Mulle jopa kosmetologi sanoi ettei ruoka-aineet vaikuta ihoon, esim. suklaa ja juusto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja finninaama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

finninaama

Vieras
Mut mulla juusto on niin paha iholle ettei tosikaan. Viimeks ostin kesällä yhden paketin, naama "räjähti" kukkaan. Lopetin juuston syömisen ja iho rauhoittui. Viikko sit sorruin taas juustoon, ajattelin jos ei nyt tulis mitään. Mun leuat on täynnä kipeitä näppyjä ja koko ajan tulee uusia. Järkyttävää, mutta totta :( Juusto on mun herkkua, mut en mä voi sitä enää syödä.

Mulla on tuttu joka on ihotautilääkäri ja hän sanoi ettei mikään ruoka-aine aiheuta finnejä kuin korkeintaan iholle levitettynä. Jos jotain oireita saa jostain ruoka-aineesta niin ennemmin on allergiaa jollekin mitä tuote sisältää, esim. säilöntäaineelle.

Alkuperäinen kirjoittaja finninaama:
Mut mulla juusto on niin paha iholle ettei tosikaan. Viimeks ostin kesällä yhden paketin, naama "räjähti" kukkaan. Lopetin juuston syömisen ja iho rauhoittui. Viikko sit sorruin taas juustoon, ajattelin jos ei nyt tulis mitään. Mun leuat on täynnä kipeitä näppyjä ja koko ajan tulee uusia. Järkyttävää, mutta totta :( Juusto on mun herkkua, mut en mä voi sitä enää syödä.

kosmetologi ei ole mikään ihotautilääkäri, jolla olisi valtaa sanoa mikä ihoon vaikuttaa ja mikä ei. Kai sinä nyt tiesit, että kosmetologit ovat ammattikoulua 2-3 vuotta opiskelleita. He euvät todellakaan osaa eikä saa sanoa tuollaista, luottaisin ennemmin ihotautilääkäriin, joka tietää ihosta vähän laajemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja bb:
Mulla on tuttu joka on ihotautilääkäri ja hän sanoi ettei mikään ruoka-aine aiheuta finnejä kuin korkeintaan iholle levitettynä. Jos jotain oireita saa jostain ruoka-aineesta niin ennemmin on allergiaa jollekin mitä tuote sisältää, esim. säilöntäaineelle.

Mut ei kai allergia oireile finneinä? Mä en usko enää ketään muuta kuin omaa ihoani, kun reagoi juustoon niin reagoi.

Yhteistyössä