Mulle laitettiin maanantaina.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mirenana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mirenana

Vieras
Mulle tosiaan laitettiin maanantaina kierukka. Laittaminen ei oikeestaan sattunut, jännitys oli pahinta. Lääkäri ja hoitaja kertoivat koko ajan mitä tekivät. Hintaa Mirenalle jäi 89e.
Mitään kipuja ei ole ollut, eikä narut tai kierukka tunnu ollenkaan.
Mikälaista muilla on tiputteluvuoto? Alkoko heti vai myöhemmin? Ja onko miten runsasta? Ihmettelen nimittäin kun minulla ei ole minkäänlaista vuotoa ollut laittamisen jälkeen. Kuukautisvuoto oli niukkaa silloin kun kierukka laitettiin, oli kuukautisten viides päivä.
Saas nähdä miten tää sopii mulle pitemmällä ajalla kateltuna, tuleneekohan mitään sivuoireita...

Mulla kierukan laitto ens viikolla. Vähä jännittä sattuuko ja mietityttää tuleeko sivuoireita. Onko sulle tullu sivuoireita? Ootko ennen käyttäny hormonaalista ehkäsyä ja onko sillon tullu oreita? Minä söin yhd.pillereitä 6 vuotta ennen lasten saantia ja vajaan kuuden vuoden jälkeen alkoi tiputtelu. Minä kun ajattelen, että kierukka taitaa kuitenkin olla niitä vähähormonisimpia ehkäisykonsteja, että vois kuvitella, että jos yhd.pillereistä ei oo tullu oireita, niin ei tulis kierukastakaan. Oonkohanihan väärässä?

Oon joskus käyttänyt pillereitä, muistaakseni Mercilon. ei muistaakseni ollut sivuvaikutuksia.
Nyt kierukka ollut pari viikkoa. Tiputteluvuotoa ei ole ollut, joskus vessankäynnin yhteydessä on paperiin tullut pieni veritippa. edes pikkuhousunsuojaa en ole käyttänyt. Näyttäs että maha on turvonnut... Liekkö sitten syönnistä johtuvaa.. En ole kyllä mitään sivuoireita vielä huomannut. :)
Laittoa ei kyllä kannata jännittää (ei kyllä voi olla jännittämättä), laitto tuntuu mutta ei missään vaiheessa satu. Ite olin tosiaan ihan hermona! Eihän se mukavaa ole kun ronkkiivat alapäässä...
Kantsiihan se kokeilla, miten kierukka sopii. Paljon saa täältä lukea huonoja kokemuksia, mutta neuvolan täti sano että moni on ollut tyytyväinen kierukkaan.

Mulla ois kans mirenan laitto eessä kunhan seuraavat kuukautiset alkaa. Jännittää oikeestaan tosi paljo kun täältäkin on saanu lukea noita vähemmän positiivisia kokemuksia...
Femodenia oon syöny vuosia, enkä haluis enää pillereitä vaikka ne tosi hyvin mulle sopikin, jotenkin toi kierukka tuntuu "huolettomammalta" ja sen vähäisemmän hormonienki takia. Kortsujen kans ei jaksa pitemmän päälle pelautua, joten kierukka tuntuu "omimmalta". Pelottaa vaan jos se ei sovikaan niin menee rahat hukkaan...

Voihan hyvin olla mahdollista että kierukka sopii! Olen jo lopettanut noiden negatiivisten kokemusten miettimisen. Menee päivä kerrallaan, eikä mieti koko kierukkaa. Siellähän se on ja murehtii vasta sitten, jos jotain outoa ilmenee.
Tiputteluvuotoa ei ole ollut. Kohta pitäs eka menkkojen alkaa, saas nähä minkälaiset on?! Ohjeessa luki, että voivat olla normaalia runsaammat ja kivuliaammat.
Rohkeesti vaan kokeilemaan, jos se sopiikin niin onpa halpa ehkäisy! Säästyy myös terveyssiteiden hinta! Kaveri ainakin ollut tosi tyytyväinen.

No niin, nyt on mullekin kierukka laitettu.Eilen kävin laitattamassa Laitto ei oikeestaan sattunu ollenkaan. Vähä nipisti siinä vaiheessa, kun lääkäri otti niillä pihdeillä kohdunnapukasta kiinni ja mittasi kohdun kokoa. Eilen oli loppupäivän vähä pahoinvoiva olo ja tänään on ollu päänsärkyä, mut ei mitään pahempaa. Toivottavasti tää nyt sitten on hyvä ratkaisu. Tosiaan tulee halvaksikin tämä ehkäisy, kun voi viis vuotta pitää samaa kierukkaa.

minä en ota enää ikinä kierukkaa.mulla oli puli vuotta nova-t kuparikierukka.laitto oli mulla hirveä,just se mittausvaihe sattu tosi lujaa,yöööök. :( ja aina tuntui kuin olisi piikki pistäny reiden yläosaan ja sama reisi tuntui aina hieman "puutuneelta".ihana tunne kierukan poiston jälkeen,kun ei enää särkenyt mahaa eikä jalkaa.kai se sit osui johki hermoon,mikä säteili jalkaan. :flower: mä oonki kyl enempi pilleri-ihmisiä :heart: .

Joo, ensimmäiset kuukautiset alko perjantaina, nyt viides päivä menossa. Todella runsaat olleet, eikä vieläkään näy loppumisen merkkejä. Lääkäri kyllä sanoikin että ekat menkat voi olla tavallista runsaammat ja kivuliaammat. Kipuja ei ole ollut. Jospa seuraavat kuukautiset jo niukemmat. Mitään sivuvaikutuksia en ole Mirenasta huomannut, kuukauden nyt noin suurinpiirtein ollut.

Mie olen tuo äityliini tuossa ylempänä...
Mulle laitettiin mirena eilen. Ei voi sanoo että ois koskenu, ehkä epämiellyttävä ois oikee sana kuvaamaan. Eilen illalla koski alamahaan, nyt ei sitäkään. Ja tosi vähäistä tuhrua on tuokin vuoto. Toivotaan että hyvin menee ja sopii mulle, vaikka turhahan sitä tosiaan on etukäteen pohtia =)

Yhteistyössä