Mulle selvis että en olekaan parhaan kaverini paras kaveri enää :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Vaikka ei joka viikko nähdäkään,niin ollaan oltu ylä-asteelta asti parhaita kavereita.Tullaan hyvin juttuun.
Mutta nyt selvisikin että en olekaan enää hänen paras kaverinsa,sillä kuulin että hän oli ottanut toisen kaverin synnytykseen mukaan..hänen miehensä ei päässyt synnytykseen.Että näin..on jotenkin tyhjä olo.Eikä ole edes kutsunut katsomaan vauvaakaan. :(

Alkuperäinen kirjoittaja piip:
ja ikää oli...?

Ai mulla? 27.v Mites se tähän liittyy!?Ei voi mitään että tuntuu pahalle..Yleensä synnytykseen otetaan mukaan todella läheinen ihminen.Ja minä se en olekaan,vaikka olen luullut..

Elämän eri vaiheissa eri ystävät on tärkeitä. Ei se ollenkaan vähennä sinun tärkeyttä ystävänä, vaikka pyysikin jonkun toisen synnytykseen. voihan olla, että se toinen on nimenomaan halunnut mukaan tai että se on ajatellut, että ei ehkä kehtaa sinulta pyytää.

Eri ihmisiä yhdistää eri asiat, älä ole milläsikään. :hug:

Mut meitä nimenomaan olis yhdistänyt se vauva lisää..kun mullakin on pieni lapsi.Ja olin mukana synnytysvalmennuksessakin.Tosin olen aika arka ihminen.Että en sit varmaan olis ollu parasta seuraa synnytyksessä..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mut meitä nimenomaan olis yhdistänyt se vauva lisää..kun mullakin on pieni lapsi.Ja olin mukana synnytysvalmennuksessakin.Tosin olen aika arka ihminen.Että en sit varmaan olis ollu parasta seuraa synnytyksessä..

Se voi olla, että se ajatteli, että se toinen haluaa synnytykseen enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja piip:
ja ikää oli...?

Ai mulla? 27.v Mites se tähän liittyy!?Ei voi mitään että tuntuu pahalle..Yleensä synnytykseen otetaan mukaan todella läheinen ihminen.Ja minä se en olekaan,vaikka olen luullut..

Mulla ainakin on parikin todella läheistä ihmistä elämässäni.Ehkä ystävälläsi on myös asia näin ja ystävällä on oikeus itse valinta tehdä.

En mäkään ollut mun parhaan kaverin kaasona. :D Olisin ollut helpompi ja mukavampi kaaso, mutta minkäs sille voi, että en tajunnut olla kaason paikkaa vaatimassa, kun se toinen teki sen todella pontevasti.

Niin kyllähän sillä ystävällä voi olla muitakin läheisiä ystäviä kuin sinä. eikä se vähennä yhtää sun ystävyyttä. Ja mitä tuosta nyt loukkaantumaan, eihän toi sen merkki ole ettetkö sä ystävä olisi.

Niin ehkä reagoin tähän liian tunteella.Oli vaan vielä viime kesänä puhetta että kuinka ollaan parhaita kavereita ja kummallakaan ei oo hirveesti muita ystäviä.Voihan se olla että se toinen kaveri oli sinne parempi vaihtoehto.Mutta outoo kun ei oo pyytänyt mua edes katsomaan vauvaa..vaikka soiteltiin viikolla.

Niin ehkä reagoin tähän liian tunteella.Oli vaan vielä viime kesänä puhetta että kuinka ollaan parhaita kavereita ja kummallakaan ei oo hirveesti muita ystäviä.Voihan se olla että se toinen kaveri oli sinne parempi vaihtoehto.Mutta outoo kun ei oo pyytänyt mua edes katsomaan vauvaa..vaikka soiteltiin viikolla.

Voihan yksinkertaisesti olla, että ystäväsi ei jaksa vielä ottaa vastaan vieraita. :)

Sinulla on pieni lapsi? Synnytykset voivat alkaa milloin tahansa ja häntä saattoi huolestuttaa se, että miten ja minne saat lapsesi hoitoon, ja 24/7 varuillaan olo on pienen lapsen kanssa raskasta.

Ei minulle ainakaan tulisi mieleen pyydellä tuollaisia suuria palveluksia lähipiirissäni olevilta pienten lasten äideiltä, sillä heidän elämässä kuuluu niiden lasten olla etusijalla.

Älä murehdi, pian lapsenne pötköttelevät rattaissaan ja lykkäätte kaksia vaunuja samaan tahtiin. Ala sinä valmistella maailman ihaninta rotinakoria sitä hetkeä varten kun menet pientä ihmettä katsomaan!

No mun lapsi on 3.v ja oisin varmaan saanut sen hoitoon jos tarve olis vaatinut.Ja sen toisen kaverin lapsi on 6.v.Mutta joo..tuntuu vaan pahalle jos en enää olekaan hänen ns.luottokaveri jolle voi puhua ihan kaikesta ja olis muutenkin kiva jos vois auttaa kun mulla kuitenkin vähän aikaa vauva ajasta niin kaikki ois tuoreessa muistissa.Mulla jos ois ollu kaveri synnytyksessä mukana niin sehän lähentää hirveesti lisää ja varmaan sille tulis ekana kerrottua ja kyseltyä kaikkea jälkeenpäin..

Mulla ei ole ollut ns. parasta ystävää enää vuosiin. On vaan hyviä ystäviä samalla viivalla. Mutta jos heitä ajattelen niin yksi sopisi parhaiten synnytykseen mukaan, toinen kaasoksi, kolmas bailukaveriksi, neljäs ostosreissulle jne. Sehän riippuu luoteensta, elämän tilanteesta jne. Itse en ainakaan moisesta suuttuisi ja tuskin ystäväsikään on sinua sivuuttanut vaan punninnut asiaa eri kulmista.

Muakin arveluttaa aina pyytää apua äideiltä joilla pieniä lapsia, vaikka olisivat hyviäkin ystäviä... toinen asia mikä tuli mieleen - oletkohan ennen synnytystä epähuomiossa sanonut jotain, mistä ystäväsi olisi saattanut pahoittaa mielensä (vaikkei olekaan kertonut sinulle)? Sellainen voisi blokata synnytyksestä pois, kun siinä synnytyksen alla nuo tunteet ovat aika pinnassa, ja saattaa pahastua ihan turhastakin...

Ymmärrän sua ap oikein hyvin. Mun sydänystäväni meni viime kesänä naimisiin. Mä sain kuulla häistä vasta seuraavana päivänä. Paikalla oli olleet vain molempien perheet + yksi toinen ystävämme kaasona. Tuli vähän "turha" olo :(

Kyllähän mä taisin sanoa silloin sairaalan tutustumiskäynnillä,että toivottavasti ei tarvii tulla tänne ihan heti uudelleen..Mutta oikeesti siinä tuli mieleen oma synnytys ja nousi kylmänväreet iholle.Käytiin viel siinä samassa huoneessa jossa mä synnytin..Mutta enhän mä sitä silleen tarkoittanut.No oli miten oli..toivottavasti hän uskoutuis mulle edelleenkin kaikissa asioissa.Ja voitais kaikkea jutella ja olisin omalla tavallani hälle avuksi.

Älä odota kutsua vauvaa katsomaan. Sellaiseen tarjoudutaan itse; kysytään koska saa tulla.
Tuoreella äidillä on muutakin mietittävää, kuin muistella kaikki kaverit ja suku läpi, ketäs oonkaa jo kutsunu ja ketä en...

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Älä odota kutsua vauvaa katsomaan. Sellaiseen tarjoudutaan itse; kysytään koska saa tulla.
Tuoreella äidillä on muutakin mietittävää, kuin muistella kaikki kaverit ja suku läpi, ketäs oonkaa jo kutsunu ja ketä en...

Niin mutta kun soiteltiin tuossa viikko sitten,niin sanoin että ilmoittelehan kun voi tulla vauvaa katsomaan,kunhan olette kotituneet vauvan kanssa kunnolla.Sillai yritin hellätunteisesti etten halua häiriöksi olla.Ja kaveri sanoi että hän sitten ilmoittelee..
Ja kyllähän minäkin kutsuin kaverin kylään sillon kun meidän vauva synytyi..

Kyllähän mä taisin sanoa silloin sairaalan tutustumiskäynnillä,että toivottavasti ei tarvii tulla tänne ihan heti uudelleen..Mutta oikeesti siinä tuli mieleen oma synnytys ja nousi kylmänväreet iholle.Käytiin viel siinä samassa huoneessa jossa mä synnytin..Mutta enhän mä sitä silleen tarkoittanut.No oli miten oli..toivottavasti hän uskoutuis mulle edelleenkin kaikissa asioissa.Ja voitais kaikkea jutella ja olisin omalla tavallani hälle avuksi.

Ehkäpä tässä syy, vaikket sitä niin tarkoittanutkaan. Mulla piti tulla äidin mukaan synnytykseen - kunnes sitten sanoi minua hulluksi kun viimeisen kuukauden aikana hormonihöyryissäni siivosin ihan hikihatussa. Ei varmaan mitään sillä tarkoittanut, mutta sen verran pahoitin mieleni, ettei tullut sitten ilmoitettua kun synnärille tuli lähtö.
Ja mun on ihan pakko tunnustaa, etten todellakaan haluaisi vieraita kylään kun vauva on pieni - en vain jaksaisi, ja haluaisin olla rauhassa vauvan kanssa. Toivoisin myös ettei kukaan tulisi omasta aloitteestaan, tai asiasta koko ajan kyselisi...

Yhteistyössä