Mulle tarjottiin lainaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Milla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ääh;24853604:
Tyhmä provo.

Kenties. Mutta joku tommoisia lainoja ottaa. Tuskin niitä muuten niin paljoa tarjottaisiin. Sitäpaitsi, onhan osamaksu joissakin tapauksissa aivan yhtä typerää.

Kyllä osa kansasta vaan elää noin. Törkylainoja ja pikavippejä tarjovia yrityksiä on niin paljon, että oikein ihmetyttää.

Oma suositus. Ota nyt vaan se laina. Kaipa olet jo sen päättänyt. Mutta kerroppas mulle mikä sun yläasteen matikan arvosana oli? Kysyn vaan ihan mielenkiinnosta. Otaksun nimittäin, että tuolla arvosanalla ja näiden lainojen ottamishalukkuudella on jonkinlainen yhteys.

Elloksen lainaehdoista tämä: Todellinen vuosikorko on 31,37%. Esimerkiksi jos lainaat 1200€ ja haluat maksaa lainan takaisin kolmessa vuodessa, maksat kuukausittain 49,40€. Lainasi kokonaiskustannukset ovat 1778,40€. Emme peri avaus- tai lainanhoitomaksuja. Siitä voit itse myös laskea, paljonko tulet kokonaisuudessaan maksamaan takaisin.

[QUOTE="Heli";24853650]Elloksen lainaehdoista tämä: Todellinen vuosikorko on 31,37%. Esimerkiksi jos lainaat 1200€ ja haluat maksaa lainan takaisin kolmessa vuodessa, maksat kuukausittain 49,40€. Lainasi kokonaiskustannukset ovat 1778,40€. Emme peri avaus- tai lainanhoitomaksuja. Siitä voit itse myös laskea, paljonko tulet kokonaisuudessaan maksamaan takaisin.[/QUOTE]

Järkyttävä korko|O

Moni on nyt huomauttanut että lainasumma kasvaa korkoa ja lopussa summa on huomattavasti suurempi kuin sen 2500e. Joku mainitsikin jo, että lainaa ei myöskään välttämättä noin vain saa vaikka sitä tarjotaan..

Eiköhän toivoteta ap:lle oikein mukavaa matkaa ja rauhaisaa joulunodotusta! :xmas:

Eipä kai tuossa tarvi olla muita kuluja kun kerran Ellos ottaa noin kovan koron. Ja 2500 euron lainassa sinä maksat 77,30 (aika iso ero kuitenkin siihen vain 70 euroon) kuussa viiden vuoden ajan. Eli maksat siis 2500 euron lainasta 4638 euroa! Onpa mahtava laina.

[QUOTE="vieras";24853672]Eipä kai tuossa tarvi olla muita kuluja kun kerran Ellos ottaa noin kovan koron. Ja 2500 euron lainassa sinä maksat 77,30 (aika iso ero kuitenkin siihen vain 70 euroon) kuussa viiden vuoden ajan. Eli maksat siis 2500 euron lainasta 4638 euroa! Onpa mahtava laina.[/QUOTE]

Ja viidessä vuodessa ehtii monta kertaa työttömäksikin. Mitäs sitten? Lainaa maksamatta ja lomamatka muistoja vain. Ja nekin muistot aika haalenneita.

Ei ihme, että ihmiset ovat kusessa, kun tuon tyyppisiä lainoja käytetään hetken huviin, kuten matkaan ja jouluun! Sitten maksat viisi vuotta laskuja.

Huhheijjakkaa. Ei mitään kuluja tosiaan. 2138euroa vaan korkoja. Onpa kerrassaan mahtavan halpa laina. :xmas: Mutta eihän sillä väliä, kun kuukausi erä on vaan vajaa 80euroa.
Jotenkin en yhtään ihmettele, et niin moni on kusessa raha-asioittensa kanssa.

Toivoisin ettei tuota sinulle myönnetä, sinullahan ei ole työ- tai eläketuloja.

Soitin sinne ku halusin kysyy vähän ja se oli ok että oon työtön ku meen kummiski töihin. Ja se kysy että kuinka paljon voisin maksaa kuussa ja sanoin et satkun. No nyt sainkin lainaa 3000 euroa! Ja kävi aika näppärästi verrattuna siihen että ois menny pankkiin josta en ois ees saanu lainaa.

Ja lupas rahat tilille alkuviikosta! Kiva koska nyt voi nykyset vähät rahat tuhlata kun tietää että rahaa tulee. Emmä ny tiiä ku kaikki kauheesti haukkuu mutta asiallinen täti siellä puhelimes neuvo. Ja vaan satku kuussa ja rahaa saa heti 3 donaa. Ei paha.

[QUOTE="Milla";24853774]Soitin sinne ku halusin kysyy vähän ja se oli ok että oon työtön ku meen kummiski töihin. Ja se kysy että kuinka paljon voisin maksaa kuussa ja sanoin et satkun. No nyt sainkin lainaa 3000 euroa! Ja kävi aika näppärästi verrattuna siihen että ois menny pankkiin josta en ois ees saanu lainaa.

Ja lupas rahat tilille alkuviikosta! Kiva koska nyt voi nykyset vähät rahat tuhlata kun tietää että rahaa tulee. Emmä ny tiiä ku kaikki kauheesti haukkuu mutta asiallinen täti siellä puhelimes neuvo. Ja vaan satku kuussa ja rahaa saa heti 3 donaa. Ei paha.[/QUOTE]

Kauanko maksat sitä satkua kuussa? :)

[QUOTE="Milla";24853774]Soitin sinne ku halusin kysyy vähän ja se oli ok että oon työtön ku meen kummiski töihin. Ja se kysy että kuinka paljon voisin maksaa kuussa ja sanoin et satkun. No nyt sainkin lainaa 3000 euroa! Ja kävi aika näppärästi verrattuna siihen että ois menny pankkiin josta en ois ees saanu lainaa.

Ja lupas rahat tilille alkuviikosta! Kiva koska nyt voi nykyset vähät rahat tuhlata kun tietää että rahaa tulee. Emmä ny tiiä ku kaikki kauheesti haukkuu mutta asiallinen täti siellä puhelimes neuvo. Ja vaan satku kuussa ja rahaa saa heti 3 donaa. Ei paha.[/QUOTE]

Mutta kuinka monta kuukautta sitä pitää maksaa takaisin? Varmasti jotain >60kk?

Pääasia on kai että te olette tyytyväisiä valintaan, mutta sitte 4-5 vuoden päästä saatta pikkuhiljaa v*tuttaa maksaa turhaa menoerää...

Hassua että joidenkin mielestä on aivan kauhistuttavaa ottaa opintolainaa kun sitä pitää lyhentää jopa satanen kuussa mutta kulutusluoton voi ottaa noin vain vaikka siinä korko voi olla 30% kun eihän se tee kuin satasen kuussa.

nyt paljastuit provoksi varmasti. Ja sinulla varmaan on jo työsopimus vakituisesta työsuhteesta lähetettynä Ellokselle?

Alkuperäinen kirjoittaja asiasta tietävä;24853820:
ei myönnetä lainaa työttömälle eikä määräaikaisessa työsuhteessa olevalle.

No meilleppä myönnettiin, laitettiin ukon nimiin. Ukkohan on töissä. Nyt on laina sovittu eikä kaduta yhtään. Nyt odottaa jo viikonloppua ja sitten lomaa ja sitten Joulua. Elämä on ihanaa kun elää sitä elämää. Laskekaa te vaikka maailman loppuun noita prosentteja! Mä lähden nyt lasten kans kauppaan ja tankkamaan ja laitanpas pitkästä aikaa auton tankin täyteen bensaa :)

[QUOTE="Milla";24853507]Jes ukko suostuu!!! Se sano että se on mun laina mutta se maksaa sitä vuoden loppuun ja tammikuun kunnes saan rahaa enempi!!! Ja nyt päästään koko perhe ekaa kertaa yhessä ulkomaille ja pakoon pimeetä talvee. Ja sit lapsille ikimuistoinen Joulu.

Rikkaat ei tajuu sitä että kaikki ei oo syntyny kultalusikka suussa. Ja rikkaat ei tajuu että ei niitä lapsuuden jouluja ikinä saa takas. lapset on nyt 6 ja 4 ja uskoo varmaan molemmat vikaa kertaa joulupukkiin! Että siksi on aika tärkee joulu.[/QUOTE]

Porvoosta päivää.

Vai että ihan lainarahalla aiotte laittaa ranttaliksi. Lähteä ulkomaille ja joulun elää leveästi. Että silleen. Uskoo ken tahtoo. En usko, että ketään on niin tyhmä, että tällaista asiaa (=omaa typeryyttään) tulisi vielä julkisesti mainostamaan.

[QUOTE="Milla";24853880]No meilleppä myönnettiin, laitettiin ukon nimiin. Ukkohan on töissä. Nyt on laina sovittu eikä kaduta yhtään. Nyt odottaa jo viikonloppua ja sitten lomaa ja sitten Joulua. Elämä on ihanaa kun elää sitä elämää. Laskekaa te vaikka maailman loppuun noita prosentteja! Mä lähden nyt lasten kans kauppaan ja tankkamaan ja laitanpas pitkästä aikaa auton tankin täyteen bensaa :)[/QUOTE]

vielä voi tulla mutkia matkaan. Ei puhelimessa mitään luvata, ne tehdään paperilla tarvittavein liitteiden kera ja lainapäätöksessä kestää viikon verran.

Yhteistyössä