mulle tuli nyt suru tuosta toppapukuketjusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja diipa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kylläpä ihmiset on julmia ja pinnallisia. Mä en ainakaan oo ostanut yhtäkään vaatetta lapselleni jonkun merkin takia. Kyllä mä ihan vaan katon että mikä on hyvä ja ostan sen. Jos tarjolla on hyvä joka maksaa 100e ja hyvä joka maksaa 20e ni kyllä mä ostan sen halvemman jos se oikeasti on hyvä. En mä ala maksamaan jostain pienestä printistä omaisuutta :o

Jos joku mun lastani haukkuu vaatteiden takia ni sit on sillä haukkujalla itellään joku asennevamma. Tai sitte on muutenvaan tyhmä. Mua ei hetkauta.. Niin kauan kunhan mun lasta ei kiusata tai haukuta lapsen kuullen! Törkeetä että aikuiset alistuuki tommoseen arvosteluun!

Ehjät ja puhtaat vaatteet kun on, ni hyvä!

Pidä kiinni omista arvoistasi ja ajatuksistasi! Itselläni tuollaiset pinnalliset kommentit menevät noteeraamatta ohi. Tärkeintä on että tiedän mitä itse arvostan. Tärkeintä eivät ole vaatteet vaan ihminen niiden sisällä, oli sitten aikuinen tai lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja diipa:
itse en ole koko keskusteluun osallistunut, lukenut vain joitakin kommentteja.
itsekin löysin tänään kirpparilta 3 eurolla kivan tuulipukukankaisen "mitä se suhisevainen onkaan" haalarin, varmaan 90-luvun puolelta on, sininen jossa viidakkokuvia.
pitkään etsinyt sellaista jonka voi laittaa juuri kävelemään oppineelle hiekkakasalle mylläykseen päälle, jonka kanssa ei haittaa vaikka osaksi konttaa vielä ulkona hiekassa ja siellä laatikossa.
nyt sitten mietityttää montako plussalaismammaa on tuolla hiekkiksen reunalla nauramassa ysärihaalarimuksulleni :-(
no onneks näin tosissaan ota kun kirjoituksestani vois päätellä, sellainen pieni musta pilvi vain piipahti pääni päällä.
merkkiä haalarista en oo huomannu katsookaan.

mulle on ihan sama millanen haalari kenenkin muksulla on päällä, mutta tota mustattua juttua ihmettelen. miksi pitää olla monta haalaria (ykköshaalari ja kakkoshaalari) ja miksi sen "kakkoshaalarin" täytyy olla joku kirppiskamaa oleva, joka ei haittaa että on hiekkalaatikolla? en sano tätä pahalla, mutta tämä vaan on asia jota en ymmärrä.
meillä on muksuilla hyvät haalarit ja ne on ostettu käyttöön, niin että niillä saa temmeltää mielinmäärin. ei mitään "kakkospukuja". lisäksi suosin uusia/uudehkoja, siksi että niitä ei oo pesty sataa kertaa, joten pitävät tuulta,vettä, ja lämpöä just sen takia kun pyörivät kylmässä maassa/hiekkiksellä/lumessa jne.

Siksi kun tuo vuoden vanha ei vielä siellä kasassa pyöri niin pitkiä aikoja että tarvitsis mun mielestä tehokkaampaa suojausta yms, ja jos alla villapukua tai sellaista mielestäni riittää hyvin suojaamaan sen verran kun tarvitsee, Meillä myös ei oikeesti ole varaa hankkia montaa monen kympin haalaria.
Näitä kakkos, kolmoshaalareita voi olla useitakin ja ulkoa tullessa nakkaa pyykkikoppaan koska luultavasti ovat siinä kunnossa että pesuun ja seuraavan päivänä toiset parin euron haalarit päälle, itse taas en tykkää likaisia käyttää halvoistakaan.
meillä parhaiten kylmältä suojaa mummujen tekemät villavaatteet näiden haalareiden alla :-)
Meillä tosin se ykköspukukaan ei ole kovin kallis, siis teidän mukaanne, jonku nelisen kymppiä voi siitä pulittaa, enkä oikeesti raaski sitä laittaa kuraan pyörimään, sillä käydään kyläreissulla, kaupoissa, muualla missä ei sellaista kuluttavaa menoa.
ei kyllä esikoinenkaan ole halpishaalareissaan milloinkaan paleltunut,sitä voidaan säätää kerrospukeutumisella, kurahaalareilla..

Kyllä meitä kaikkia tänne maailmaan mahtuu. Tunnen montakin jotka ostavat vain ja ainostaan merkin perusteella kaikki tavaransa ja vaatteensa. Vanhemmatkin mammat, joiden luulisi olevan jo päässyt yli noista vaiheista... Huvittavaa, sitten ne myyvät niitä kirppiksellä ja ihmettelee kun ei kaupaksi mee =D No, kai se elämä opettaa!

Älä välitä ap! Mua kerran nolotti ja huvitti, kun itseäni 15-nuorempi melkein teiniäiti lapsineen tuli käymään. Sen lapsi oli puettu tip top ja somat kengätkin jalassa vaikkei vauva vielä kävellyt. Mun samanikäinen poika kieri pihalla kamalassa kukertavassa ylisuuressa pihahaalarissa. Raukalla ei silloin ollut kurarukkasia hankittuna ja kengät olivat kuivumassa, joten olin laittanut muovipussit jalkoihin ja käsiin villasukkia suojaamaan. Pikkasen se toinen äiti katsoi hitaasti lapseni varustusta, ja olihan lapset vierekkäin istuessaan kuin muotinukke ja pummi:laugh: Vähän piti tsempata ja niellä nolostuminen:D

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
itse en ole koko keskusteluun osallistunut, lukenut vain joitakin kommentteja.
itsekin löysin tänään kirpparilta 3 eurolla kivan tuulipukukankaisen "mitä se suhisevainen onkaan" haalarin, varmaan 90-luvun puolelta on, sininen jossa viidakkokuvia.
pitkään etsinyt sellaista jonka voi laittaa juuri kävelemään oppineelle hiekkakasalle mylläykseen päälle, jonka kanssa ei haittaa vaikka osaksi konttaa vielä ulkona hiekassa ja siellä laatikossa.
nyt sitten mietityttää montako plussalaismammaa on tuolla hiekkiksen reunalla nauramassa ysärihaalarimuksulleni :-(
no onneks näin tosissaan ota kun kirjoituksestani vois päätellä, sellainen pieni musta pilvi vain piipahti pääni päällä.
merkkiä haalarista en oo huomannu katsookaan.

mulle on ihan sama millanen haalari kenenkin muksulla on päällä, mutta tota mustattua juttua ihmettelen. miksi pitää olla monta haalaria (ykköshaalari ja kakkoshaalari) ja miksi sen "kakkoshaalarin" täytyy olla joku kirppiskamaa oleva, joka ei haittaa että on hiekkalaatikolla? en sano tätä pahalla, mutta tämä vaan on asia jota en ymmärrä.
meillä on muksuilla hyvät haalarit ja ne on ostettu käyttöön, niin että niillä saa temmeltää mielinmäärin. ei mitään "kakkospukuja". lisäksi suosin uusia/uudehkoja, siksi että niitä ei oo pesty sataa kertaa, joten pitävät tuulta,vettä, ja lämpöä just sen takia kun pyörivät kylmässä maassa/hiekkiksellä/lumessa jne.

Siksi kun tuo vuoden vanha ei vielä siellä kasassa pyöri niin pitkiä aikoja että tarvitsis mun mielestä tehokkaampaa suojausta yms, ja jos alla villapukua tai sellaista mielestäni riittää hyvin suojaamaan sen verran kun tarvitsee, Meillä myös ei oikeesti ole varaa hankkia montaa monen kympin haalaria.
Näitä kakkos, kolmoshaalareita voi olla useitakin ja ulkoa tullessa nakkaa pyykkikoppaan koska luultavasti ovat siinä kunnossa että pesuun ja seuraavan päivänä toiset parin euron haalarit päälle, itse taas en tykkää likaisia käyttää halvoistakaan.
meillä parhaiten kylmältä suojaa mummujen tekemät villavaatteet näiden haalareiden alla :-)
Meillä tosin se ykköspukukaan ei ole kovin kallis, siis teidän mukaanne, jonku nelisen kymppiä voi siitä pulittaa, enkä oikeesti raaski sitä laittaa kuraan pyörimään, sillä käydään kyläreissulla, kaupoissa, muualla missä ei sellaista kuluttavaa menoa.
ei kyllä esikoinenkaan ole halpishaalareissaan milloinkaan paleltunut,sitä voidaan säätää kerrospukeutumisella, kurahaalareilla..

Näin juuri. Käytännöllistähän se vaan on, jos voi ottaa naulakosta "hienomman" haalarin ja tietää että se on puhdas ja käyttökunnossa. Pihahaalari on sit erikseen. Hienoja vaatteita vähän varjellaan ja rymyvaatteissa saa sitten olla kuin ellun kanat. Voishan sitä ostaa kaksi kallistakin haalaria, mutta rahantuhlaukselta se tuntuisi.

Yhteistyössä