Multi tabs

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hölmö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Söin itse ekaan neuvolakäyntiin asti sitä tavallista Multitabsia, koska purkissa mainitaan, että se soveltuu raskaanaolijoille ja imettäjille (tai jotain siihen suuntaan). Th kuitenkin suositteli tota yllämainittua Special 2+ -versiota, ja siihen sitten siirryinkin. En usko että siitä A-vitamiinimäärästä peruuttamatonta vahinkoa on tapahtunut, vaikka sen saantia tulisi raskauden ja imetyksen aikana välttääkin. Nyt rv 37+1 menossa.
 
Itse olen popsinut Multitabs lactobacillus GG:tä, jossa siis Gefilus bakteerit mukana (mutta ei sisällä A-vitamiinia). Multitabs 2+ joutuu ottamaan 2 kpl päivässä, jotta esim. foolihappoa saisi riittävästi ja siinä on lisänä rautaa, jota esim. minä en tarvinnut kuin vasta rv 25 eteenpäin ja rv 35 jälkeen taas en ole rautaa tarvinnut (rautaahan ei tulisi turhaan popsia). Gefilus bakterit antavat vastustuskykyä ja pitävät suoliston kunnossa. Nyt raskaus lopuillaan.... Kannattaa siis miettiä, mitä ravintolisiä todellakin tarvitsee ja valita tuote sen mukaan. Tärkeinhän on tuo foolihappolisä.
 
Minä taas olen joka raskaudessa popsinut ihan perinteistä Multitabsia;) ja vieläpä neuvolan tätien suosituksesta (eri tädit ja eri paikkakunnilla). Tavallisenkin Multitabsin sisältämä A-vitamiinipitoisuus on joitain mikrogrammoja, kun yleensä puhutaan milligrammoista eli yhdestä tabusta päivässä tuskin yliannostusta saa...
 
Multivitassa ei ole a-vitamiinia ja on huomattavasti halvempaa kuin tuo multitabs 2+, tosin multivitassa ei ole kalciumia mutta ei multitabs 2+:kaan riittävästi.

Mulla lisänä kalkki+magnesium-valmiste.
 
Multitabs special+: Raskaana oleville, imettäville ja raskautta suunnitteleville.

Niitä kannattaa syödä jo kolmisen kuukautta ennen raskautumista, silloin foolihaposta on hyötyä. Ei riitä, että foolihappoa popsii vasta sitten, kun on raskaana.

Raudan määrä noissa tableteissa on vähäinen eli ei riitä rautakuuriksi jos veret on huonot.
 

Yhteistyössä