Multitabs mini - uskaltaako vielä syöttää`?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hitto miten vaikeeta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hitto miten vaikeeta

Vieras
Olen ostanut apteekista 5v ja 3v lapsille niitä, koska niitä mulle on siellä suositeltu ja sanottu koko perheen vitamiineiksi. Näin mainitaan valmistajan sivuilla ja paketissakin.

Nyt sitten täällä yhtenä iltana pyöri ketju, että siinä onkin liikaa a-vitamiinia lapsen päivän tarpeisiin ja moni oli sitä mieltä, että ei missään nimessä saa syöttää.

Miksi ne sitten apteekissa suosittelee sitä? Eikö ne tiedä, että mitä vitamiineja saa syöttää lapsille ja mitä ei? Ja noissa vielä maut erikseen lapsia huomioiden laitettu.

noissa on 400 mikrogrammaa ja suositus 2-5-vuotiaille on 350 mikrogrammaa. Tällaset asiat kannattaa aina tarkastaa ite eikä luottaa esim. apteekkiin. Se on vähän silleen että menet sinne ja ne kattoo että ahaa tässä purtelissa on nallen kuva kyljessä tai että tässä lukee kids niin kaipa se sitten sopii.

terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen sivuilta löytyy suositukset, kannattaa katsoa sieltä nuo muutkin. Ja finelin sivuilla voisi käydä vähän lasten ruokavaliota läpi, että josko se oliskin jo riittävä, tai minkälaisia muutoksia pitäis tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja näköjään:
noissa on 400 mikrogrammaa ja suositus 2-5-vuotiaille on 350 mikrogrammaa. Tällaset asiat kannattaa aina tarkastaa ite eikä luottaa esim. apteekkiin. Se on vähän silleen että menet sinne ja ne kattoo että ahaa tässä purtelissa on nallen kuva kyljessä tai että tässä lukee kids niin kaipa se sitten sopii.

Kyllä se nyt vaan on niin, että apteekissa ne on sitä varten että tietävät.

Alkuperäinen kirjoittaja ararauna:
En osaa muuta sanoa, kun että meidän lapselle sairaalasta ravitsemusterapeutti noita "määräsi" ja lapsi oli silloin 4v.

Olen tolla haulla katsonut ja täällä monessa ketjussa moni kertonut noita antavansa lapsille ja törmäsin myös sellaisiin joille oli jopa alle 2v ikäiselle joku ravitsemusterapeutti noita määrännyt syötäväksi.

Kyllähän se on niin ja uskon täysin farmaseuttien ammattitaitoon. Eihän he saa suositella lapsille vitamiineja, jos niistä olisi katsottu olevan haittaa. Eiköhän heillä ole paremmin tieto hallinnassa suosituksista kuin meillä, jotka niitä tietoja netistä itse kaivavat. Netistä haetulla tiedolla on se vaara, että tieto tulkitaan väärin tai sitä ei osata tulkita. Mä olen syöttänyt just noita Multitabs mini vitamiineja ja ainut ylimääräinen opastus, jonka farmaseutti antoi oli se, ettei silloin saa olla käytössä muista esim. d-vitamiinivalmisteita.

Mä en esimerkiksi koskaan ostaisi näitä verkostomyynnissä olevia vitamiineja tai hivenainelisiä, koska en luota siihen informaatioon mitä niistä on saatavilla. Luontaistuotteitakaan en mielelläni anna lapsille, koska niiden tuotteiden sisällöstä tai alkuperästä ei voi olla varma.

Farmaseutiksi ei pääse pystymetsästä. Se vaatii koulutuksen ja heillä on vastuu siitä mitä kertovat valmisteista ja lääkkeistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Heluna:
Kyllähän se on niin ja uskon täysin farmaseuttien ammattitaitoon. Eihän he saa suositella lapsille vitamiineja, jos niistä olisi katsottu olevan haittaa. Eiköhän heillä ole paremmin tieto hallinnassa suosituksista kuin meillä, jotka niitä tietoja netistä itse kaivavat. Netistä haetulla tiedolla on se vaara, että tieto tulkitaan väärin tai sitä ei osata tulkita. Mä olen syöttänyt just noita Multitabs mini vitamiineja ja ainut ylimääräinen opastus, jonka farmaseutti antoi oli se, ettei silloin saa olla käytössä muista esim. d-vitamiinivalmisteita.

Mä en esimerkiksi koskaan ostaisi näitä verkostomyynnissä olevia vitamiineja tai hivenainelisiä, koska en luota siihen informaatioon mitä niistä on saatavilla. Luontaistuotteitakaan en mielelläni anna lapsille, koska niiden tuotteiden sisällöstä tai alkuperästä ei voi olla varma.

Farmaseutiksi ei pääse pystymetsästä. Se vaatii koulutuksen ja heillä on vastuu siitä mitä kertovat valmisteista ja lääkkeistä.

Näin minäkin sen asian ymmärrän. Olen minä sieltä hakenut monet kerrat lääkkeitä johonkin vaivaan tai jotain apua ja he ovat sitten suositelleet, että mikä sopii ja mitä voi koittaa. Eli heillä sen tiedon on oltava.

Voihan joku mennä hakemaan raskausaikana esim. särkylääkettä eikä tiedä yhtään, että mikä sopii ja farmaseutin tehtävä on se tietää. Samoin farmaseutin pitää tietää, että mitkä vitamiinit sopii raskaana olevalle jne. Noi on ihan perusjuttuja tietty, mutta esimerkkinä.