mummi leikkasi kuopuksen hiukset hoidossa ollessa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lälly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja Unissakävelijä:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Meilläkin mummo leikkasi tänään tytöltä otsista lyhyemmäksi. Kertokaas mikä siinä on niin järkyttävää :xmas:

Avainsana tässä onkin LUPAA KYSYMÄTTÄ mitäs jos minä tulisin ´ja leikkaisin sinun lapselle irokeesin, siis sille tyttölapselle?

No sinua vetäisin tietenkin kuonoon, enhän edes tunne sinua ja alkaisit leikkaamaan tytöltä hiuksia :o Olisko hieman eri asia kuitenkin :whistle:

Niinpä, mutta edes se että tuntisit minut, ei antaisi mulle lupaa leikellä lapsesi tukkaa. Vähän sama juttu jos äitisi veisi tyttäresi laittamaan napalävärin ilman sinun lupaasi. Ei isovanhemmilla ole mitään asiaa tehdä lapselle yhtään mitään tuollaista ilman vanhempien lupaa.

Sama asia muuten karkinsyönnillä, jokainen joka minut tunsi silloin kun esikoinen oli pieni, tiesi ettei hälle anneta karkkia, ja olisin saanut raivarit jos joku olisi niin tehnyt.

Niin, olen muuten tuosta luvan kysymisestä samaa mieltä, MUTTA suhteutan asiat eri tavalla. Napaläväri on kuitenkin eri asia kuinhiusten leikkaaminen. Hiukset kasvavat AINA takaisin, mutta lävärin ottaminen tekee jo kipeääkin. Ei kinata tästä enää, eihän?

Kyllä minua ainakin sieppaa, kun äiti päättää näistä asioista vastoin pyyntöjä. Ja siis oikeasti sieppaa niin, että tekisi mieli huutaa. Ja kun se meidän äiti ei ihan älyttömän taitava hiustenleikkuussa edes ole. :ashamed:

Viimeksi hoin sille kuukauden verran, ettei leikkaisi missään nimessä siskontytön hiuksia ja käskin vielä siskonkin painottaa. Syynkin äidille kerroin. Hän unelmoi pääsevänsä nimittäin kampaajalle ja leikkauttaa pitkät hiuksensa muotoon. Minä sitten ajattelin synttärilahjaksi ostaa lahjakortin. Olin käynyt jo ostamassa kortin, että tyttö pääsee kampaajalle ennen synttäreitä ja menin viemään tytärtä kouluun pari päivää myöhemmin. Koulun pihalla odotti siskontyttö. Hiukset oli leikattu polkaksi (joka oli vino) ja etuhiukset kynitty otsalle. Äitin perustelu oli, että se ennättää kuukaudessa kasvaa takaisin (melkein 20 senttiä?). Kyllä piti taas jokaista jännettä ruumiissa venyttää, etten huuda. :ashamed:

Ja kun se tekee sitä jatkuvasti. Tyttären hiuksiin ei ole vähään aikaan koskenut, toivottavasti ei koskekaan, koska tarkoitus olisi viettää tyttöjen päivä kaupungilla ja mennä taas kampaajalle. :|

On teillä kummalliset isovanhemmat jos alkaa tuostanoin vain leikkaamaan lapsen hiukset ilman kysymättä. Meillä ei leikata, koska sitä varten on kampaajat ja parturit. Meidän pojalta leikataan itse, mutta tytön hiuksiin ei kyllä koske kukaan muu kuin kampaaja. Olisi kauheaa jos tytön paksu pehko lähtisi siksi, että mummi vähän kokeili leikata. Meidän neidillä on hirveän paksu tukka ja pitkä, vaikka ikää on vasta 1v.

Alkuperäinen kirjoittaja Pölypallero:
Kyllä minua ainakin sieppaa, kun äiti päättää näistä asioista vastoin pyyntöjä. Ja siis oikeasti sieppaa niin, että tekisi mieli huutaa. Ja kun se meidän äiti ei ihan älyttömän taitava hiustenleikkuussa edes ole. :ashamed:

Viimeksi hoin sille kuukauden verran, ettei leikkaisi missään nimessä siskontytön hiuksia ja käskin vielä siskonkin painottaa. Syynkin äidille kerroin. Hän unelmoi pääsevänsä nimittäin kampaajalle ja leikkauttaa pitkät hiuksensa muotoon. Minä sitten ajattelin synttärilahjaksi ostaa lahjakortin. Olin käynyt jo ostamassa kortin, että tyttö pääsee kampaajalle ennen synttäreitä ja menin viemään tytärtä kouluun pari päivää myöhemmin. Koulun pihalla odotti siskontyttö. Hiukset oli leikattu polkaksi (joka oli vino) ja etuhiukset kynitty otsalle. Äitin perustelu oli, että se ennättää kuukaudessa kasvaa takaisin (melkein 20 senttiä?). Kyllä piti taas jokaista jännettä ruumiissa venyttää, etten huuda. :ashamed:

Ja kun se tekee sitä jatkuvasti. Tyttären hiuksiin ei ole vähään aikaan koskenut, toivottavasti ei koskekaan, koska tarkoitus olisi viettää tyttöjen päivä kaupungilla ja mennä taas kampaajalle. :|

Kuulostaa järkyttävältä mummolat (anteeksi :ashamed: ) ...
Siis väen väkisin leikkelee lastenlasten hiuksia, vaikka häntä siitä kielletään! Ihan kuin olisi joku UHMA mummulla... :o

Käsitinkö oikein? Lapsi on siis alle 2 vuotta ja olisi halunnut kasvattaa pitkän etutukan kun kaverillakin on? Ei tietenkään oleellinen pointti tässä, mutta mutta ihmetyttää

Minä olen leikannut kahden hoitolapsen hiukset, tosin minulla oli lupa. Heillä oli parturikammo, josta sitten pääsivät kun huomasivat, ettei se niin kauheeta ollutkaan.

En mäkään tykkäis jos jompikumpi meidän mummuista leikkais MUN tyttäreni tukkaa kysymättä minulta. En tietenkään välejä laittais poikki mutta hermostuisin kyllä ja tekisin selväks että oli vimonen kerta kun tekee niin ilman lupaa.
Ihan sama ohjeistus tulis, oli leikkaaja kuka tahansa. Sillä ei ole mitään merkitystä olisko leikkaaja anoppi vai mun oma äiti vai kaupan kassaneiti, niin vaan ei tehdä ilman mun lupaa!

Meilläkin mummo leikkasi tänään tytöltä otsista lyhyemmäksi. Kertokaas mikä siinä on niin järkyttävää :xmas:

No mikähän. Olisko susta kivaa, jos sulta leikattais hiukset kysymättä lupaa?

Yhteistyössä