Mummola (niin ottaa päähän)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiukkunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiukkunen

Vieras
Mun poika oli mummolla yökylässä (mun äidillä) ja äiti asuu eräänlaisessa kuntoutuslaitoksessa (jokaisella oma yksiö, yhteiset ruokailutilat salissa ja vapaa liikkuminen) viimeksi ollut sielä yli vuosi sitten yökylässä. aikaisemmin hoitsut aina vaan kyselleet pojalta että jääkö hän yökylään ja toinen on kauheesti aina halunnut ja nyt sitten jäi eilen.

No.. Aamulla alko kauhee meteli siitä että mun lapsi on sielä yökylässä. ottavat yhteyttä kuulemma meidän sosiaalityöntekijään jne. ja kyse vain tästä yöstä. siis iltaisin tai päivisin olisi saanut olla sielä. mun ymmärrys ei tähän riitä mun äiti on siinä kunnossa että kyllä kykenee huolehtimaan lapsenlapsestaan ja sielä yksiössä lukkojen takana ei kukaan muukaan yöllä pääse huoneistoon. aivain kuin normaaleissakin kerrostaloissa. miten hitossa mun lapsi on sielä jollain tasolla juuri tähän yöaikaan vaarassa? :o

Nyt sitten päätin että mun lapsi ei sitten jalallaankaan enään siihen taloon astu. äiti saa tulla meille aina kun haluaa aikaa viettää lapsenlapsensa kanssa. mutta kuitenkin jotenkin mulla keittää :(

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Minkä vuoksi äitisi n ko laitoksessa? Voisiko se olla lapselle jotenkin "vaarallista" seuraa?

Mielenterveys. mutta jos lapsi ei sielä ole päivällä millään lailla heidänkään mielestä vaarassa niin miten sitten yöllä kun on lukkojen takana äidin yksiössä koko yön? se ei tässä mulla mene kaaliin. että miten sielä on turvallisempaa päivällä kuin yöllä

No ymmärrän kyllä täysin ettei saa olla.Henkilökunnalla on muutenkin tekemistä kun valvovat että nämä ottavat lääkkeensä ja pysyvät nyt jotenkin 'kunnossa',sekä valvovat jos juku anoo ilta/yövapaata että kuka heistä huolen pitää,eli huoltaja näillä on aina oltava.
Se että heillä on omat 'asunnot' ei takaa turvallisuutta sillä jos joku saa päähänsä seota niin ei sitä silloin ovet pidättele,ja kaikkihan sen nyt tajuaa jo maalaisjärjelläkin että vastaavassa hoitoyksikössä siis moista tapahtuu,ei ne huvin vuoksi semmoiseen paikkaa ole laitettu.
Toki, voihan joku pimahtaa kadullakin,tai jos asuu normaalissa kerrostalossa mutta suhteessa riskithän on paljon pienemmät siinä kuin nyt tässä missä kaikki 'sairaat' on suljettu samaan paikkaan.
Eli meinaan vain sitä että vaikka äitisi nyt on kunnossa mutta entä hänen naapurinsa tms.

Yhteistyössä