[QUOTE="Usva";24133861]eikö tässä asiassa saa ajatella itseään ja sitä pientä vauvaa.
Sekö on muka minäminäminä ajattelua että haluaa hetken omaa rauhaa vastasyntyneen kanssa ja ehkä rankankin synnytyksen jälkeen.
Mutta isovanhemmat saavat ajatella minäminäminä haluan nähdä sen vauvan heti välittämättä äitin ja vauvan haluista.
Siitä minä olen ihan 150% varma että vauvalle riittää siinävaiheessa äiti. Hän ei välitä tippaakaan niistä vauvalle täysin tuntemattomista ihmisistä.
Eikö ihan oikeasti vanhemmat voi tehdä tässä juuri niinkuin itse haluavat, olla joko rauhassa kotona ilman yhtäkään vierasta vaikka koko kuukauden. Tai kutsua kokosuvun ja ystävät heti seuraavana päivänä koolle. Tai ihan mitä tahansa siltä väliltä.
Onko niitä ystäviä ja sukulaisia ihan pakko ajatella aivan joka asiassa.
Jos vanhemmat ovat tässä itsekkäitä että haluavat omaa rauhaa, niin ovat myös ne sukulaiset jotka eivät tätä ymmärrä vaan tunkevat kylään tai loukkaantuvat jos vanhemmat eivät heitä heti halua.[/QUOTE]
Täysi peesi

Vauva ei ole mikään näyttelyesine josta katoaa uutuudenviehätys heti kun se täyttää pari viikkoa.
Meille änkesi anoppi ja miehen sisarukset viimeksi viikko synnytyksen jälkeen. Viikoksi. Tai olivat mökillä, mutta heitä piti viihdyttää 8h/päivä, kuskata joka paikkaan, oli pakko tulla lääppimään nuhakäsillä vauvaa ym.. Auttamisesta ei puhettakaan, itse en pystynyt istumaan, seisomaan enkä makaamaan kunnolla kun olin niin h-vetin kipeä. Mua otti ihan älyttömästi pannuun, nyt kielsin tulemasta 2viikkoon synnytyksen jälkeen, niin mitä vielä, silti ovat tulossa samalla tavalla (ensin toivoin ettei vierailuja, sitten kielsin). Älytöntä. Taitaa muuten käydä niin, että jos olen taas yhtä kipeä niin sanon vaan että nyt ei käy -siinähän pimpottelevat ovikelloa, ei mun ole mikään pakko avata. Sorry vaan, mutta jos heillä ei ole käytöstapoja eikä ymmärrystä, niin olen sitten paska miniä ja itsekäs ihminen ennemmin kuin kattelen sitä samaa rumbaa uudestaan.