mun 8 kk vauva ei vieläkään osaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja diisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuo on niin ärsyttävää kun kaikki tutut ja vähän vieraammat kyselevät "eikö jo osaa sitä tai tätä". Muistan kuinka murehdin vaikka kuinka paljon koska lapsi oppii mitäkin ja olin huolissani kun monet olivat niin ihmeissään jos ei jotain osannut. Nyt tyttö vähän reilu 1 v ja tällä hetkellä kaikki ihmettelevät kuorossa kun ei vieläkään kävele ilman tukea:) olin jo hetken tästäkin huolissani kunnes riittävän monelta taholta kuulin ettei tarvitse huolestua jos 1 v ei vielä kävele.

Meillä kesti istumaan nouseminen todella kauan vaikka muut taidot tähänasti on opittu kirjojen mukaan keskivertoajassa. taisi olla lähemmäs ellei ylikin 11 kk kun meni istumaan jalat suorina edessäpäin. Sitä ennen istui vain satunnaisesti peppu jalkojen päällä ja siihenkin laskeutui aina vain silloin kun oli ensin noussut seisomaan. En tiedä eikö sitten vain kiinnostanut istua. Mutta istuikin heti todella tukevasti kun kerran istumaan meni ja sama kun nousi tukea vasten seisomaan 8 kk ikäisenä ei kai paljoa ole kaatuillut muihin verrattuna. Tai väsyneenä saattaa juosta liiankovaa (niin, että pitää hyllynreunasta kiinni) ja sitten tupsahtaa pepulleen mutta tätä ei tapahdu edes joka viikko.

Ei kannata tosiaankaan huolestua. Ja ole "tyytyväinen" että vauva ei vielä ehi joka paikkaan tekemään tuhmuuksia:) meijän vauva alko kveleen 8,5kk ja olisin toivonu että paljon myöhemmin vasta alkais..
Saapa nähä mitä vauhtia tämä toinen lapsi aikanaan kehittyy..

joku aivovaurio jos ei osaa. Tuon ikäisen kuuluu osata jo nuo temput ja vvähän muutakin jo. Oletko ravistellut lastasi tia onko päässyt tippumaan jostian. Jos et sinä niin iten mihesi tai muut sukulaiset tai hoitajat?

Ei meidän 7kk osaa myöskään. Itse en ole huolissani. Esikoinen lähti liikkeelle 10kk ikäisenä ja nykyään menee sellaista vauhtia ettei perässä meinaa pysyä.

Yhteistyössä