Mun äiti ja ex mies... vittu!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..vtu.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

..vtu.

Vieras
Siis erosin noin 5 vuotta sitten exästä. meillä on yhetinen lapsi. exä teki mulle pahoja asioita ja valehteli ja puhu paljon paskaa. no poika sitten halusi muuttaa isälleen kun täytti 12v. nyt mun äiti aiko mennä viikonloppuna sinne. siis mun exälle kattoon meidän poikaa. ja sitä en todellakaan hyväksy. kaiken sen jälkeen mitä exä teki mulle niin kehtaakin. Mulla on sitten uusi mies ja sen kans kaksi lasta. sanoin äidille että jos jalallakaan astuu exälle niin ei näe koskaan muita lastenlapsia ja katkaisen välit lopullisesti. eikö se riitä että se meillä sitä näkee joka toinen viikonloppu? jos exä ois ollu ihan normaali ja ei ois mulle tehny juttuja ja pilannut mainetta ja puhunut paskaa kaikille niin sitten asia olisis eri. mutta jotenkin tuntuu pahalta että äitini kävisi siellä ja kaiken lisäksi se on niin vitun tollo että puhuu mun ja mun uuden perheen asioista exälle mistä exä saa taas lisää puhuttavaa ja sossuun kerrottavaa... ja äitini puolelleen kieroudellaan. olenko kohtuuton jos sanon suoraan vielä että jos menee sinne niin ei nää muita lapsenlapsia ja katkaisen välit ikuisesti poikki? enkä kerro enempää...meni taas niin ilta pilalle:(

Oot kohtuuton. Varmaan äitis menee lapsenlastaan kattomaan eikä sen isää. Vannotat vaan olemaan kertomatta sun asioista. Et sää voi pojalles kostaa sitä, et sen isä oli sulle paska. Etkä lapsilles sitä, että sun ex oli paska.

Jospa nyt et kuitenkaan uhkailisi tuollaisilla järjettömyyksillä vaan koittaisit vaan selittää äidillesi kuinka et halua hänen olevan tekemisissä tuon miehen kanssa. Ehdota jos voisitte vaikka sopia, että poika tulee kylään mummolle?

Ymmärrän kyllä että paniikki voi iskeä, mutta kaikkien kannalta olisi parempi jos yrittäisit kuitenkin pysyä rauhallisena ja hoitaa asian "siististi".

Olet todella kohtuuton..

Jos sossuunkin on varaa mennä välit poikki jostain mitä ex-miehesi mahtaisi kertoa eteenpäin, niin et kyllä taida pidellä kiinni elämän ohjaimista kaksin käsin.

Mummo haluaa nähdä lapsenlastaan ja sinä kiukuttelet ja kiroilet kuin esiteini joka ei kaverisynttäreillä saa ekana pullaa.

siis kun mun äiti on oikeesti ihan vitun tyhmä! se ei älyä pitää turpaansa kii. ja se mitä exä teki mulle on aivan kauheinta mitä koskaan kukaan voi tehdä. ei se ole vittu siellä ennekään käyny kattoon poikaa niin miks se nyt menis. kun se tulee meille taas parin viikonpäästä. joo no taidan olla kohtuuton mutta viesti lähti sille että en halua olla enään sen kans yhteydessä kun ehdottelikin tuollasta!

Kyllä olet kohtuuton. Koska tottakai sun exälläsi on oikeus saada tietää sun asioista ja äidilläsi on kuule oikeus niistä myös exällesi kertoa. Että ostahan nyt vaan kuule joku kallis joululahja exällesi ja niele ylpeytesi!

Kuulostaa kohtuuttomalta.

Että mummo ei saisi enää koskaan nähdä muita lapselapsiaan, jos menee toista katsomaan tämän kotiin..? Kuulostaa ihan hullulta.

Se sinun asioista puhuminen täytyy kyllä loppua, ne ei kuulu eksälle eikä äitisi kuulu niitä kertoa. Mitä jos ihan asiallisesti puhuisit äidillesi, mitä siitä voi seurata jos kertoo eksälle sun asioita. Yrität saada sen ymmärtämään ja lopettamaan.

Uhkailemalla ja räyhäämällä ei yleensä voita mitään.

[QUOTE="vieras";25227544]Kyllä olet kohtuuton. Koska tottakai sun exälläsi on oikeus saada tietää sun asioista ja äidilläsi on kuule oikeus niistä myös exällesi kertoa. Että ostahan nyt vaan kuule joku kallis joululahja exällesi ja niele ylpeytesi![/QUOTE]
No ei kyllä ole äidillä oikeus kertoa toisen yksityisasioita. Mitä ilmeisemmin taustalla on vielä jonkinlaista hyväksikäyttöä, pahoinpitelyä... ymmärrän ihan täysin jos ei halua läheistensä olevan kamalan exän kanssa yhteyksissä. Ainoastaan tuo uhkaus on mielestäni liikaa.

Jos muori on ihan oikeasti sellainen, ettei osaa pitää suutaan kiinni, niin sitten hänet täytyy saada ymmärtämään että tapaa poikaa joko tämän äidin luona tai ottaa pojan itselleen kylään (jos mahdollista). Vaikka lapsenlapsi olisi kuinka tärkeä, niin ei minun äitini kyllä olisi vasten minun tahtoani tekemisissä jonkun pahoinpitelevän tms. exän kanssa. Kyllä sitä lasta voi varmasti nähdä muutenkin. Luulisi että oma lapsikin on tärkeä eikä vain lapsenlapsi.

Aika omituinen äiti kyllä, jos tosta noin vaan iloisesti menee miehen luo kyläilemään joka on tehnyt jotain pahaa hänen lapselleen? Ja puhuu kaikki tyttären asiat eikä välitä mitään. Tottakai lapsenlasta saa nähdä ja hienoa että haluaa nähdä. Mutta joku tossa on outoa?? En vois ainakaan ite toimia noin, jos joku ois käyttäytyny törkeästi mun lasta kohtaan.

No, kyllä mun mielestä ois outoa, jos mun äitini menis ex-mieheni luokse kattomaan meidän lasta, jos voisi käydä munkin luona sitä kattomassa. Tai että mun ex-anoppi tulis mun luokse, kun voisi käydä exänkin luona... (omassa tapauksessani kyllä vierailu kestäis vähintään yhden yön verran välimatkojen takia, joten senkin takia tuntuis oudolta) Mut kieltämättä kohtuuton uhkaus tuo, ettei saisi enää nähdä muita lapsenlapsiaan.

No, kyllä mun mielestä ois outoa, jos mun äitini menis ex-mieheni luokse kattomaan meidän lasta, jos voisi käydä munkin luona sitä kattomassa. Tai että mun ex-anoppi tulis mun luokse, kun voisi käydä exänkin luona... (omassa tapauksessani kyllä vierailu kestäis vähintään yhden yön verran välimatkojen takia, joten senkin takia tuntuis oudolta) Mut kieltämättä kohtuuton uhkaus tuo, ettei saisi enää nähdä muita lapsenlapsiaan.

Vähän aiheen vierestä, mutta kyllä mun ex-anoppi käy meillä useinkin kylässä. Minun ja uuden mieheni kaksivuotias lapsi sanoo ex-anoppiani mummuksi, ja se on kaikille osapuolille ok. :)

Minusta on ihanaa jos mummi haluaa pitää hyvät välit lapsen lapseen erosta huolimatta, lapsi tarvitsee ympärilleen rakastavia vanhempia. Varmaan teidän aikuisten pitäis kasvaa aikuisiksi ja lopettaa molemmin puolinen paskan jauhaminen.

Alkuperäinen kirjoittaja voi olla myös näin;25227687:
Vähän aiheen vierestä, mutta kyllä mun ex-anoppi käy meillä useinkin kylässä. Minun ja uuden mieheni kaksivuotias lapsi sanoo ex-anoppiani mummuksi, ja se on kaikille osapuolille ok. :)

Tää oiskin ihana tilanne :) Ei vaan monella taitais onnistua?

Ja sitä paitsi ei kai se sun exäsi ole sun äidillesi mitään pahaa tehnyt, joten kyllä äidilläsi on ihan täysi oikeus olla väleissä exäsi kanssa. Etkä kuule voi estää äitiäsi puhumasta ja kertomasta aivan mitä itse haluaa!

Exäsi teki sinulle kamalia asioita, mitä ikinä olivatkin, se selittänee katkeruutesi ja tavallaan ymmärrän kantasi.
Mutta sitä en ymmärrä, että poikasi menee exäsi luokse, vaikka hän on tehnyt kamalia asioita sinulle, mutta silti sinä olet enemmän huolissasi siitä, että äitisi menee sinne hoitamaan poikaasi??

Yhteistyössä