Mun äiti on NIIN rasittava!!!

RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni

Aktiivinen jäsen
09.09.2007
5 194
0
36

Ei sais valittaa. Ainaki sitä kiinnostaa tyttärenpoikansa. Mut VALITAN SILTI.

VOIKO OLLA NIIN VAIKEETA SYÖTTÄÄ PARI DESIÄ PUUROA!?

Ilmeisesti on. :headwall: Väkisin tunkee lapsenvahdiks (mikä sinäänsä olis kiva) ja nyt on sitte koko yö päin peetä. Nyt ei sitte yliväsyny muksu syöny vellejäkään, ku niin myöhään sai puurot (vasta ku mä tulin kotiin ja syötin ne). Ja mitä siitä seuraa? P*ska yö! Ja kuka valvoo? No minä tietysti!!

Jos EHDOTTOMASTI haluaa tunkea lapsenvahdiks, ni eikö sitte vois pitää niistä rutiineista kiinni? Varsinki, ku kyseessä on 5kk erittäin vaativa ja rutiineja tarvitseva vauva!!! :kieh: Ei oo niin vaikeeta syöttää yks puuroannos.

Joo, ja pitäis olla vaan NIIN kiitollinen, että joku viitsii, mutta kun todellista tarvetta ei ollu, vaan väkisin tunki. Ja siitä seuraa nyt sitte aivan katastrofaalinen yö ja vielä kauheempi seuraava päivä. Kokemusta on.

Huh. Kiitos ja kuittaus.

Tiedän tunteen. :hug: Meillä on ollut viime viikonloppuna anoppi ja nyt maanantaina mun oma äiti katsomassa Rasmusta ja olin kirjoittanut oikein paperille ohjeellisen pojan päivärytmin. Kumpikin kysy, et onks tää oikeesti näin tarkkaa?? Sanoin että se on suuntaa antava,mutta toivoisin että noita ruoka-ajoista pidettäis ainakin suurin piirtein kiinni, et pysyis joku rytmi ja tolkku päivässä. Meillä toimi ainakin suurin piirtein. En sit tiedä haluavatko sit enää uudestaan lasten lastaan hoitaa,kun haluan jotain rutiineja päivissä noudattaa. :whistle: :D

Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Tiedän tunteen. :hug: Meillä on ollut viime viikonloppuna anoppi ja nyt maanantaina mun oma äiti katsomassa Rasmusta ja olin kirjoittanut oikein paperille ohjeellisen pojan päivärytmin. Kumpikin kysy, et onks tää oikeesti näin tarkkaa?? Sanoin että se on suuntaa antava,mutta toivoisin että noita ruoka-ajoista pidettäis ainakin suurin piirtein kiinni, et pysyis joku rytmi ja tolkku päivässä. Meillä toimi ainakin suurin piirtein. En sit tiedä haluavatko sit enää uudestaan lasten lastaan hoitaa,kun haluan jotain rutiineja päivissä noudattaa. :whistle: :D

Juu, meilläki on noi ruoka-ajat jääkaapin ovessa, näytin ne ja selitin kolme kertaa. Ja poissaki olin HUIKEAT 1,5 h. :headwall: Pyysin, että syötä iltapuuro klo 18.15, mitään muuta ei olis tarvinu tehä. Liian haasteellista. :kieh:

Äidit on välillä..

Paras oli, et mun äiti kertoi vasta tossa taannoin, et siskon viljakäärme oli 3kk kadoksissa. Lapset oli siellä sillä aikaa ollu hoidossa ja mekin käyty useamman kerran.. Hitto jos olisin tienny niin ei taatusti oltas menny ennenkun elikko olis löytyny.
Hyi yökötys!! :kieh:

:hug:

*huoh*

Me otettiin mun mutsi asumaan meille... Ei uskalla syöttää meidän vauvaa, saati vaihtaa sille vaippaa... Niin siistii. Vaik ei kyl otettu sitä tänne lapsenvahdiksi... mut silti. Kun ilmasiks asuu... :/

Mä voin kertoa monen vuoden kokemuksella, että isovanhemille lasten ruokinta-ajat ovat yks paskan hailee. Ihan sama vaikka kuinka selittäisit, että pitää syödä siihen ja siihen aikaan ja syynkin kertoisit.

"Isovanhempienhan ei tarvitse välittää vanhempien asettamista aikarajoista, koska ne ovat tiukkapipoisia ja turhia" :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Mä voin kertoa monen vuoden kokemuksella, että isovanhemille lasten ruokinta-ajat ovat yks paskan hailee. Ihan sama vaikka kuinka selittäisit, että pitää syödä siihen ja siihen aikaan ja syynkin kertoisit.

"Isovanhempienhan ei tarvitse välittää vanhempien asettamista aikarajoista, koska ne ovat tiukkapipoisia ja turhia" :kieh:

Ei, kato kyllä se lapsi sitte syö, kun sillä on nälkä. :headwall: Joo, meijän 5kk aina tulee ite pyytämään ruokaa. :headwall: Hyvin huomaa, ettei meijän äiti oo yhtäkään meistä kolmesta lapsesta ite kasvattanu. Ei mitään tajua.

Meillä kun minun äiti oli joskus hoitamassa esikoisen olessa noin 4,5 v:ee, niin esikoinen sanoi, että "en saanut unta, kun mummi höpötti koko ajan" ja oltiin sanottu, että kun mennään nukumaan niin iltasatu ja pusu ja hali ja tyttö jää nukkumaan, mutta mummin oli pakko höpötellä koko ajan ja unet menikin sitten sen sileän tien.Minun äidin oli vaikeaa välillä ymmärtää, ettei tartte koko ajan viihdyttää...hyvää tarkoitti ja tarkoittaa edelleen.Nyt jo kun tytöt isompia, niin rauhoittunut mummon roolissaan....

5kk ja syä pari desii puuroo? ohhoh.. No joo et varmasti tarvinnu tällaist taivasteluu, mut tuo määrä ihmetytti, mun laps kun ei syä juur mitää.. :D :hug: joka tapaukses!

Alkuperäinen kirjoittaja m:
5kk ja syä pari desii puuroo? ohhoh.. No joo et varmasti tarvinnu tällaist taivasteluu, mut tuo määrä ihmetytti, mun laps kun ei syä juur mitää.. :D :hug: joka tapaukses!

Joo, ja nyt se on ollu lähes syömälakossa, syö VAAN 2dl. Hampaat vissiin... Yleensä 3dl puuroa + ½-1 mangopilttipurkkia + 2dl velliä. Ja se on vaan iltapala. :whistle: Isoruokanen kaveri. :D Ihmekkään, ettei maidolla paino noussu 3kk jälkeen. :xmas:

Muoks. Ja hirvee laiheliini; alle 7kg mut lähes 70cm. :o

Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:

Ei, kato kyllä se lapsi sitte syö, kun sillä on nälkä. :headwall: Joo, meijän 5kk aina tulee ite pyytämään ruokaa. :headwall: Hyvin huomaa, ettei meijän äiti oo yhtäkään meistä kolmesta lapsesta ite kasvattanu. Ei mitään tajua.

No hei, äitis varmaan ihan hyvään hyvyyttään yrittää. Anna hoitaa seuraavan kerran sellaseen aikaan ettei mene ilta sekaisin. Tosin, jos vauvan elämä liian tarkaksi tulee rutiinien ja kellon kanssa, niin sekaisin on kuin seinäkello pienemmistäkin muutoksista voin uskoa. Sitä van, että vaikeaa tulee olemaan lapsen kanssa jos yö menee sekaisin kun iltapuuro myöhästyy. Toki itse jokainen lapsensa kasvattaa ja vauvankin käytökseen vaikuttaa miten tietyt asiat tehdään, jos kaikki on niin nöpönnukaa se vauvakin stressaa hyvin vähästä.

Alkuperäinen kirjoittaja ooo:
No hei, äitis varmaan ihan hyvään hyvyyttään yrittää. Anna hoitaa seuraavan kerran sellaseen aikaan ettei mene ilta sekaisin. Tosin, jos vauvan elämä liian tarkaksi tulee rutiinien ja kellon kanssa, niin sekaisin on kuin seinäkello pienemmistäkin muutoksista voin uskoa. Sitä van, että vaikeaa tulee olemaan lapsen kanssa jos yö menee sekaisin kun iltapuuro myöhästyy. Toki itse jokainen lapsensa kasvattaa ja vauvankin käytökseen vaikuttaa miten tietyt asiat tehdään, jos kaikki on niin nöpönnukaa se vauvakin stressaa hyvin vähästä.

Et taida tietää koko tilannetta...? (en oletakkaan) Siis meijän pojalla on ollu vähän rankka alku, ni sille on tietyt jutut muodostunu hirveen tärkeiks, ku elämä on potkinu sitä päähän.

Yö menee sekasin siitä syystä, että kun pojalla on ollu tietty rytmi syntymästä asti ja tottunu pääsemään nukkumaan klo 19.30 tasan, on se pienelle ihmiselle iso ero, mennä tuntia myöhemmin petiin. Mä en oo kovinkaan tarkka mistään muusta, ku iltarutineista.

Et taida tietää koko tilannetta...? (en oletakkaan) Siis meijän pojalla on ollu vähän rankka alku, ni sille on tietyt jutut muodostunu hirveen tärkeiks, ku elämä on potkinu sitä päähän.

Yö menee sekasin siitä syystä, että kun pojalla on ollu tietty rytmi syntymästä asti ja tottunu pääsemään nukkumaan klo 19.30 tasan, on se pienelle ihmiselle iso ero, mennä tuntia myöhemmin petiin. Mä en oo kovinkaan tarkka mistään muusta, ku iltarutineista.

Niin no en kyllä tiedä koko tilannetta, mutta näen että sulla selkeesti on vasta yksi lapsi ja sekin vauva ;) Kaikki on niin tärkeetä. Rankasta alusta en tiedä, mikä sitten on rankkaa kenestäkin. Ja mitä sitten sillä onkaan tekemistä aiheeseen iltapuuro. Ei meidän taloudessa yhtikäs mitään vaikka ei omillakaan lapsilla kovin ruusuinen alku ole ollut.

Niin no en kyllä tiedä koko tilannetta, mutta näen että sulla selkeesti on vasta yksi lapsi ja sekin vauva ;) Kaikki on niin tärkeetä. Rankasta alusta en tiedä, mikä sitten on rankkaa kenestäkin. Ja mitä sitten sillä onkaan tekemistä aiheeseen iltapuuro. Ei meidän taloudessa yhtikäs mitään vaikka ei omillakaan lapsilla kovin ruusuinen alku ole ollut.

No mutta hei... Ei näemmä useammankaan lapsen äitinä olo sitä kokemusta ja tietämystä kaikesta tuo! Mulla on vain kaksi ja silti nuo ovat opettaneet, että en tiedä kaikesta kaikkea, sittenkään. Esikoinen oli helppo ja kaikkeen tyytyväinen vauva, joka ei hermojaan menettänyt oikeastaan mistään. Rutiinit tarkoittivat sitä, että samat asiat tehdään joka päivä samassa järjestyksessa suurinpiirtein, ajoista ei ollut niin väliä. Lapsi söi hyvin, oli aurinkoinen, hyvin sosiaalinen ja kiinnostunut kaikesta. Erittäin avoin kaikille vieraillekin. Ja ai kun äidille satoi kehuja, miten ihana vauva onkaan, on se hyvä kun äiti on kaikkeen totuttanut. Ja äiti tietty loisti kuin naantalin aurinko, onnesta soikeana, miten helppoa tämä äidin rooli onkaan!

Ja tuli kuopus. Joka oli myös äitinsä kanssa helppohoitoinen, siihen sitten tyssäsikin. Jos MIKÄÄN päivässä oli erilaista kuin eilisessä, se oli vauvalle katastrofi. Liukuva ruoka-aika??? Juu ei kiitos tälle vauvalle se ei sopinut lainkaan. Vieraat ihmiset, vieraat paikat, eri ympyrät? Juu EI EI EI EI ja EI. Ei todellakaan mennyt vieraiden syliin tai ottanut kontaktia muihin kuin omaan perheen jäseniin. Mieluiten äitiin tai isompaan sisarukseen, isikin oli vähän outo kun oli kerran osan päivästä poissa.

Siis mitä ihmettä, näillä lapsilla on sama äiti joka oli niiiiin loistava esikoisen kanssa, miten se voi epäonnistua näin lahjakkaasti toisen vauvan kanssa? Kun kerran kaikki on samanlaisia ja vauvan sietokyky on vain ja ainostaan äidin vastuulla?

Ei, kaikki ei oo niin tärkeetä. Oon tietosetsi yrittäny antaa asioiden mennä omalla painollaan. Varmasti oon kokemusta vailla, mutt nipottaja en ole. Mutta tunnen lapseni.

Rankalla tarkoitan 3,5kk jatkuvaa huutoa 14h/vrk, sairaalareissuja jne... Kaikkea on keretty. Ja kyllä, varmasti monella on vielä rankempaa.

Yritin kyllä selittää, miten se puuro tähän liittyi. Osa sitä rutiinia.

Vaikka Sinulla on varmasti mua enemmän kokemusta, en arvosta sitä, että puhut noin alentavaan sävyyn. Kaikki lapset ovat yksilöitä. Vaikka Sinun lapsiisi ei yksi puuro ole vaikuttanut, minun lapselleni se on isokin juttu. Ja kyllä, lapselleni, ei minulle.

Yhteistyössä