Mun äitienpäivästä, mites tekisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mies sitten otti ja veti perjantaina niin kauheat kumarat et oli lauantaina koko päivän kauheessa krapulassa ja oli ihan pelistä pois. Oltiin sovittu ajat sitten että lauantai käytetään yhdessä siivoamiseen ja leipomiseen, kahdet isovanhemmat oli sovittu että tulee meille sunnuntaina syömään. Niinpä en motkottanu perjantaina kun mies alkoi drinksuja sekotella, pyysin pari itsellinikin ja ajattelin et kyllä mies osaa ottaa sievästi. No sittempä soitti kaverit ja ukko käväs vielä kaupungilla, tuli siis ihan ajoissa kotiin ja ei siinä mitään, mutta missä kunnossa... :o
Kyse siis mun elämän ekasta äitienpäivästä. Lauantaina vedit niin kauheat raivarit ukolle että oksat pois. Huusin että minähän en mitään yksin tee, ja peruin vieraat valehdellen että vauva on sairastunut. Ukon ajoin vierashuoneeseen yöksi.
Aamulla se tuli alas "häntä koipien välissä" ja ei kerinnyt mitään sanoa kun karjuin että ainut äitienpäivätoiveeni on enää et en tarvitse tavata ukkoa koko päivänä ja vietän päivän vauvan kanssa.
Ukko hävisi autolla ja tuli pian takasin kukkakimpun kanssa itkien. anteeksi pyyteli. Äitienpäivälahjan olin kyllä saanut sovitusti aikasemmin.
Kyllähän noita honkkeleita kaikille sattuu mutta että juuri nyt..! Mitäs teen, murjotanko koko viikon? Annanko jo olla? Jätänköhetisensian? :D Mieli tekis vähän kiduttaa kun tää ei ollut eka kerta... mut muuten mies ei usein juo, sillontällön menee överiksi.

minä keittäsin pullakahvit ja juttelisin ihan rauhallisesti miehen kanssa. syö kauheasti energiaa jos jää tahallaan vihoittelemaan pitkäksi aikaa. eikä kukaan meistä ole täydellinen. ehkä miehellä oli kanssa paineita ku anoppi tulossa ja oma äiti ja elämäki muuttunu kovin. jutelkaapas.

Anna olla jo. Suutuit ilmeisesti aika pahasti, ja ehkä ihan syystäkin. Miehesi kuitenkin vaikuttaa niin katuvalta, etten jaksaisi enää mököttää. Pitää osata antaa anteeksi, jos tosissaan pyydetään. Eli lopeta vihoittelu. Tuskin pilaa enää toista äitienpäivääsi.

Alkuperäinen kirjoittaja mikä:
mikä siinä äitienpäivässä on niin erikoista?

En ole ap, mutta jos on kutsuttu vieraita kylään ja sovittu yhteisestä siivous/leipomishetkestä, niin kai se nyt ottaa päähän, jos mies menee sen pilaamaan. Ja äitienpäivänä on tarkoitus muistaa äitejä, varsinkin ensikertalaisista se tuntuu varmasti mukavalta.

Mä jaksan ihmetellä ihmisiä joiden mielestä äitienpäivä on oikeesti jotenkin erikoinen :o
Hitto, noita turhia pyhiä on jo ihan riittävästi ilmankin. Saisi mun puolesta olla kaupt auki ja normipäivä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Anna miehellesi anteeksi ja unohda koko asia. Hän kuitenkin oli aidosti pahoillaan tapahtuneesta.

tainnut käyä vieraissa kun kerta itkikin ja kukkia toi..

Toisten miehet ne tuo kukkia muistakin syistä, kuin vain pettämistään peittääkseen... ;)

No en mä taida kyllä jaksaa mököttää. jotenkin vaan tekis mieli näpäyttää takasin. Mietin sitäkin että jos vetasis takas isänpäivänä... Mutta mitä se hyödyttäis?

Kuinka voi olla niin tyhmä että ainoana päivänä kun ei tarttis mokata niin juuri sillon tekee sen??? Ja ihan kokemusta jo miehellä viinankäytöstä kyllä löytyy, että "vahinko" ei voi olla niin kuin väitti mulle.
Ja kyllä se katui, ei kovin useesti näet itke. Oli itse suunnitellut mun äitienpäivää vaikka kuin kauan ja sitte... Siis miksi, oi miksi ei mitään mistään voi oppia???

Mulla oli vuosi sitten liki vastaava tilanne ensimmäisenä äp:nä... Mies ryssi dokaamalla lauantaina ja vielä tapansa mukaisesti "onnistui" loukkaamaan mua niin kuin melkein aina kännissä... Mutta kun sitten osasi olla selkeästi pahoillaan, annoin anteeksi pitkin hampain kylläkin :) Nyt oli sitten hyvä äitienpäivä, ottanut opikseen...

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mä jaksan ihmetellä ihmisiä joiden mielestä äitienpäivä on oikeesti jotenkin erikoinen :o
Hitto, noita turhia pyhiä on jo ihan riittävästi ilmankin. Saisi mun puolesta olla kaupt auki ja normipäivä.

no voittehan kai teidän perheessä viettää äitienpäivää normisti, ainoa erotus vaan tosiaan et sinne kauppaan ei pääse =) Ei sitä pakko juhlia ole.

mutta meillä tykätään ja juhlitaan sekä äitiä että isiä =)

Anna miehellesi anteeksi ja unohda koko asia. Hän kuitenkin oli aidosti pahoillaan tapahtuneesta.

Toisten miehet ne tuo kukkia muistakin syistä, kuin vain pettämistään peittääkseen... ;)

Juups, mun mies taitaa sitten pettää mua lähes viikottain =) Siis jos kukkien tuominen siitä kertoo.
Mutta perjantaina ei taatusti pettänyt, kukaan ei sellasessa kunnossa olevaa äijänrähjää huoli. Ja jos huoli, ei siitä takuulla ollut mihinkään tekijäksi =)

Alkuperäinen kirjoittaja vvieras:

juu juu ;)

Olen pahoillani, että miehesi on pettänyt sinua. Ehkä vielä joskus osaat arvostaa kukkia.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

ei oikein siltä vaikuta...

No ei kyllä, oikeessa oot :/ Mutta juhlaa ja tarjoiluja ja siivoamista mies koko viikon suunnitteli ja osan jo toteuttikin etukäteen.

Taidan tänä vuonna sitten pitää sitä äitienpäiväilonani =) Mut silti vähän kyrsii.

Ymmärrän kyllä että v-käyrä nousee, mutta olet kai itsekin joskus mokannut. Sanoisin että elämässä on NIIN PALJON vakavampia asioita, kuin tuo. Ei todellakaan kannata alkaa murjottamaan, sillä et voita mitään.

No kyllä olisin minäkin kilahtanut. On se kumma kun viinan juonti on tärkeämpää kuin muiden suunnitelmat ja yhdessä sovitut asiat. Meillä meni miehen krapulapäivän takia pari kertaa suunnitelmat uusiks ja tein selväks että kun seuraavan kerran tekee saman niin mulla menee elämä uusiks. Vahinko voi aina tapahtua mutta jos se tapahtuu toisen ja useamman kerran niin se ei ole enää vahinko vaan välinpitämättömyyttä.
Kyllä minäkin keskustelisin miehen kanssa alkoholinkäytöstä ja sen hallinnasta ja sit pikkuhiljaa unohtaisin asian.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:

no voittehan kai teidän perheessä viettää äitienpäivää normisti, ainoa erotus vaan tosiaan et sinne kauppaan ei pääse =) Ei sitä pakko juhlia ole.

Juu voi toki.
Meillä arvostetaan ja muistetaan äitiä ja isiä vuoden kaikkina päivinä, ei vaan yhtenä sunnuntaina vuodessa.
Mutta juu, mun mielestä kaikki mahdolliset ystävänpäivät jne on ihan diibadaabaa.

Mä olisin lyönyt miestä turpaan. Lyön jo pienemmästäkin mokasta. Enää ei mokaile pahemmin, koulutus tuottaa tulosta. Miehet koulutukseen niin niistä tulee kunnon miehiä!

Ja siis mä en ymmärrä sitäkään, että perjantain juominen esti vieraiden tulon sunnuntaina?
Tietty juu jos lauantaina pitää saada kaiken tehtyä, eli vieraat tulee heti su aamuna.. Mutta muuten sitä kyllä siivoaa puolessa tunnissa jne.

(mä itse olin lauantaina viettämässä kaverin polttareita ja tappiin asti baarissa. Silti käytiin niin miehen kun minunkin vanhempien luona sunnuntaina.. )

Yhteistyössä