Mun alaselkää särkenyt vasemmalta puolelta koko viikon, nyt kipu levinnyt oik.puolelle myös mitä ihmettä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sattuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sattuu

Vieras
tää voi olla? Välillä kävellessäkin sattuu ja pitää varovasti suoristaa selkää. Tuntuu välillä myös makuuasennossa kipeältä mutta kyljellään olo saa kivun katoamaan.

Nytkin kun istun niin selkää särkee ihan hirveesti ;( Noin 10cm pepun yläpuolella on se kipu.

En ole satuttanut selkää mitenkään eikä oo mitään pissatulehdusoireitakaan (et jos se olis tyyliin munuaisiin asti mennyt).

Mä oon kohta itku kurkussa täällä kun en tiedä mitä tää on ja mistä johtuu? En oo lääkäriaikaakaan vielä varata kun oon odotellut jos itekseen menis ohi. Alko oikeestaan pari viikkoa sit vasen alaselkä oireilla satunnaisesti mut tän viikon jomottanut lähes jatkuvasti. Sänkyyn kun menee selälleen niin ei pysty siinä asennossa olemaan, mut helpottaa kun menee kyljelleen ja koukistaa jalat sikiöasentoon.

Kellään aavistustakaan mitä tää vois olla? Ei kai iskiaskipukaan näin oireile? Mut en käsitä kun en ole satuttanut selkää.

Alaselän lihakset ovat jumissa. Kun ovat riittävän kauan, vetävät muitakin lihaksia läheltä jumiin. Kyllä iskias voi oireilla noin. Siirtyy sieltä sitten jalkaankin, kun riittävän pahaksi pääsee. Oletko stressaantunut? Stressi rapauttaa selän. Googleta Method Putkisto ja tutustu menetelmään. Mene kurssille ja loppuu kivut :)

Oliskohan tosiaan vaan lihasjumitus? :) Alotin kyllä uuden harrastuksen kuukausi sitten ja treenien jälkeen on aina muutaman päivän lihakset kipeät, mutta sit mennyt aina ohi ja tää kipu ihan erilaista eikä tunnu menevän ohi. En tällä viikolla ole pystynyt treeneihinkään menemään...

Mä täällä jo kuvittelen kasvainta ja kaikkee hirveetä :D

Lihasjumi voi olla karmean kipeä!! Olen taistellut selkäni kanssa 10 vuotta ja tärkein syy selän kipeyteen on lopulta ollut henkiset paineet. Toki joku uusi harrastuskin voi vaikuttaa. Minulla auttaa hieronta, osteopaatti ja Method Putkisto venyttely. Mutta selän kunnosta on huolehdittava minun koko ajan. Joku reagoi pääkivulla, toinen mahakivulla, minä selällä elämän stressiin. Kun pysähdyt miettimään mitä sinulle kuuluu, huomaat ehkä itsekin mistä kipu on peräisin :)

Välilevyt ne siellä paukkuilee... ;) Eli liikettä vaan ja kipulääkettä tarpeeksi. Ja syvä lihaskorsetti kuntoon! Jos siellä alkava rappeuma, niin sehän ei parane sieltä, mutta sen saa kyllä pysymään pitkään stabiilina liikunnalla ja ergonomialla.

Yhteistyössä