Mun anopin mielestä on ihan ok että lapsi syö jatkuvasti einesruokia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Anteeksi,mun on pakko kertoa vielä yksi tarina: kun ootin esikoistani niin anoppi oli kauheen huolissaan siitä ettei vaan mene liikaa rahaa vauvan tarvikkeisiin. Oltiin melkein kaikki tarvikkeet saatu lainaan taikka ostettu hyviä käytettyjä mutta auton turvakaukalo puuttui. Anoppi sitte tuli meille ja osti paikallisesta lähetyskirppiksestä jonkun 80-luvulla käytössä olleen vauvakaukalon joka maksoi 2 euroa ja hehkutti ihan onnessaan miten halvalla me nyt päästään siinä hankinnassa. Siinä oli kangas vähää homeessa niin pesi sen meillä käsin, sitte sitä voi kuulemma käyttää. Kangasta ei ees saanu siitä kaukalosta irti vaan joutu siis pestä pehmusteineen päivineen. arvatkaa tuliko se käyttöön? :D ja arvatkaa kuka suuttui kun ostettiin uusi kaukalo vauvalle...?

anoppi osaa kyllä tehdä hyvää ruokaa kun on kunnolliset raaka-aineet. Meillä kun se on kylässä niin tekee meidän ostamista raaka-aineista ruokaa ja se on hyvää. Mutta kun hän on niin pihi että ei raaski ostaa kun ne valmislihapullat ja muut einekset on paljon paljon halvempia. Toki säästeliäisyys on hyve mun mielestä mutta jotain rajaa kuitenkin, varsinkin kun meillä talous ei oo kiinni siitä ostanko tuoretiskistä merilohta vai ostanko euroshopperin tonnikalapurkin.

Olet tainnut noista ruoista puhua aiemminkin täällä?

otan osaa. Kuulostaa vielä pahemmalta kuin meillä. Mun anoppi sentään on tasapuolinen kaikkia kohtaan ja kaikki saa niitä samoja lidlin pakastepitsoja :D :D

Minä en osaa mitään tehdä anopin mielestä oikein. Meillä on liian vähän kaappitilaa keittiössä, talo ei tarpeeksi iso ja hieno. Ruoka pitäisi olla halvinta paskaa. Eli aina laitamme liian vähän tai liian paljon rahaa. Nyt jo oppinut, että ei kannata edes yritätä miellyttää.

En ole suosikki -ihminen. vävy ja toinen miniä ovat anopin kanssa samaa koulutustasoa, ehkä tässä syy, miksi minusta voi löytyä vai huonoja puolia.

Niin, uskomattomia juttuja piheydestä kyllä! Ja joo, anopilla on siis tosiaan trauma, joka on se ammoinen köyhyys... Ihmiset voi olla kans pihejä ihan luonteeltaan, vaikka olis rikkaitakin. Joillekin kai tulee kunnon tyydytystä siitä, että vain kertakaikkiaan pääsevät halvalla. Mun isä on kans osittain sellainen, mutta ei onneksi puutu juurikaan mun hankintoihin (ja osaa kans panna rahaa haisemaan mm. tekniikkaan ja elektroniikkaan kumminkin)

Mulla on kans huvittava tarina piheydestä a la mun isä. Odotin 7 tai 8 kuulla esikoistamme ja mulla oli jo aika iso maha jo ja vaikea kyykkiä jo yms. Niin isäni antoi avuliaasti minun imuroida autoni hänen ja avovaimonsa imurilla. No, mä sit imuroin tyytyväisenä kun kerrostalossa asuvana se on aika hankalaa. Niin sitten pari päivää myöhemmin sain puhuttelun isältä, kun olin imuroinut imuriin liian suuria roskia! Siis puiden lehtiä ja sen sellaista ihan normaalia mitä lapsettoman autossa nyt on (ei mitään paperia tai nenäliinoja, mulla oli siihen aikaan vielä siisti auto ...)

Ja hän vielä selitti, että he olivat avokin kanssa avanneet pölypussin ja hämmästyneet kun se oli tullut jo täyteen!Pölypussit kun maksaa! Että mun olis sitten pitänyt lähes viimeisilläni ensin noukkia kaikki pölyä isommat roskat auton lattialta vissiin pois... Vähänkö sain pultit, kun ensin hövelisti lainataan imuria ja sitten valitetaan, että olen täyttänyt sen liioilla roskilla...!

Kiitos myös kun sain avautua tästä!

Anteeksi,mun on pakko kertoa vielä yksi tarina: kun ootin esikoistani niin anoppi oli kauheen huolissaan siitä ettei vaan mene liikaa rahaa vauvan tarvikkeisiin. Oltiin melkein kaikki tarvikkeet saatu lainaan taikka ostettu hyviä käytettyjä mutta auton turvakaukalo puuttui. Anoppi sitte tuli meille ja osti paikallisesta lähetyskirppiksestä jonkun 80-luvulla käytössä olleen vauvakaukalon joka maksoi 2 euroa ja hehkutti ihan onnessaan miten halvalla me nyt päästään siinä hankinnassa. Siinä oli kangas vähää homeessa niin pesi sen meillä käsin, sitte sitä voi kuulemma käyttää. Kangasta ei ees saanu siitä kaukalosta irti vaan joutu siis pestä pehmusteineen päivineen. arvatkaa tuliko se käyttöön? :D ja arvatkaa kuka suuttui kun ostettiin uusi kaukalo vauvalle...?

Kerro vaan kaikki tarinat! Nämä on tosi viihdyttäviä. Paitsi tietysti silloin, kun niitä joutuu itse elämään läpi. :)

[QUOTE="Halikatti";24790941]Niin, uskomattomia juttuja piheydestä kyllä! Ja joo, anopilla on siis tosiaan trauma, joka on se ammoinen köyhyys... Ihmiset voi olla kans pihejä ihan luonteeltaan, vaikka olis rikkaitakin. Joillekin kai tulee kunnon tyydytystä siitä, että vain kertakaikkiaan pääsevät halvalla. Mun isä on kans osittain sellainen, mutta ei onneksi puutu juurikaan mun hankintoihin (ja osaa kans panna rahaa haisemaan mm. tekniikkaan ja elektroniikkaan kumminkin)

Mulla on kans huvittava tarina piheydestä a la mun isä. Odotin 7 tai 8 kuulla esikoistamme ja mulla oli jo aika iso maha jo ja vaikea kyykkiä jo yms. Niin isäni antoi avuliaasti minun imuroida autoni hänen ja avovaimonsa imurilla. No, mä sit imuroin tyytyväisenä kun kerrostalossa asuvana se on aika hankalaa. Niin sitten pari päivää myöhemmin sain puhuttelun isältä, kun olin imuroinut imuriin liian suuria roskia! Siis puiden lehtiä ja sen sellaista ihan normaalia mitä lapsettoman autossa nyt on (ei mitään paperia tai nenäliinoja, mulla oli siihen aikaan vielä siisti auto ...)

Ja hän vielä selitti, että he olivat avokin kanssa avanneet pölypussin ja hämmästyneet kun se oli tullut jo täyteen!Pölypussit kun maksaa! Että mun olis sitten pitänyt lähes viimeisilläni ensin noukkia kaikki pölyä isommat roskat auton lattialta vissiin pois... Vähänkö sain pultit, kun ensin hövelisti lainataan imuria ja sitten valitetaan, että olen täyttänyt sen liioilla roskilla...!

Kiitos myös kun sain avautua tästä![/QUOTE]
:laugh:

Mä olen saanut muuten olla rauhassa mutta AINA kun anoppi ostaa meille jotain niin hän muistaa kysyä useaan kertaan "Jos kelpaa?" Epäilen että tää lähti siitä kun muutettiin aikoinaan miehen kanssa yhteen enkä suostunut laittamaan anopilta saatua vanhaa ja oikeasti aika ällöttävää suihkuverhoa suihkuumme vaan ostettiin uusi. (Makso vissiin 10€ :D) Ja joka kerta hirveät vakuuttelut että kyllä kelpaa ja kiitos oikein paljon :)

Mä olen saanut muuten olla rauhassa mutta AINA kun anoppi ostaa meille jotain niin hän muistaa kysyä useaan kertaan "Jos kelpaa?" Epäilen että tää lähti siitä kun muutettiin aikoinaan miehen kanssa yhteen enkä suostunut laittamaan anopilta saatua vanhaa ja oikeasti aika ällöttävää suihkuverhoa suihkuumme vaan ostettiin uusi. (Makso vissiin 10€ :D) Ja joka kerta hirveät vakuuttelut että kyllä kelpaa ja kiitos oikein paljon :)
Näin päin on mainiota :D.

Yhteistyössä