Mun isä on jehova, mitä minusta on tullut kun..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myy75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sirppi:
Onkohan tuo myyn75 lähde varmasti totuuden mukainen. Netistä löytää mitä ikinä haluaa...

on, tämä on uutisoitu myös ihan uutisissa ympäri maailmaa.
Kaverini paljasti seurakunnan vanhemmille ( vaimonsa oli löytänyt asiakirjoja lakimieheltä jonka toimistoa siivosi ) erään pedofiliasta tuomitun, ( oikeuden päätös oli vankeus ) ja seurakunta kehotti häntä vaikenemaan asiasta.

Missä maassa tämä siis on tapahtunut?

jenkeissä tapahtuu suurin osa, mutta myös Suomessa. Eräs pedofilian uhri erotettiin uskonnosta, mutta tekijä ei. Samoin Suomessa on eräs transseksuaali uskovainen, jota ei ole erotettu, mutta toinen samanlainen taas on...
ja tämä isäni kertomaa joka on kyseisen uskon seurakunnan " vanhin" .

Onkohan tuo myyn75 lähde varmasti totuuden mukainen. Netistä löytää mitä ikinä haluaa...

Jaahh...eikö joku halua uskoa että myös jehovantodistajista voi löytyä pedofiileja?
Käsittääkseni tuo sairaus (pedofilia) kuuluu ihan jokaiseen "ihmisryhmään" ja uskonlahkoon jne.
Ihminen ei ole vapaa sairauksista vaikka ulkoiset puitteet olisi mitä hyvänsä. Myös kuolema tulee vastaan jossakin vaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:

Jaahh...eikö joku halua uskoa että myös jehovantodistajista voi löytyä pedofiileja?
Käsittääkseni tuo sairaus (pedofilia) kuuluu ihan jokaiseen "ihmisryhmään" ja uskonlahkoon jne.
Ihminen ei ole vapaa sairauksista vaikka ulkoiset puitteet olisi mitä hyvänsä. Myös kuolema tulee vastaan jossakin vaiheessa.

Ei ole kyse siitä etten halua uskoa Jehovalaisista sellaista. On vain vaikea uskoa että kyseinen seurakunta HYVÄKSYY tällaisen käytöksen niin kuin myy75 antaa ymmärtää. Tietysti kaikista ihmisryhmistä löytyy kaikenlaista porukkaa.

Ei ole kyse siitä etten halua uskoa Jehovalaisista sellaista. On vain vaikea uskoa että kyseinen seurakunta HYVÄKSYY tällaisen käytöksen niin kuin myy75 antaa ymmärtää. Tietysti kaikista ihmisryhmistä löytyy kaikenlaista porukkaa.

Ahaa, okei.
En käynyt lukemassa Myyn laittamassa osoitteessa mitä siellä oli.
En tiedä kuka hyväksyy pedofilian ja kuka ei. Kenenkään en toivoisi pitävän sitä ok-juttuna :'(

.

Juuri tuo
kaikista ihmisryhmistä löytyy kaikenlaista porukkaa
on asia, mikä ex-todistajilta tuntuu helposti unohtuvan.
Ja sitten on tämä ex-todistajien -ja muiden ex-uskovaisten- ryhmä, jotkaon tehny omasta uskontojen uhrien tuki touhustaan uskonnon, meininki on yhtä kiihkoisaa kun uskontojen sisälle ja kengän kuva perseessä jos et ole tarpeeksi katkera jajos uskallat sanoa, että ei se ex-uskovaisuus ole sen kummempi asia, kun joku muukaan kaapissa olevaluuranko, joita kaikila on.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
the titityyllä näyttäs olevan jotakin kaunaa lestadiolaisia kohtaan??

En tunne ainuttakaan lestaa.
Tiedän vain että se on lahko.
Jos jollakin uskonnolla muka säännöt vaihtuu onko se normaalia?

Saat vetää röökiä hulluna.
Joskus ei saanut meikata ennen ja nyt saa ym....

Outoa!

Alkuperäinen kirjoittaja The Titityy:

Outoa!

Ei ev.lut.kirkossakaan ennen saanu olla nais pappeja, nyt saa.
Ja kyllä luterilsten tavat on 50 vuodessa muuttunu hurjasti! Ennen joulurauha tarkoitti sitä, ettei ollu kapakat ja elokuvateatterit auki. Uskonnollinen pyhä, juhannus, on siirretty sujuvasti päivästä toiseen ihan tässä mun muistini aikana :o

Outoa!

Ai onko lahko? Eikö se ole luterilaisen kirkon herätysliike?

Miten se usko on muuttunut? Ehkä suvaitsevaisemmaksi. Nyt osa jo ehkäisee, tosin siitä ei puhuta julkisesti. Eihän ne pääpomot uskalla muuttaa kantaansa, vaikka kuolemiakin on tullut sen takia.

Ei saa muuten vieläkään meikata, mutta osa meikkaa ja värjää päätään pikkuisen.

Alkuperäinen kirjoittaja sirkkatälli:
Jehovalaisuus onkin lahko ja ei todellakaan oikein.
Jehovien jutut siis toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Mikäs sinä olet sanomaan, mikä on oikein ja mikä väärin????

Raamattu sanoo. En minä. :D

Mutta et niibn hyvin kuitenkaan Raamattua tunne, että se ei hyväksy homoja?

Lukioaikainen kaverini sanoi aina, että kun isänsä on hullu ja äitinsä alkoholisti, yhteenlaskettuna hänestä tuli helluntailainen. Tietysti :D

Joten ihan off topic, tiedän... :whistle:

Vaimostani tuli Jehovan todistaja ja mä itse en ole Mutta mulla ei ole tarvetta olla noin lapsellinen ja arvostella toisten uskontoa koska Jehovan todistajissa on helvetin paljon hyvääkin

Alkuperäinen kirjoittaja kilu:
Vaimostani tuli Jehovan todistaja ja mä itse en ole Mutta mulla ei ole tarvetta olla noin lapsellinen ja arvostella toisten uskontoa koska Jehovan todistajissa on helvetin paljon hyvääkin

Mun on vähän vaikea uskoa että et itse ole jehvon todistaja tai sinusta ei sitä lähiaikoina tule.

Saat olla aivan varma että tulet valinnan eteen, joko menetät vaimosi tai alat itsekkin jehovaksi.

Muista että vaimosi ei saa enään käydä häissä,ei hautajaisissa,vaimosi ei saa äänestää, eikä käydä jumalanpalveluksissa joissa on pappi.

Vaimosi ei saa viettää, syntymäpäiviä,ei nimipäiviä,ei joulua, ei pääsiäistä ei mitään juhlia. Niitä teillä ei siis tulla viettämään enään.

Vaimostasi tulee kiertäjä, ovelta ovelle selittäen täyttä paskaa, paskaa jota vaimolles on opetettu että se puhuu, yrittäen saada lisää viattomia ihmisiä verkkoon.

Missä on maailman loppu joka olisi pitänyt tulla viimeistään 1970 luvulla?
Miksi verensiirrot on kiellettyjä? Annatko vaimosi mieluummin kuolla, kuin antaa ottaa verta elimistöönsä hengissä pysyäkseen?

Jehovalaiset eivät myöskään (tai ainakaan mieluiten) saa olla tekemisissä "ei- jehovien" kanssa, tässä tulikin jo se joko alat itse myös jehovaksi tai menetät vaimosi.

Miettisin sinuna kunnolla..Elmää laajemmin, myös vaimosi kannalta.

Juu... Eli lahkolaisethan muuttelee sääntöjään.
Kuten Lestadiolaiset. Joskus ei saanut meikata ja nyt saa.

Eli mitäpä tästä ymmärrämme?
Lahko on lahko eikä muuksi muutu.
Raamattu ei muutu ja kymmenen käskyä ei muutu.

Ei lestadiolaiset meikkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja lesta:

Kaikki mun tuntemani meikkaa, käyvät myös baareissa ja mikä pahinta harratavat esiaviollista seksiä :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kaikki mun tuntemani meikkaa, käyvät myös baareissa ja mikä pahinta harratavat esiaviollista seksiä :o

No sitten ne ei ole sydämestään uskomassa, vaikka kantavat ns lestadiolaisen nimeä. Liikkeen kanta edellämainittuihin asioihin ei ole muuttunut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No sitten ne ei ole sydämestään uskomassa, vaikka kantavat ns lestadiolaisen nimeä. Liikkeen kanta edellämainittuihin asioihin ei ole muuttunut.

Puhun vanhoillislestadiolaisista, lestadiolaisiahan on monia eri ryhmiä.

Lahko:
Lahko merkitsee ryhmää,joka on irtautunut jostakin vakiintuneesta uskonnosta. Jehovan todistajat eivät ole minkään kirkon sivuhaara,vaan heidän joukossaan on ihmisiä kaikilta elämän aloilta ja he eivät pidä ketään ihmistä vaan Jeesusta Kristusta johtajana.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:

Lahko:
Lahko merkitsee ryhmää,joka on irtautunut jostakin vakiintuneesta uskonnosta. Jehovan todistajat eivät ole minkään kirkon sivuhaara,vaan heidän joukossaan on ihmisiä kaikilta elämän aloilta ja he eivät pidä ketään ihmistä vaan Jeesusta Kristusta johtajana.

Eli siis jehovan todistajat ei ole LAHKO.

Alku " uskonto " on tietääkseni raamatun mukaan Jahve- jumalan ja se on alkujenalusta ollut ja on vieläkin. Jahven poika on Jesua. Miten JT voivat olla se ainut oikea? koska JT:t ovat varsin uusi ilmiö?

Mun on vähän vaikea uskoa että et itse ole jehvon todistaja tai sinusta ei sitä lähiaikoina tule.

Saat olla aivan varma että tulet valinnan eteen, joko menetät vaimosi tai alat itsekkin jehovaksi.

Muista että vaimosi ei saa enään käydä häissä,ei hautajaisissa,vaimosi ei saa äänestää, eikä käydä jumalanpalveluksissa joissa on pappi.

Vaimosi ei saa viettää, syntymäpäiviä,ei nimipäiviä,ei joulua, ei pääsiäistä ei mitään juhlia. Niitä teillä ei siis tulla viettämään enään.

Vaimostasi tulee kiertäjä, ovelta ovelle selittäen täyttä paskaa, paskaa jota vaimolles on opetettu että se puhuu, yrittäen saada lisää viattomia ihmisiä verkkoon.

Missä on maailman loppu joka olisi pitänyt tulla viimeistään 1970 luvulla?
Miksi verensiirrot on kiellettyjä? Annatko vaimosi mieluummin kuolla, kuin antaa ottaa verta elimistöönsä hengissä pysyäkseen?

Jehovalaiset eivät myöskään (tai ainakaan mieluiten) saa olla tekemisissä "ei- jehovien" kanssa, tässä tulikin jo se joko alat itse myös jehovaksi tai menetät vaimosi.

Miettisin sinuna kunnolla..Elmää laajemmin, myös vaimosi kannalta.

No ainaki mun tutut kelpuuttaa mut oikein hyvin lähipiiriinsä ilman minkäänlaista käännyttämistä. Kaikki kunnioittaa toisten elämäntyyliä, joten erinomaisesti tullaan toimeen. Ei-uskovaiset sukulaiset on edelleen heille läheisiä, alkoholikin maistuu. Ihan fiksua porukkaa ovat. Tunnen myös pariskunnan joista toinen on jt ja toinen ei. Vuosikymmenten ajalta. Ei ole tarvinnu valita että joko usko tai puoliso. Sääliks käy kyllä se porukka, jotka ottaa tuommoset asiat liian tosissaan ja katkoo välejä jopa perheenjäseniin uskonnon takia...

Yhteistyössä