Mun miehen aivopieru... :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "janna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"janna"

Vieras
Eräs mun ystävä on alkanut parantua syömishäiriöstä ja just iloisena ilmoitti yks päivä mulle että on saanut painoindeksin yli 19 ja painaa nyt jo 50 kiloa. No mun mies ei tiedä koko syömishäiriöstä mitään ja taitaa ajatella että anoreksia ym on vaan huomionhakua... Tänään nähtiin kaupassa tätä mun kaveria, niin mies sit jälkikäteen sanoi että "niin se vaan tuokin on alkanut lihoa kun ikää tulee, toivottavasti sulle ei käy niin". Ja siis olen aina tiennyt et mies tykkää hoikista ja että hänestä "naisen kuuluu olla laiha", itse painan noin 48 kiloa,mut jotenkin tuo pysäytti mut...

Mitä oisitte itse aatelleet tilanteessa?

Ei olis mun mies.. Oikeesti, teillä on kaverisi kanssa 2 kiloa vain painoeroa!! En tietysti tiedä mistä painosta kaverisi on lihonnut, mutta oikeasti.. Oli ihan minkä pituinen tahansa niin 50 kiloisena ei vaan voi sanoa että onpa lihonnut!!!!! Eikö kannattaisi puhua miehen kanssa?? Vähän realismia siitä mitä tarkoittaa normaali paino??

Lisäyksenä vielä että mun mies on jotenkin ihan pihalla kaikista painoindekseistä ja muista eikä toisaankaan älyä mitään syömishäiriöiden ym päälle. Sen äiti ja muut sukulaiset on tosi laihoja, joten ehkä sen naiskuva vaan on sellanen mallinmitoissa oleva. Hetken mieton että jos oisin pitänyt sille pienen valistustuokion syömishäiriöistä ja kertonut mun ystävän sairaudesta,mut en sitten niin tehnyt kun kaveri ei halua että "asiaa levitellään"

[QUOTE="janna";24742003]Eräs mun ystävä on alkanut parantua syömishäiriöstä ja just iloisena ilmoitti yks päivä mulle että on saanut painoindeksin yli 19 ja painaa nyt jo 50 kiloa. No mun mies ei tiedä koko syömishäiriöstä mitään ja taitaa ajatella että anoreksia ym on vaan huomionhakua... Tänään nähtiin kaupassa tätä mun kaveria, niin mies sit jälkikäteen sanoi että "niin se vaan tuokin on alkanut lihoa kun ikää tulee, toivottavasti sulle ei käy niin". Ja siis olen aina tiennyt et mies tykkää hoikista ja että hänestä "naisen kuuluu olla laiha", itse painan noin 48 kiloa,mut jotenkin tuo pysäytti mut...

Mitä oisitte itse aatelleet tilanteessa?[/QUOTE]

Jos ei yleensä möläyttele hölmöyksiä niin tuo oli vain hänen ajattelemattomuuttaan. Itse kertoisin ystävättären taustasta.

Tosiasiassa en minäkään halua, että oma mieheni lihoo. Pidän hoikista miehistä ja pidän huolen siitä, että pysyn itsekin hoikkana.

[QUOTE="janna";24742003] "niin se vaan tuokin on alkanut lihoa kun ikää tulee, toivottavasti sulle ei käy niin".[/QUOTE]

Jälkimmäinen osa lauseesta, oli kyllä aika ajattelemattomasti sanottu.

Mutta tosiasiahan on, että ystävällesi on tullut painoa (ja hyvä niin). Sen äänen sanomista ei osaa pitää niin "isona asiana" jos ei tiedä tapauksen taustoja.

Ei olis mun mies.. Oikeesti, teillä on kaverisi kanssa 2 kiloa vain painoeroa!! En tietysti tiedä mistä painosta kaverisi on lihonnut, mutta oikeasti.. Oli ihan minkä pituinen tahansa niin 50 kiloisena ei vaan voi sanoa että onpa lihonnut!!!!! Eikö kannattaisi puhua miehen kanssa?? Vähän realismia siitä mitä tarkoittaa normaali paino??

Niinkuin lisäsin niin ei varmaan oikein tajua mikä on "normaali paino", eikä varmaan hahmota et paljonko mä esim. painan.

Ja mietin just tuota että petänkö kaverini luottamuksen jos puhun miehelleni hänen ongelmistaan...

Yhteistyössä