mun mielestä mun miehellä on hyvä palkka, 2300 euroa josta menee kyllä vielä verot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaimo

Vieras
mut mua ärsyttää ku hän ei ite tajua et palkka on HYVÄ koska hällä on ainoana koulutuksena peruskoulu!
kokoajan valittaa huonoa palkkaa! miten saan tajuamaan että ei voi olla enempää palkkaakaan kun koulutus on mitä on...ja alalla ollut vasta 3vuotta!

Ei tuo hyvä ole, mutta ei huonokaan. Tai onhan tietysti ihan ok palkka, jos ei ole opiskellut mitään. MInun miehellä on ollut paljon pienempi palkka ja siksi nyt opiskeleekin korkeakoulussa alaa, jossa palkan pitäisi olla reilumpi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei tuo hyvä ole, mutta ei huonokaan. Tai onhan tietysti ihan ok palkka, jos ei ole opiskellut mitään. MInun miehellä on ollut paljon pienempi palkka ja siksi nyt opiskeleekin korkeakoulussa alaa, jossa palkan pitäisi olla reilumpi.

mä pidän et hyvä siihen nähden et peruskoulu koulutuksena.
ei toki jos olis kouluja käynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:
mut mua ärsyttää ku hän ei ite tajua et palkka on HYVÄ koska hällä on ainoana koulutuksena peruskoulu!
kokoajan valittaa huonoa palkkaa! miten saan tajuamaan että ei voi olla enempää palkkaakaan kun koulutus on mitä on...ja alalla ollut vasta 3vuotta!

Olet ihan oikeassa, ap. Miehelläsi on koulutukseen ja työkokemukseen suhteutettuna ihan hyvä palkka. Jos niitä ei huomioitaisi niin sitten keskiverto.

Koulutustasoon nähden hyvän oloinen palkka. Riippuu tietysti siitä, mitä palkkaa niistä tehtävistä saisi, jos alla olisi enemmän kuin peruskoulu. Et mainitse alaa etkä alan mahdollisesti vaatimaa muuta kuin peruskoulupohjaa, joten pelkästään mutu-tuntumalla ei pysty kattavasti arvioimaan miehesi palkkatasoa.

siis kukaan ei nyt ymmärrä mitä meinaan. siis palkka on HUONO jos olis kouluja yhtään käynyt mutta kun on vain PERUSKOULU kutosen keskiarvolla niin pidän että ihan kelpo palkka nuorelle miehelle!

Alkuperäinen kirjoittaja guest:
Koulutustasoon nähden hyvän oloinen palkka. Riippuu tietysti siitä, mitä palkkaa niistä tehtävistä saisi, jos alla olisi enemmän kuin peruskoulu. Et mainitse alaa etkä alan mahdollisesti vaatimaa muuta kuin peruskoulupohjaa, joten pelkästään mutu-tuntumalla ei pysty kattavasti arvioimaan miehesi palkkatasoa.

tessin mukaan palkka tällä alalla 1750? joten saa parempaa

Niin, jos vertaa esim. sairaanhoitajiin joilla useimmilla yo-pohja ja opistotasoinen tai amk-koulutus (3,5 v.), niin esim. sairaanhoitaja saa huonompaa palkkaa kuin ap:n mies.... eli kun 6 ka, peruskoulupohjallakin saa enemmän ja taatusti vastuu ei ole samaa luokkkaa, niin jokin mättää tässä yhteiskunnassa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja guest:

tessin mukaan palkka tällä alalla 1750? joten saa parempaa

No juu ja aika selvästi, nyt kun tuon numeron esitit. Mutta, tietystihän sitä omasta mielestään ei koskaan saa tarpeeksi ;-D

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Ei tuo ole hyvä palkka.Miehes on KESKITULOINEN jos hänen palkkansa on 2500e ja naisella 2000e

hitto, me ollaan ja tullan sit aina olemaan ihan ali tulosia....

ja silti aijotaan maksaa omakotitalo ja rantamökki tulaivaisuudessa omaksi ja elintasokaan ei mielestäni ole ihan köyhän,,,'
mitä himskattia te teette kaikella rahoillanne?

vinku vinku väni väni. Aina vaan täällä jotkut vänisee et ai kauhee kuinka HUONO palkka, enkä lähtis tolla summalla minnekkään töihin. Tosiasiassa tekee lopulta huonommallakin palkalla töitä:-D että silleen...
Peruskoulu pohjalla erittäin hyvä palkka ja sehän elättää teidät varmaan?

Ei tuo ole hyvä palkka.Miehes on KESKITULOINEN jos hänen palkkansa on 2500e ja naisella 2000e

Kolme vuotta alalla olleet harvemmin yltävät keskipalkaan. Työkokemukseen ja koulutukseen nähden hänellä on varmasti keskimääräistä parempi palkka.

Jos otettaisiin kaikki peruskoulupohjalla töitä tekevät kolmen vuoden työkokemuksella olevat, niin veikkaisin että tuo 2300 on siellä yläpäässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Uuuu:
Mulla pelkkä kansakoulu käytynä ja tänä vuonna viiden ekan kuukauden ansio yhteensä 35.000? ja siihen vielä muutama tonni pääomatuloja päälle.

Ilmeisesti olet kuitenkin työelämässä ollut jo suht pitkään? Vai oletko touhunnut jotain muuta koulun jälkeen?

Juu, mut ap:n miehellä ei ole myöskään KESKITASOISTA koulutusta eikä KESKIMÄÄRÄISIÄ työvuosia takanaan. Joten siihen verrattuna on hyvä palkka!

Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena:
Niin, jos vertaa esim. sairaanhoitajiin joilla useimmilla yo-pohja ja opistotasoinen tai amk-koulutus (3,5 v.), niin esim. sairaanhoitaja saa huonompaa palkkaa kuin ap:n mies.... eli kun 6 ka, peruskoulupohjallakin saa enemmän ja taatusti vastuu ei ole samaa luokkkaa, niin jokin mättää tässä yhteiskunnassa...

Näinpä, ei se opiskelu aina kannata :(

Mitähän ap:n mies mahtaa tehdä työkseen? Mulla on koulutus (opistotaso) 4.5 vuotta ammattiini, työ hoitoalalla ja bruttopalkka huomattavasti HUONOMPI kuin ap:n miehellä :(

Tämä on aikalailla mahdoton aihe. Palkan huonouteen tai hyvyyteen vaikuttaa työ, mitä tehdään (työnkuva, työaika, työn vaativuus jne), palkka suhteessa koulutukseen ja kokemukseen, mitä samasta työstä muualla maksetaan jne.

Esim. olen sh ja teen kevyttä päivätyötä 7h. Saan 2600?/kk ja pidän palkkaani hyvänä kun suhteutan sen näihin tekijöihin. Jos taas vertaan sitä keskiansioihin, palkkani ei ole kaksinen. Tai vaikka moniin muihin AMK-tasojen hommiin.

Yhteistyössä