Mun mielestä todella kurjasti tehty ystävältä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minä ja ystävämme olemme molemmat aika pahasti ylipainoisia. Itse olen yrittänyt viimeisen vuoden ajan elää terveellisemmin ja olenkin saanut painoa pois jo hieman yli 20 kiloa. Ystäväni tietää nykyiset syömistapani - myös sen, että syön herkkuja vain lauantaisin. Mun mielestä ystäväni toimiikin todella kurjasti, sillä hän tuo joka kerta (vähintään kerran viikossa) meille tullessaan mukanaan herkkuja: karkkia, pullaa, jätskiä tms. Oon sitten tarjoillut niitä hänelle ja muulle perheelleni, jos muita on paikalla ollut; itse en ole syönyt. Mutta mietin, että miksi ystäväni näin toimii? Itse hän vain aina nauraa ja sanoo, että saavathan muut syödä, vaikka itse en söisikään. Mutta nyt olen ruvennut miettimään, että onko taustalla jonkinlainen pelko siitä, että minä voisin ehkä vielä jonakin päivänä olla hyväkroppainen??

Siis tarkoitin, että voisikohan kaverillani olla jonkinlainen (ehkä alitajuinen?) pelko siitä, että vielä joskus mä voisin olla ulkonäön puolesta ihan erilainen kuin hän? Kyllä hänkin monesti kilojaan tuskailee ja sanoo, että olisi ihanaa olla hoikempi.

Oletko sanonut siitä? Mulla kaveri dieetillä ja rehellisesti sanottuna en ole tullut ajatelleeksikaan että kahvileivät pitäis pois jättää kun kumminkin vain kerran viikossa nähdään. Tapana on ollut aina tuoda jotain toiselle..Kannattaa sanoa jos sekään ei ole hoksannut

Hyvin mahdollista!
Mutta yrtä vaan olla välittämättä, ei hän sitä välttämättä kuitenkaan tarkoita pahalla. Ehkä toimii vaan ajattelemattomasti eikä itse tykkää tulla kylään ilman herkkuja, tai ei tykkää juoda kahvit ilman herkkuja.

Kuulostaa siltä, että ystäväsi on kateelinen sinun itsekuristasi ja toivoo (tietoisesti tai tiedostamattaan), että sinäkin sortusit mässäilemään ja olisitte taas samassa veneessä.
Tsemppiä! Olet saanut hiensoti kiloja karisettua! :)

Ei me olla koskaan ennen toistemme luo eväitä mukanamme kuskattu. Ja kyllä kaverini tietää, että jonkinlaiset kahvitarjoilut meillä olisi ilman omiakin eväitä, vaikka itse laihiksella olenkin. Olen siis todellakin asiasta monta kertaa sanonut, mutta kaveri vaan naureskelee, että kun itse tekee mieli ja mun perheeni kans varmasti haluaa (ihan kuin eivät muuten koskaan saisi).

Ei hän varmaan muuta ajattele. Tai vaikea sanoa kun en tunne. Mulla kävi niin, että mun kaverit alkoi välttelemään mua kun laihdutin. Sain kuulla aika tylyjäkin kommentteja, mutta me oltiin silloin 20-vuotiaita.
Minusta tuossa ei ole välttämättä mitään pahansuopaa, mutta ymmärrän jos sinua asia pohdituttaa. Tuo kun on vähän sellainen aihe, ettei sitä voi kysyäkään..

Voipi olla. Tai sitten hän ajattelee, ettei muiden tosiaan tarvitse muuttaa syömistottumuksiaan sinun takiasi. Ihmisiä on monenlaisia. Itse kuulun siihen kastiin, joka ei tuo diettaavan kaverin lähelle herkkuja. Minusta dieetin huomioiminen on yhtä kohteliasta kuin allergioiden tai laktoosi-intoleranssin huomioiminen tarjoilussa. Tsemppiä painonpudotukseen:)!

Yhteistyössä