Mun mies ei osaa olla hyvä isä meidän tytölle, pojille se osaa ja on aina osannut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tytöllekin osasi siihen asti, kun se tuli murrosikään ja alkoi kiukuttelemaan ja haluamaan kaikenlaista. Meikkejä, vaatteita, kaikenlaista.
Mies hermostuu eikä tajua, että tyttöjen jutut ovat erilaisia.

Meillä on 3 poikaa, kaksi niistä on jo aikuisia, pojat eivät ikinä saaneet tollaisia raivareita. Mies ei tajua sitäkään että ihmiset on vaan yleensäkin erilaisia.
Mitä enemmän tyttö rähjää, sen enemmän isänsä yrittää vaan komentaa ja määrätä sitä ja
niitten välit on kohta todella surkeat.

Miehen keskustelutaito on todella huono. Mun kanssa osaa keskustella, koska osaan
johdatella ja tiedän miten se tehdään.

Monesti miehille voi tulla vieraana asiana, se kun tyttö tulee murrosikään ja kiinnostukset yms muuttuu tytöllä ja isäkään ei välttämättä tiedä miten oikein menettelisi murkkutyttöä. Teini-ikäisen vanhemman, niin tytön kuin pojan, pitäisi muistaa että vaikka teini miten kiukuttelisi niin sen aikuisen ei pidä lähteä mukaan rähisemään. Sillä vain pilaa välit ja menettää asemansa auktoriteettina. Itse keräisin koko poppoon, isän tytön ja äidin juttelemaan pöydän äärelle asioista. Ja isä voisi ihan hyvin vaikka lukea jonkin kirjankin, missä kerrotaan enemmän teinitytöistä, ja näiden maailmasta.

Ei kannata vastata murkun rähjäämiseen rähjäämällä takas tai määräilemällä ja hermostumalla. Jos tuolle linjalle lähtee, et on murkun kans sotajalalla, sen kans saa kyllä tapella loputtomiin..

Pitää yrittää pysyä aikuisena ja kun nuoren pahin kiukku on laantunut, yritää avata asiallista keskustelua. Mun oman murkun kans pystyy puhuun ihan asiallisesti, kun muistan pysyä ite rauhallisena :) Ja sen päätöksen oon tehny, et tuon kans en ala tappeleen, vaan raatkaisut pitää löytyä muilla keinoin. Raha yleensä toimii ja saa kummasti yhteistyökykyä aikaiseksi.

[QUOTE="äitix4";27238030]Ei kannata vastata murkun rähjäämiseen rähjäämällä takas tai määräilemällä ja hermostumalla. Jos tuolle linjalle lähtee, et on murkun kans sotajalalla, sen kans saa kyllä tapella loputtomiin..

Pitää yrittää pysyä aikuisena ja kun nuoren pahin kiukku on laantunut, yritää avata asiallista keskustelua. Mun oman murkun kans pystyy puhuun ihan asiallisesti, kun muistan pysyä ite rauhallisena :) Ja sen päätöksen oon tehny, et tuon kans en ala tappeleen, vaan raatkaisut pitää löytyä muilla keinoin. Raha yleensä toimii ja saa kummasti yhteistyökykyä aikaiseksi.[/QUOTE]

Mies on kasvatettu sillä tavalla, että mitään ei saa kyseenalaistaa, komennetaan, täytyy tehdä paljon työtä. Selkäänsäkin on saanut.

Mut on kasvatettu ihan eri lailla, en ole joutunut tekemään juuri mitään ja olen saanut elää melkein kuin pellossa. Ei mitään rajoja eikä rangaistuksia.
"Vapaa kasvatus" ja se on tosi, tosi huono juttu.

Kumpikin on huono homma.

kuulostaa tutulta. mun ja mun isän välit muuttui todella huonoiksi kun tulin teini-ikään. nyt sitten ollaan tosi läheisiä. ei isä oikeen ymmärtänyt teinivouhotuksia, poikia yms..

Monesti miehille voi tulla vieraana asiana, se kun tyttö tulee murrosikään ja kiinnostukset yms muuttuu tytöllä ja isäkään ei välttämättä tiedä miten oikein menettelisi murkkutyttöä. Teini-ikäisen vanhemman, niin tytön kuin pojan, pitäisi muistaa että vaikka teini miten kiukuttelisi niin sen aikuisen ei pidä lähteä mukaan rähisemään. Sillä vain pilaa välit ja menettää asemansa auktoriteettina. Itse keräisin koko poppoon, isän tytön ja äidin juttelemaan pöydän äärelle asioista. Ja isä voisi ihan hyvin vaikka lukea jonkin kirjankin, missä kerrotaan enemmän teinitytöistä, ja näiden maailmasta.

Kiitos, musta tosiaan tuntuu että mies ei osaa suhtautua tyttöön samalla lailla kuin poikiin. Tyttö kiljuu, kiukuttelee, yrittää manipuloida. Mies ei varmaan tunne että pärjäisi sille.

[QUOTE="vieras";27238164]kuulostaa tutulta. mun ja mun isän välit muuttui todella huonoiksi kun tulin teini-ikään. nyt sitten ollaan tosi läheisiä. ei isä oikeen ymmärtänyt teinivouhotuksia, poikia yms..[/QUOTE]

Tämä lohduttaa, kiitos sulle. Tuntuu ettei noilla olisi mitään yhteistä, mutta kai se siitä sitten :)

Kiitos, musta tosiaan tuntuu että mies ei osaa suhtautua tyttöön samalla lailla kuin poikiin. Tyttö kiljuu, kiukuttelee, yrittää manipuloida. Mies ei varmaan tunne että pärjäisi sille.

Miestä voi myös ahdistaa tytön aikuistuminen eri tavalla kuin poikien, omalla isällä oli vähän tuota.
Joskus isäni myönsikin, että häntä ällötti ajatella että mua saattaa miehet katsella "silleen", vaikka mun pitäis olla vielä pieni ja jotain blaablaa.

Voihan siinä olla taustalla jotain tuollaistakin, tiedostamattakin.
Oli niin tai näin, miehesi aikuisena ja vanhempana täytyy käyttäytyä sen mukaisesti.

Murrosikäinen koettelee, vanhemman täytyy olla siinä kohtaa tuki ja turva.

Yhteistyössä