mun mies on täyspaska.. tai tyhmä.. vai mitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiinu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jos ajattelee et saa perheen.. en mä mitään kuuta taivaalta oo metsästämässä ja rikasta ihmemiestä.. mun mies kelpais ihan hyvin.. jos vaan olis rehellinen.. osais olla käyttämättä rahaa ja haluais olla meidän kanssa:)

Niin, että muuten mukava, mutta täysin vastuuton kakara...

Ehkäpä 6-7 vuotta ikää lisää auttaa. Tai sitten ei... Riskinä on, että "mies" onnistuu sähläämään vaikkapa taloutenne muutamaksi vuosikymmeneksi. No, itsepä olet valintasi tehnyt ja nyt pitää elämää elää niillä ehdoilla. Tai sitten tehdä uusia valintoja... Sellaista elämä on. Valintoja ja niistä vastaamista. Käyt juuri kovaa aikuistumisen koulua.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Ketjua lukematta: lapsen kanssa olet mennyt yhteen ja perustanut perheen. Arvelen, että tämä mies olisi valmis vastuun kantamiseen läheisistä ja raha-asioista noin nelikymppisenä.

Mulle kävi vähän sama kuin ap:lle, lapsia tosin vain 1. Erosimme ja mies huiteli jonkin aikaa tapaamatta lasta lainkaan jne. Aikuistui noin viidessä vuodessa ja asettui aloilleen ilmeisesti elämänsä naisen kanssa. Tapaa lasta säännöllisesti ja on osoittautunut ihan hyväksi isäksi näin jälkikäteen.

Ikävä että sinulla on noin vaikeaa. Toivottavasti löydätte kaikkia osapuolia tyydyttävän ratkaisun. Neuvoja en sinulle rupea jakelemaan, sillä itsepä tiedät mitä teet.

Miten kauan sä kuvittelit, että jaksat kannatella toista ihmistä, jonka elämä pysyy ruodussa vaan jos sä pidät sen kasassa? Sen on pystyttävä tekemään se itse. Äläkä suostu kynnysmatoksi joka maksaa kaiken ja pitää hänelle kotia. Koskaan se ei tota menoa opi itse, mitä tarkoittaa ottaa oikeasti vastuu itsestään, taloudestaan ja perheestään.

Sen voit ainakin tehdä, että järjestät lapselle hoitopaikan siksi aikaa kun olet sairaalassa ja kyselet valmiiksi, mistä voit tarvittaessa saada apua vastasyntyneen ja pikkulapsen hoitamiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Ketjua lukematta: lapsen kanssa olet mennyt yhteen ja perustanut perheen. Arvelen, että tämä mies olisi valmis vastuun kantamiseen läheisistä ja raha-asioista noin nelikymppisenä.
Tuskinpa nelikymppisenäkään osaa kantaa miehen vastuun. Elämä kun lähtee tietylle uralle siitä pois pääsy on todella hankalaa. Luonteensa ihminen saa syntyessään.

Mut todella ihme porukkaa palstalla. Naurattais nää jutut, jos ei tietäis lasten kärsivän "aikuisten" hölmöilyistä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
hyvä mies mutta niin ohjailtavissa.. ei lainkaan omaa mielipidettä mihinkään..

ja miten paljon haluaisit nimenomaan itsesi ohjailtavissa ja määrättävissä olevan? ainakin tunnut yrittävän aika paljon.
Mutta ei aikuista täysipäistä ihmistä voi toinen samanveroinen perheenjäsen lähteä pomottamaan ja pompottamaan. et varmaan ap itsekään tykkäisi jos mies sanelisi sinulle säännöt, ne on yhdessä sovittava eikä toisen määrättävä

ne on lähdettävä.. en mä ole sitä kieltänyt menemästä katsomaan kavereitaan tai mitään.. mies itse sanoo et pitää vähentää ostamista.. se on kuitenkin vain sanonta ei toteutus.. en mä halua et mua kauheasti määräillään mut ei mulla olis mitään sitä vastaan jos mies joskus sanois et älä osta tota takkia et ei oo varaa..

Yhteistyössä