Mun mitta alkaa olla täys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hösö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hösö

Aktiivinen jäsen
03.10.2008
1 447
0
36
Niin typerältä kun tää ehkä kuulostaa niin mulle tää alkaa käymään todella paljon hermoille.

Miehen kaveri on kiva ja kaikkee mutta jostain ihmeen syystä olettaa että me elätetään sekin, hänen lapsensa, ja kohta varmaan vaimonsakin. Me ei saada hetkenkään rauhaa, aina ne on meillä, syö, juo ja saunoo. Se on kiva että käy mutta liika on liikaa, joskus olis kiva olla keskenäänkin.
Nyt meillä on miehen kanssa tästä hirveet ongelmat, minä kun haluaisin sanoo asiasta, mies taas epäilee että loukkaantuu.
Olen yrittäny vaivihkaa ilmaista että se on kiva että käytte mutta haluttais joskus olla keskenään, ei se ole perille menny, tuntuu että yltyy vaan lisää. Eli olis sanottava hieman napakammin asia, mutta mies ei halua.

Taas saatiin riita aikaseks heti aamusta, ja ei tää nyt enään hirveen mahtavaa ole kun tämmösestä saa tapella. En muistakaan millon meillä on miehen kanssa ollu kivaa, tää on tätä jankkaamista joka päivä, ja sitten mies häipyy. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:
:hug: vaikea ongelma, voisitko sä vinkata miehen kaverille, että teidän pitäis ehtiä hoitaa teidän parisuhdettakin tms.

Olen yrittäny nätisti tätä hoitaa ettei kukaan suuttuis mutta ei onnistu, en tiedä miks tuo miehen kaveri ei ymmärrä asiaa yhtään, se ois pakko sanoo että nyt et tule ja piste, sitten suuttuu mies ja varmaan kaikki. Huoh.
Melkeen itku pääsee tässä.

Sanot kylmän viileesti, että vierailu ei sovi tänään jos ovat tunkemassa. Mä ymmärrän sua hyvin, oon ollut samassa tilanteessa ja se vaan pahenee ja pahenee kun teillä on niin kiva olla ja saa syömistäkin. Mun oli pakko toimia samoin, välillä keksin valkoisen valheen, että ollaan lähdössä jonnekin tai siivotaan ja välillä vaan töksäytin, että tänään ei käy. Jos utelee miksi, siihenkin vaan, että kun ei käy. Kyllä menee viesti perille.

voi mikä tilanne!!
eikö tää toinen perhe kaipaa omaa aikaa ollenkaan? luulisi että itselläkin kävisi mielessä että antaa tosille omaa rauhaa, ja ei aina voi luuhata toisten nurkissa.
jos sanoisitte ensi kerralla että teillä on muuta, ei sovi..ei sellaisesta VOI loukkaantua, jos loukkaantuu, onko se ystävyyden arvoista sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja öä:
sano vieraille enskerralla et teillä on menoja et nähdään ensviikolla :) tai pukkaantukaan vuorostaan niille saunomaan ja syömään....urakalla....

Tätäkin ollaan koitettu, tulevat sitten kun ollaan kotona ja tulee vaikka asioille mukaan.
:headwall:
Heillä ei ole saunaa, eikä sinne juuri ole asiaa kun aina ovat täällä, tosin vaimonsa ei käy.

Alkuperäinen kirjoittaja hösö:
:hug: vaikea ongelma, voisitko sä vinkata miehen kaverille, että teidän pitäis ehtiä hoitaa teidän parisuhdettakin tms.

Olen yrittäny nätisti tätä hoitaa ettei kukaan suuttuis mutta ei onnistu, en tiedä miks tuo miehen kaveri ei ymmärrä asiaa yhtään, se ois pakko sanoo että nyt et tule ja piste, sitten suuttuu mies ja varmaan kaikki. Huoh.

Onko miehen kaveri sinkku vai parisuhteessa? Jos in sinkku, nii tarvitsee hiukan kovenpaa käsittelyä. Tee selväksi omalle miehelle, että parisuhde alkaa kärsimään kun ette koskaan saa olla rauhassa kahdestaan. Kerrot että se on ok jos sillon tällön saunotte, mutta että joka päivä. Sitten jos kaveri suuttuu niin se on hänen omaa hölmöyttänsä. Kyllä jokaiselle perheelle kuuluu antaa omakin rauha.

Alkuperäinen kirjoittaja nannuli32:
voi mikä tilanne!!
eikö tää toinen perhe kaipaa omaa aikaa ollenkaan? luulisi että itselläkin kävisi mielessä että antaa tosille omaa rauhaa, ja ei aina voi luuhata toisten nurkissa.
jos sanoisitte ensi kerralla että teillä on muuta, ei sovi..ei sellaisesta VOI loukkaantua, jos loukkaantuu, onko se ystävyyden arvoista sitten.

Ei tää miehen kaveri jostain syystä ymmärrä, ei sen kalloon mene jos sanoo että hei me lähetään nyt tai ei voi tulla, tää änkee mukaan. tai sitten tulee myöhemmin.

Onko miehen kaveri sinkku vai parisuhteessa? Jos in sinkku, nii tarvitsee hiukan kovenpaa käsittelyä. Tee selväksi omalle miehelle, että parisuhde alkaa kärsimään kun ette koskaan saa olla rauhassa kahdestaan. Kerrot että se on ok jos sillon tällön saunotte, mutta että joka päivä. Sitten jos kaveri suuttuu niin se on hänen omaa hölmöyttänsä. Kyllä jokaiselle perheelle kuuluu antaa omakin rauha.

Perheellinen on, että en ymmärrä missä välissä ne omaa aikaansa viettää, yöllä varmaan. Hänen vaimonsa ei käy, tai erittäin harvoin.
Miehen pitäis sanoo asia niin että menis perille, minun sanat ei auta tippaakaan. Ymmärrän että kaveri on miehelle tärkee, ovat paljon olleet tekemisissä pienestä asti jne. eihän se kiva ole jos tulee kitkaa välille mutta kun mies ei edes yritä, tai keksiihän se välillä että ei olla kotona jne. mutta ei sano niin että asia menis perille.

Mä en ylipäätään tajua ihmisiä jotka jatkuvasti siipeilee. Se on ihan luonnollista että silloin tällöin tarjotaan ruuat ja juomat ja kustannetaan illat, mutta jos aletaan jatkuvasti olla nurkissa ja kyläilemässä, niin vähintä mitä siinä voi tehdä, on se, että tuo edes syötävää tullessaan.
Oikeestaan tuossa ei ole muuta vaihtoehtoa kuin sanoa suoraan ettei vierailu nyt sovi tms. Ja jos sekään ei auta, niin minä varmaan tekisin niin, etten alkaisikaan mitään saunaa lämmittää tai tarjoiluja laittaa. Istuisin sohvalla ja odottaisin mitä tapahtuu jos palvelu ei pelaa.
Meillä oli pikkasen toisin päin ennen yhden tuttavapariskunnan kanssa. Mies tuli kauheen hyvin juttuun sen miehen kanssa, asuivat lähellä ja aina oltiin esim. lomilla ja viikonloppuisin heillä. (tosin meidät aina kutsuttiin) Mua ahdisti jos ei ollut mitään viemistä sinne mennessä ja lopulta mua alko tympiä koko ihmisten seura kun sitä oli yksinkertaisesti LIIKAA. Onneks mieskin kyllästyi pikku hiljaa ja nyt käynnit on normalisoitunut, nähdään ehkä kerran kuussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Mä en ylipäätään tajua ihmisiä jotka jatkuvasti siipeilee. Se on ihan luonnollista että silloin tällöin tarjotaan ruuat ja juomat ja kustannetaan illat, mutta jos aletaan jatkuvasti olla nurkissa ja kyläilemässä, niin vähintä mitä siinä voi tehdä, on se, että tuo edes syötävää tullessaan.
Oikeestaan tuossa ei ole muuta vaihtoehtoa kuin sanoa suoraan ettei vierailu nyt sovi tms. Ja jos sekään ei auta, niin minä varmaan tekisin niin, etten alkaisikaan mitään saunaa lämmittää tai tarjoiluja laittaa. Istuisin sohvalla ja odottaisin mitä tapahtuu jos palvelu ei pelaa.
Meillä oli pikkasen toisin päin ennen yhden tuttavapariskunnan kanssa. Mies tuli kauheen hyvin juttuun sen miehen kanssa, asuivat lähellä ja aina oltiin esim. lomilla ja viikonloppuisin heillä. (tosin meidät aina kutsuttiin) Mua ahdisti jos ei ollut mitään viemistä sinne mennessä ja lopulta mua alko tympiä koko ihmisten seura kun sitä oli yksinkertaisesti LIIKAA. Onneks mieskin kyllästyi pikku hiljaa ja nyt käynnit on normalisoitunut, nähdään ehkä kerran kuussa.

ovat erittäin omatoimisia, saattavat tosin kysyä että saadaanko ottaa, ja jos sanoo että ei siellä ole niin menevät kaapille vaan :headwall:
mieheltä sitten kysyy että laittasko saunan, no mies laittaa, tai joskus sanoo että me lähetään kyllä nukkuun että ei nyt. No he sitten huomenna tulevat :headwall:

Mulla kiehahti aamulla niin reippaasti, sanoin miehelle että muutan hemmettiin tästä kämpästä |O Tuloshan oli se että mies häippäs eikä ole näkyny.

Miten olis jos keskustelisitte kunnolla, ette huutais taikiukuttelis. Kysyisit miehelta onko hänen mielestään oikein jos naapuri on niin usein teillä?
Ja jos vastaa että on. Niin sulla on vähän hankalampi tilanne..
Mutta jos miehesi on sun kanssa samaa mieltä niin teidän pitää löytää yhteinen ratkaisu. Istukaa nätisti keittiön pöydän ääreen ja jutelkaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Mulla kiehahti aamulla niin reippaasti, sanoin miehelle että muutan hemmettiin tästä kämpästä |O Tuloshan oli se että mies häippäs eikä ole näkyny.

Miten olis jos keskustelisitte kunnolla, ette huutais taikiukuttelis. Kysyisit miehelta onko hänen mielestään oikein jos naapuri on niin usein teillä?
Mutta jos miehesi on sun kanssa samaa mieltä niin teidän pitää löytää yhteinen ratkaisu. Istukaa nätisti keittiön pöydän ääreen ja jutelkaa!

Kyllä tästä on puhuttu nätisti ja ei nätisti, tulos on aina sama että mitään ei tapahdu. Mies on sanonu että onhan tuo kyläily hällekin liikaa mutta ei halua sanoa sitä ääneen kaverilleen, pelkää että kaveruus loppuu siihen. Tää sen kaveri tuntuu mun mielestä olevan hieman outo tapaus muutenkin.

samaa mieltä! EI tässä auta muu. Jos kaveri ei kuuntele sua, niin sun miehen on sanottava se hänelle suoraan. Mutta ensiksi sun täytyy saada miehesi samoille linjoille siinä mielessä että miehen kaveri ei voi asua teillä, koska perhepelämä kärsii siitä.

*muoks.
Voihan se olla ettei miehen kaveri "tajua" että on niin paljon teillä vaan käyttäytyy hyvin tuttavallisesti hyvässä mielessä.

samaa mieltä! EI tässä auta muu. Jos kaveri ei kuuntele sua, niin sun miehen on sanottava se hänelle suoraan. Mutta ensiksi sun täytyy saada miehesi samoille linjoille siinä mielessä että miehen kaveri ei voi asua teillä, koska perhepelämä kärsii siitä.

*muoks.
Voihan se olla ettei miehen kaveri "tajua" että on niin paljon teillä vaan käyttäytyy hyvin tuttavallisesti hyvässä mielessä.

Ei tajua ei, eikä sitä saa tajuamaan ennenkö mies asiasta sanoo, sen olen huomannu. Eihän tuo mies sano niin ei sano. Oikeesti kohta pakkaan kamani ja lähen, tätä kestä! sais ees joskus aamukahvinsa juotua rauhassa mutta ei.

Etkö voisi sopia miehesi kanssa jotain tekemisiä varastoon, kun kaveri on ovella. Mies tai sinä voitte sitten sanoa, että nyt ei sovi, kun täytyy tehdä sitä ja tätä. Tai vihjaa sille miehes kaverin vaimolle, että sen mies luuhaa teillä ihan liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kamalaa:
Etkö voisi sopia miehesi kanssa jotain tekemisiä varastoon, kun kaveri on ovella. Mies tai sinä voitte sitten sanoa, että nyt ei sovi, kun täytyy tehdä sitä ja tätä. Tai vihjaa sille miehes kaverin vaimolle, että sen mies luuhaa teillä ihan liikaa.

Näillä verukkeilla saa hyvällä tuurilla olla puolpäivää siitä erossa, kunnes taas pykeltää pihaan. Olen sanonu sen vaimollekin, tokas että hyvähänsä heille on kun meillä syö jne. oikeen suupielet korvissa.
|O

*muoks.

Ei tajua ei, eikä sitä saa tajuamaan ennenkö mies asiasta sanoo, sen olen huomannu. Eihän tuo mies sano niin ei sano. Oikeesti kohta pakkaan kamani ja lähen, tätä kestä! sais ees joskus aamukahvinsa juotua rauhassa mutta ei.

Jos ei miehesi tajua, niin saattaa olla että sun pitää toimia sitten niin radikaalilsti. Oletko valmis siihen? Sano miehelles että jos ei tule muutosta niin sinä et valitettavasti jaksa sellaista elämää, vaan tarvitset välillä yhteistä aikaa miehesi ja lastesi kanssa. Jos ei kotona onnistu niin sinun pitää siirtää kotisi muualle. Sitten vaan toimeen. luulis miehen heräävän siinä vaiheessa.

oli hiukkasen samanlaista ongelmaa naapurin ukon kanssa. Ukkeli tapasi tulla kesällä lähes joka viikonloppu meille istuskelemaan ja oluttaa juomaan. Mies ei kai kehdannu sille sanoa mitään. Mutta pari kertaa näytin mieltäni seuraavana päivänä. Tästä mies ymmärsi olla vastaamatta sen puheluihin. Nyt tilanne tasaantunut...mitä sitten ikinä ensi kesä tuo tullessaan ei voi kun toivoa parasta.
Se on sun koti tai siis teidän yhteinen koti. Mielestäni voit sanoa sille ettei tarvi täällä joka päivä homehtua. Ymmärrän sua todella paljon paras olisi viheltää peli poikki ennenkuin on liian myöhäistä!

Yhteistyössä