Mun on nyt panikoitava täälläkin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sipuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sipuli

Tunnettu jäsen
31.05.2007
8 334
48
48
Siis eilinen ilta..
Supisteli 2 tuntia 5minuutin välein ja voi jestas että mä pelkäsin et synnytys nyt sitten käynnistyy..
Onneksi sitten loppui, mutta jäi ihan outo olo mahaan..
Painaa koko ajan ja käveleminenkin kamalaa.
Tänään olisi neuvolaan aika, mut siitä kun ei hyötyä oikein ole kun ei siellä ole lääkäriä paikalla ja mä vaan mietin et mitä toi eilinen teki tolle kohdunsuulle mikä muutenkin on jo auennut ja pehmeä..
Ja miten nopeasti se lähtö sitten tulee kun tulee..
Ja mua ihan tosissaan alkoi pelottamaan, vaikka kaksi onnellista ja pitkää synnytystä jo takana..
Mut ei tän edes vielä pitäisi tulla :'(

Eilen sulle jo "povasin" lähtöä synnyttämään... Oireet ihan samat kun mulla on ollut. Puhu sielä neuvolassa, kyllä mulla ainakin tarkastettiin kohdunsuun tilanne sielä, vaikka lääkäriä ei ollutkaan paikalla.

Ja neljännen kanssa mulle tuli niin hirvee kiire (syntyi 3viikkoa ennen laskettua aikaa) että ambulanssilla mentiin ja suoraan synnytyssaliin... Kohdunsuu oli auki 9cm jo ambulanssissa. Ei mitenkään mukava kokemus:/ Ymmärrän hyvin että sulle iskee paniikki!

*halaus* Kyllä se siitä, juttelet tosiaan sielä neuvolassa:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eilen sulle jo "povasin" lähtöä synnyttämään... Oireet ihan samat kun mulla on ollut. Puhu sielä neuvolassa, kyllä mulla ainakin tarkastettiin kohdunsuun tilanne sielä, vaikka lääkäriä ei ollutkaan paikalla.

Ja neljännen kanssa mulle tuli niin hirvee kiire (syntyi 3viikkoa ennen laskettua aikaa) että ambulanssilla mentiin ja suoraan synnytyssaliin... Kohdunsuu oli auki 9cm jo ambulanssissa. Ei mitenkään mukava kokemus:/ Ymmärrän hyvin että sulle iskee paniikki!

*halaus* Kyllä se siitä, juttelet tosiaan sielä neuvolassa:)

Tää on ihan outoa kun ei mulla noista edellisistäkään ollut mitään ennakoivia supistuksia, et sitten kun eka suppari tuli ja tiesin et tulee lähtökin..
Kauheen vaikea olokin nyt koko ajan ja ravaan vessassa kun toi painontunne on niin sietämätön.. :(
Kunhan sieltä neuvolasta kotiudun ni varmasti lepään koko päivän..
Ei tää vielä ole valmis tulemaan :(
Tää meiän neukkitäti on ihan uusi koko alalla, olen aivan varma ettei hän edes osaa katsoa tota kohdunsuuta.. :/

Mikä viikko sulla on menossa? Mulla kolme raskautta takana ja kaks ekaa meni ilman mitään ennakoivia suppareita, mutta kolmannesta oli supistuksia koko ajan ja synty kuiteskin viikko lasketun ajan jälkeen.

Mitkä viikot sulla on?
Mulla on ollut molemmissa raskauksissa aivan hirveät supistelut jo viikolta 20 jotain lähtien. Edellinen raskaus meni 39+6 asti. Tämä toinenkin sinnikkäästi pysyy mahassa, vaikka mulla on ollut kivuliaitakin supistuksia tosi monta viikkoa ja hirveät painontunteet tuolla alhaalla.
Yritä ottaa rauhallisesti!

Pääsetkö mitenkään käymään äitiyspolilla? Ihan vaan varmuuden vuoksi? Kannattaa ainakin soittaa sinne...

Jos tilanne on paha niin "pääset" osastolle lepäämään ja saat lääkityksen (tylsää sielä on, itse olen neljästä raskaudesta kolmessa joutunut pakkolepoon ja lääkitykseen). Mulla ei ole supistukset tuntuneet yhdestäkään mahassa tms. ainoastaan aluksi tullut selkä todella kipeeksi ja se painon tunne, istuessa tuntuu kuin istuisi vauvan pään päällä...

Alkuperäinen kirjoittaja vivis:
Mikä viikko sulla on menossa? Mulla kolme raskautta takana ja kaks ekaa meni ilman mitään ennakoivia suppareita, mutta kolmannesta oli supistuksia koko ajan ja synty kuiteskin viikko lasketun ajan jälkeen.

Mulla on viikkoa nyt tasan 37..
Tän raskauden kanssa on ollut jo vaikka mitä ongelmia ja viimeset viikot olen ollut vuodelevossakin, siitä huolimatta oli viikko sitten toi kohdunsuu pehmenny ja auennu :(
Sitä mä nyt pelkäänkin et tää syntyy ennen laskettua aikaa kun millä ihmeellä mä tästä enää enempää voin lepäillä!

Alkuperäinen kirjoittaja Jiscoana:
Mitkä viikot sulla on?
Mulla on ollut molemmissa raskauksissa aivan hirveät supistelut jo viikolta 20 jotain lähtien. Edellinen raskaus meni 39+6 asti. Tämä toinenkin sinnikkäästi pysyy mahassa, vaikka mulla on ollut kivuliaitakin supistuksia tosi monta viikkoa ja hirveät painontunteet tuolla alhaalla.
Yritä ottaa rauhallisesti!

Niin siis "jo" 37...
Eli ei sinäänsä mitään vaaraa vaikka päättäisikin ottaa varaslähdön, mä vaan itse toivoisin että kasvattelisi siellä itseään vielä..
Tää vaan on kaiken kaikkiaan niin erillainen raskaus kun edelliset et musta tuntuu et olen koko ajan ihan hukassa näitten olojeni kanssa, ja harvinaisen tukala olo onkin koko ajan.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:

Tän raskauden kanssa on ollut jo vaikka mitä ongelmia ja viimeset viikot olen ollut vuodelevossakin, siitä huolimatta oli viikko sitten toi kohdunsuu pehmenny ja auennu :(
Sitä mä nyt pelkäänkin et tää syntyy ennen laskettua aikaa kun millä ihmeellä mä tästä enää enempää voin lepäillä!

Voi rakas! Johan se saa syntyäkin!! =) Älä suotta "pidättele".
Minulla on ollut kipeitä supistuksia jokaisessa (5) raskaudessa viikosta 20 lähtien ja aina on loppuun asti mennyt, yksi syntynyt 37viikkosena, mutta "loppuun" sekin meni mielestäni. =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pääsetkö mitenkään käymään äitiyspolilla? Ihan vaan varmuuden vuoksi? Kannattaa ainakin soittaa sinne...

Jos tilanne on paha niin "pääset" osastolle lepäämään ja saat lääkityksen (tylsää sielä on, itse olen neljästä raskaudesta kolmessa joutunut pakkolepoon ja lääkitykseen). Mulla ei ole supistukset tuntuneet yhdestäkään mahassa tms. ainoastaan aluksi tullut selkä todella kipeeksi ja se painon tunne, istuessa tuntuu kuin istuisi vauvan pään päällä...

No mulla on toi neuvola tunnin päästä, et jos siellä viisastuis ees vähän..
Musta vaan tuntuu et se on ihan yksi hailee mitä siellä sanot niin ei ne mitään tee koskaan..
Olen jo kyllästynyt siellä oloistani valittamaan..
Ihana täti se siellä on, aivan todella mukava, ei vaan oikein osaa sanoa mihinkään mitään.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:

Voi rakas! Johan se saa syntyäkin!! =) Älä suotta "pidättele".
Minulla on ollut kipeitä supistuksia jokaisessa (5) raskaudessa viikosta 20 lähtien ja aina on loppuun asti mennyt, yksi syntynyt 37viikkosena, mutta "loppuun" sekin meni mielestäni. =)

Niin no tavoitteena mullakin oli koko ajan että kunhan menisi tälle 37 viikolle niin hyvä olisi :)
Nyt vaan tuntuu et on ihan liian aikaista syntyä vielä..
Äh, en mä tiedä..Kunhan huolehdin..
Eniten pelottaa ehkä se että miten nopea lähdöstä sitten tulee, mulla kun edelliset molemmat kestäneet 10 tuntia...

Voi muru, koita nyt jaksaa :hug: Toivotaan et pikkumuru nyt vielä hetken pysyis matkassa mukana, mut onneks nuita viikkoja on jo nuin paljon ettei hätää ole jos haluaa aikasemmin tulla... :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Voi muru, koita nyt jaksaa :hug: Toivotaan et pikkumuru nyt vielä hetken pysyis matkassa mukana, mut onneks nuita viikkoja on jo nuin paljon ettei hätää ole jos haluaa aikasemmin tulla... :heart:

:hug: No onneksi niin..

Neuvolasta just tulin ja ei siellä oikein muuta katsottu kun että vauva on kiinnittynyt.
Paino oli taas laskenut, ei taida noustakkaan :/
Ja kyselyihin totesi vaan että jos se nyt syntyy niin ei sitä enää estellä ja saa syntyä jos siltä tuntuu..
Että että..
No, en mä nyt varmaan viitsi sinne lääkäriinkään lähteä, toinen muksuistakin kipeenä ja jotenkin tuntuu turhalta sitten mennä..
Katselen nyt vaan tilannetta ja toivon kuiteskin että jaksaisi toinen siellä masussa möllötellä vielä..

Alkuperäinen kirjoittaja Lapsilisä:
Minä sain ihan terveen ja valmiin vauvan rv37 :hug:

:)
Mulla vaan ei nyt olisi kiirettä saada pikkuista vielä tänne kylmyyteen, kaikessa rauhassa voisi ton loppuajan siellä oleskella mutta toki jos tulee niin tulee, ei sille sitten voi mitään!
Musta vaan niin tuntuu ettei hän vielä ole valmis tulemaan.. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Enkeli vai Piru:
Elä Sipuli panikoi, tuosta supistelusta.
Jos vauva nyt syntyiskin, niin selviää kyllä. (Meidän tytär syntyi rv.36+6)

:hug: Toki toivon, että vauvasi ei syntyisi vielä. :hug:

Kyllä mä tiedän että selviää..
Mä vaan tahtoisin että olisi ihan valmis kun tulee, eikä olisi ylimääräistä huolta että onko nyt jotain..
Ja kun on niin pikkuinenkin vielä..
Tosin neuvolassa veikkasi että kolmisen kiloa olisi ainakin painoa, tiedä sitten...

Alkuperäinen kirjoittaja äippä84 harm.:
eihän tossa ole mitään hätää=) Johan vauva saa syntyäkkin.. eikä puhuta edes ennenaikaisesta enää=)
Tsemppiä!

Juu täysaikainenhan tämä ns. virallisesti on!
Mä vaan tahtoisin että kasvaisi ihan vähän vielä ja tulisi sitten ihan kypsänä :D

Siis eilinen ilta..
Supisteli 2 tuntia 5minuutin välein ja voi jestas että mä pelkäsin et synnytys nyt sitten käynnistyy..
Onneksi sitten loppui, mutta jäi ihan outo olo mahaan..
Painaa koko ajan ja käveleminenkin kamalaa.
Tänään olisi neuvolaan aika, mut siitä kun ei hyötyä oikein ole kun ei siellä ole lääkäriä paikalla ja mä vaan mietin et mitä toi eilinen teki tolle kohdunsuulle mikä muutenkin on jo auennut ja pehmeä..
Ja miten nopeasti se lähtö sitten tulee kun tulee..
Ja mua ihan tosissaan alkoi pelottamaan, vaikka kaksi onnellista ja pitkää synnytystä jo takana..
Mut ei tän edes vielä pitäisi tulla :'(

sää kuullostat samalta kun mää kun odotin tätä neljättä..muistan et kirjotin samanlaisen viestin tänne melko samoilla viikoilla ja yllätys oli muuten se et noitten loppuajan suppareitten jälkeen synnytys kun käynnistyi vesien menolla rv38 niin kohdunsuu oli kuiteskin auki sen melko saman minkä oli ollut rv 36 eli n.3cm.ei siis ollu sit saaneet mitään aikaan vaikka niitä supistuksia ja paineentunnetta jne oli paljon ton parin viikon aikana.kolmatta kun odotin oli mulla rv34 kohdunsuu auki 3-4cm ja rv 36 pääsin jo saliinkin säännöllisten supistus saattelemana mutta ne loppuikin sitten ja poika syntyi myöhemmin viikon päästä tästä käynnistyksellä =)

Yhteistyössä