mun on pakko kertoa tää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tossuliini

Vieras
Olen kirjoittanut vastauksia tuonne "lapsia vain jos on rahaa"-ketjuun ja enkä tähän asti ole vielä saanut inhottavaa kritiikkiä osakseni mutta äsken lukiessani sieltä noita viestejä, huomasin että joku harmaana oli sanonut että oliskohan laiskuus syynä etten ota vastaan kokopäivätyötä.
Kerronpa syyn miksi en saa kokopäivätyötä ja miksi olen eläkkeellä. Sairastuin n. vuoden ikäisenä kilpirauhasen vajaatoimintaan ja ilmeisesti äitini pitkäkestoisen synnytyksen johdosta sain myös puhevian joka oli lapsena pahempi kuin mitä nyt on. Kävin lapsena paljon puheterapeutilla mutta tuntui ettei niistäkään ollut mulle mitään apua. Olen muutenkin saanut elämäni aikana kuulla monenlaisia haukkumisia ja naljailuja itsestäni, enää en kaikesta jaksa välittää mutta se että haukutaan laiskaksi joka ei pidä paikkaansa niin se tietenkin menee tonne tajuntaan ja tulee miettineeksi että parempi kun ei olisi syntynytkään niin ei pääsisi kukaan keljuilemaan.
Pääsin eläkkeelle 2002 diagnoosina tuo mun perussairaus+ puhevika sekä selässä todettu skolioosi ja polvissa kulumat. Olin pitkään pelkästään eläkkeen varassa mutta pari vuotta olen tehnyt Amwayn kotimyyntiä ja nyt olen ottanut vielä lisäksi Kotigastronomin jutut, mulla on onneksi ihania ystäviä ja tuttuja jotka ymmärtävät mua ja saavat puheestani selvän. Nyt sitten kysyin erääseen paikkaan osa-aikaista työtä koska eläkkeelläkin ollessa saa tienata tietyn summan kuukaudessa ilman että se vaikuttaa eläkkeeseen. Ja huomenna mulla on tuon työpaikan tiimoilta palaveri kaupungintalolla ja jos sen saan niin olenhan mä ikionnellinen siitäkin että olisi mahdollista saada töitä 4 tunniksi päivässä mutta tämä ko henkilö (harmaana kirjoittanut) haukkui mut laiskaksi kun en suostu ottamaan kokopäivätyötä. Mulla on 2 lasta joista vanhempi on jo aikuinen, nuorempi asuu vielä kotona. Mä en todellakaan halua pelkästään elää kenenkään tuilla vaan haluaisin olla ns. normaali ihminen joka tekisi normaalia päivätyötä jos vain olisi annettu mahdollisuus aikoinaan siihen. Siksi haalin näitä pieniä juttuja mistä tulisi ylimääräistä rahaa mulle ja tytölle (onneksi tytön isä jelppii välillä meitä jos oikein paha paikka tulee).
Toivottavasti se ihminen joka mulle tuolla ketjussa kirjotti sen laiskuus-jutun lukisi tämän aloituksen ja miettisi vähän mitä tulikaan kirjoitetuksi. Voisin nimittäin vaatia julkista anteeksipyyntöä, en todellakaan ole laiska vaan ihminen jolle ei anneta normaalia työtä.

Julkista anteeksipyyntöä voisit vaatia, jos harmaa olisi kirjoittanut sun nimelläsi. Nimimerkistäsihän ei kukaan tiedä, kuka olet.

Mutta tuon tekstin perusteella susta ei laiskaa saa tekemälläkään! Oletko vielä lisäksi yksinhuoltaja?
Ei ole helppoa ollut sunkaan elämäsi! Jps mulla näkyis hymiöt, laittaisin tähän halauksen!

älä välitä, jotkut heittelevät kiviä niin mielellään sieltä omasta lasikopista. tämäkään harmaa ei viitsinyt edes ottaa asioista selvää ennen sinun haukkumistasi. minusta teet jo paljonkin, eihän sinun eläkkeellä ollessasi tarvitsisi, mutta teet silti. siitä nostan hattua sinulle. rohkea ja jaksavainen ihminen olet :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Julkista anteeksipyyntöä voisit vaatia, jos harmaa olisi kirjoittanut sun nimelläsi. Nimimerkistäsihän ei kukaan tiedä, kuka olet.

Mutta tuon tekstin perusteella susta ei laiskaa saa tekemälläkään! Oletko vielä lisäksi yksinhuoltaja?
Ei ole helppoa ollut sunkaan elämäsi! Jps mulla näkyis hymiöt, laittaisin tähän halauksen!

:hug:
Siis näin.

Maailmassa on niin paljon kaikenlaisia ihmisiä jotka luulevat tietävänsä kaiken kaikesta. Sellaiset ihmiset leimaavat muita laiskoiksi, hulluiksi, hutsuiksi ja tyhjäpäiksi. Tämä palsta on vähän kuin iso ostari pienoiskoossa; kun hetken istut paikallasi penkillä sun ohi ja ympäri on kulkenut kaikenlaista. Onneksi kuitenkin joukossa on niitä oikeita ja viisaitakin ihmisiä. Minä toivon ettei ap oikeasti masennu jonkun viripään kommenteista. Pääasia on että itse voi olla tyytyväinen tekemisiinsä ja osaa ylpeänä sanoa I did it my way. Jokaisella on omat ristinsä kannettavana ja jos tekee parasta itselleen niistä aineksista mitä kulloinkin on elämässään saatavana, saa olla ylpeä itsestään . Halaukset ap:lle.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
No miksi sen vastauksen tänne kirjoitit?? Olisit pysynyt aiheketjussa. ;)

hän kyllä kirjoitti sinnekin. kyllä mä varsin hyvin ymmärrän miks hän haluaa tilannettaan selventää kun täällä täydelliset ihmiset käy kimppuun., tietämättä asioista sen enempää.

kiitos, tuli ihan tippa silmään kun luin noita vastauksia. Olen kyllä yh-äiti koska tytön isän kanssa ei asuta yhdessä, hällä on oma asunto toisella laidalla ja meillä tässä melkein keskustassa. Enkä mä tota sen takia kirjottanut että saisin sääliä koska sitä en ole ikinä halunnutkaan vaan halusin tuoda julki sen että millasta on elää kun ite haluaisit tehdä töitä etkä niitä saa ja jos saat osa-aikaista niin haukutaan laiskaksi. Mikä on senkin harmaan mielestä mittapuu että pystyy sanomaan ihmistä laiskaksi jos kuitenkin yrittää saada elantoaan hommattua vaikka osa-aikaisilla ja sossussa puhuin tuosta (kävin vain puhumassa siellä) niin sanoi että mulla on kuitenkin kova hinku yrittää ja sitä ne arvostaa mussa.

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
kiitos, tuli ihan tippa silmään kun luin noita vastauksia. Olen kyllä yh-äiti koska tytön isän kanssa ei asuta yhdessä, hällä on oma asunto toisella laidalla ja meillä tässä melkein keskustassa. Enkä mä tota sen takia kirjottanut että saisin sääliä koska sitä en ole ikinä halunnutkaan vaan halusin tuoda julki sen että millasta on elää kun ite haluaisit tehdä töitä etkä niitä saa ja jos saat osa-aikaista niin haukutaan laiskaksi. Mikä on senkin harmaan mielestä mittapuu että pystyy sanomaan ihmistä laiskaksi jos kuitenkin yrittää saada elantoaan hommattua vaikka osa-aikaisilla ja sossussa puhuin tuosta (kävin vain puhumassa siellä) niin sanoi että mulla on kuitenkin kova hinku yrittää ja sitä ne arvostaa mussa.

niin mekin arvostetaan. :hug: musta toi on oikeasti tosi rohkeaa.

:hug: :hug:

Aluksi otin aika henkilökohtaisesti täällä saamani haukut ja paskan kaatamisen niskaan, mutta nykyään tulee aika usein vähän testattua ja ärsytettyä, näkee kuinka kauan toinen jaksaa... :whistle: :saint: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:

Aluksi otin aika henkilökohtaisesti täällä saamani haukut ja paskan kaatamisen niskaan, mutta nykyään tulee aika usein vähän testattua ja ärsytettyä, näkee kuinka kauan toinen jaksaa... :whistle: :saint: :D

täällä on niin helppo päästä silmätikuks :xmas: sä ootkin jo kokenut tässä.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

Jeps, mulla on kokemusta. Välillä mun ei tarvi edes kirjoittaa mitään ihmeellistä, kun paskaa sataa niskaan. En oikein tajua sellaisia ihmisiä jotka jaksavat nassuttaa samoista asioista kerta toisensa jälkeen vaikka ne eivät liittyisi senhetkiseen asiaan mitenkään. Tekevätköhän he oikeassa elämässäkin noin? :whistle: Mä en ainakaan sellaista ihmistä kattelisi hetkeäkään :kieh: :kieh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

Jeps, mulla on kokemusta. Välillä mun ei tarvi edes kirjoittaa mitään ihmeellistä, kun paskaa sataa niskaan. En oikein tajua sellaisia ihmisiä jotka jaksavat nassuttaa samoista asioista kerta toisensa jälkeen vaikka ne eivät liittyisi senhetkiseen asiaan mitenkään. Tekevätköhän he oikeassa elämässäkin noin? :whistle: Mä en ainakaan sellaista ihmistä kattelisi hetkeäkään :kieh: :kieh: :laugh:

niimpä..mut kaikkia ei voi eikä tarvitse (onneks) mielyttää.

niinpä, ehkä tämä asia on nyt sitten loppuunkäsitelty ja yritän olla ajattelematta sitä harmaan haukkumakirjotusta mutta tässä vaan pakostakin miettii kaikkee kun on päivisin kotona, jos toi työpaikka toisi sen päivärytmin ettei tarttisi olla täällä himassa vaikka käyn mä lenkillä välillä mutta ei se ole sama kuin olisit töissä että vielä kerran kiitos niille jotka on tukeneet mua tässä :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja luulen niin:
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
keski-suomessa, riittääkö?

Juu, kyllä mä tunnen sinut :-) Tsemppiä, äläkä välitä toisten puheista! Ei sinua täällä kylällä kukaan laiskana pidä :-)

rekisteröidy ja pistä mulle yv:tä, kiinnostaa tietää kuka sää oot?

Yhteistyössä