Mun on vaan vähän vaikee käsittää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PangPang
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PangPang

Aktiivinen jäsen
06.08.2004
2 272
0
36
.. mut täytyy kai sit hyväksyy että me ihmiset ollaan erilaisii.. :/

mun appivanhemmat - ne viettää joulun ennemmin kahdestaan lämmitellen saunaa ja juoden kaljaa, kun tulemalla meille valmiiseen pöytään syömään ja katsomaan lasten iloa :| Ja asuvat tosiaan 4 km päässä...

mun vanhemmat tulee meille jouluksi - eivät kuulemma mistään hinnasta jäisi pois..

Mä en vaan voi ymmärtää että jos se kalja muuten maistuu, niin eikö se vois edes sen yhden päivän vuodessa olla vähemmän tärkee ku lapset ja lapsenlapset.. ???

No mutta jos se on se mikä heidät onnelliseksi tekee, niin mikä mä oon niitä tuomitsemaan.. harmittaa vaan.. on meidän nuorimmaisen ensimmäinen joulukin ja kaikkee.. olis ollu kiva olla koko perhe viettämässä joulua, mutta ei tietty väkisin. :xmas: ei missään nimessä.

Ehkä tykkäävät viettää joulun kotona.Minä kuulun niihin ihmisiin, jotka ehdottomasti haluavat viettää joulun kotona ja mieluiten vielä omissa oloissaan.Tiedä sitten miten on asian laita myöhemmin jos joskus niitä lapsenlapsia on :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
Ehkä tykkäävät viettää joulun kotona.Minä kuulun niihin ihmisiin, jotka ehdottomasti haluavat viettää joulun kotona ja mieluiten vielä omissa oloissaan.Tiedä sitten miten on asian laita myöhemmin jos joskus niitä lapsenlapsia on :D

:) Mut on vaan kasvatettu niin perhekeskeiseksi ja varsinkin jouluisin perheen tärkeys korostuu.. siks tuntuu niin kurjalta ku eivät tule viettämään meidän kanssa joulua.. mutta kuten sanoin, en mä voi heitä siitä tuomita, heille se perhe ei välttämättä niin tärkee oo.. se on huomattu tässä vuosien aikana.. aina se meille tuleminen niin väkinäistä on ollu... :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Mutteri:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
voi ei :/
en ymmärrä minäkään.. uskomatonta..
ja kun te tarjoisitte kaikki valmiit puitteet, heidän ei tarviis ku ilmestyä paikalle... :hug:

niinpä.. mut kyl sä tiiät mitä se on ennenki ollu :headwall:

no tiiän juu... mut ei silti voi ymmärtää :o
mekin ollaan nyt ekaa kertaa ihan kotosalla joulu, en malta oottaa..
tänään pitää kirjoittaa jo kauppalappua, kun äiti-ihanuus lupasi tulla huomenna mun kanssa ruokakauppaan =)
unohtakaa sitten vaan ne appivanhemmat, ja vietätte oikein lämmintä joulua!

Jokaisella on omat tapansa viettää joulua.

Minulle perhe ja lähisukulaiset ovat kaikki kaikessa, mutta siltikin jouluaattona hipsin vanhuksilta karkuun nopsasti ennen kuin sisarukset jälkikasvuineen saapuu paikalle. Mieluummin vietän joulua rauhassa kotona ukkelin ja elukoiden kanssa, kun kauheassa ihmishälinässä. Joulu on minulle ennenkaikkea rauhoittumisen aikaa. Ja se onnistuu parhaiten kotona omalla porukalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Mutteri:
voi ei :/
en ymmärrä minäkään.. uskomatonta..
ja kun te tarjoisitte kaikki valmiit puitteet, heidän ei tarviis ku ilmestyä paikalle... :hug:

niinpä.. mut kyl sä tiiät mitä se on ennenki ollu :headwall:

no tiiän juu... mut ei silti voi ymmärtää :o
mekin ollaan nyt ekaa kertaa ihan kotosalla joulu, en malta oottaa..
tänään pitää kirjoittaa jo kauppalappua, kun äiti-ihanuus lupasi tulla huomenna mun kanssa ruokakauppaan =)
unohtakaa sitten vaan ne appivanhemmat, ja vietätte oikein lämmintä joulua!

No niin vietetäänki :) edes appivanhemmat ei nyt onnistu pilaamaan mun joulua.. lasten puolesta lähinnä harmittaa ku ne kuitenki kyselee että miks ne ei tuu.. :/
Aloin täs just miettii että tää on jo 4 joulu ku ollaan ihan kotona vaan :D

no tuskin se kalja se tärkein on?. minä en juo ollenkaan ja olen perhekeskeinen ihminen. mutta joulun haluan olla lähiperheeni kesken omassa kodissani,eli lapsi minä ja mies.tämä toki jouluaattona vasta,muuten kyläillään kyllä

Tapoja on monia. Me käydään aattona päivällä anoppilassa syömässä, mutta ilta sitten pyhitetään ihan omalle perheelle. Miehen lapsuudessa jouluna on koko lähisuku kokoontunut juhlimaan joulua (aatto, joulupäivä, tapaninpäivä väliseksi ajaksi), mutta itse en ole tottunut älyttömään hälinään. Niinpä menemme sitten joulupäivänä kahville muun suvun luokse. Omat vanhempani karkaavat yleensä jouluksi kylpylään yms. He ovat iäkkäämpiä eivätkä jaksa hälinää, tulevat sitten loppiaisena kylään.

Ei ole minun ollenkaan vaikea käsittää. Oma koti on oma koti, ja oma rauha on oma rauha. Jospa minullekin se aika joskus koittaa (että on rauhaa olla kuin haluaa, tehdä mitä haluaa).

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Ei ole minun ollenkaan vaikea käsittää. Oma koti on oma koti, ja oma rauha on oma rauha. Jospa minullekin se aika joskus koittaa (että on rauhaa olla kuin haluaa, tehdä mitä haluaa).

Ja varsinkaan kun joissakin perheissä meno on hel.vetillistä. Jos lapsia monta.

Mummoni ei suostu lähtemään meidän mukaan joulunviettoon, vaan haluaa nököttää kaupungissa. Nyt sitten valittaa joka puhelussa, miten me EI HALUTA viettää hänen kanssa joulua ja sitä miten yksinäinen on :'( En tajua, miksi ei voi tulla meidän mukaan.

Mä tulen myös varmaan aikanaan olemaan se kamala mummo joka mieluummin on yksin kotona jouluaattona kuin lasteni luona joiden luona ovat myös tyttäreni/poikani anoppi ja appiukko.
Lapsenlapsia kyllä näkee ympäri vuoden; jos sen yhden päivän nauttis joulurauhasta.

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Mikäs mä sitten oon, kun en mielelläni halua meille ketään jouluaattona, oma perhe riittää. :xmas:

Tervetuloa erakkojengiin! En minäkään halua muita kuin oman perheeni (mies ja lapset ) jouluaattona. Nyt kun vanhimmilla on omat kodit en vaadi heitä tulemaan meille, saavat itse valita mitä tekevät.

Yhteistyössä