Mun pitää tehdä essee, vähemmistöryhmään kuuluvista Suomessa asuvista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Opiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Opiskelija

Vieras
Kertokaa mitä kaikkia näitä on?

Mulle tuli mieleen ainakin, venäläiset, somalit, vietnamilaiset, afganistanilaiset.. Mitä muita?

Ja mieluiten niin että internetistä löytys mahdollisimman paljon tietoa. Pitää mm. tietää, heidän historiaansa, määrä Suomessa, kulttuurista ym..

Alkuperäinen kirjoittaja Opiskelija:

Mulle tuli mieleen ainakin, venäläiset, somalit, vietnamilaiset, afganistanilaiset.. Mitä muita?

Ja mieluiten niin että internetistä löytys mahdollisimman paljon tietoa. Pitää mm. tietää, heidän historiaansa, määrä Suomessa, kulttuurista ym..

Siis etnisiä vähemmistöjäkö tässä haetaan?

Tataarit.
Ovat mielenkiintoinen kanssa ja asuneet Suomessa jo sata vuotta suurinpiirtein. Löytyy tietoa ja kirjoja...Ja voit haastatellakin heitä.
Yksi kuuluisa tataari on mm. Ismail Atik.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Opiskelija:

Siis etnisiä vähemmistöjäkö tässä haetaan?

Kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Manse:
Tataarit.
Ovat mielenkiintoinen kanssa ja asuneet Suomessa jo sata vuotta suurinpiirtein. Löytyy tietoa ja kirjoja...Ja voit haastatellakin heitä.

Enpä ole koskaan kuullutkaan. Kuulostaa mielenkiintoiselta. Pitääpä googlettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Manse:
Tataarit.

Enpä ole koskaan kuullutkaan. Kuulostaa mielenkiintoiselta. Pitääpä googlettaa.

Kiitti hirveesti, mä teen näistä!!! :) Ja tietoakin näyttää löytyvän aika paljolti.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Karjalaiset.

Karjalan kieltä puhuvia on paljon enemmän kuin vaikka saamenkielisiä. Siinä on ryhmä, josta on paljon tietoa saatavilla, mutta porukalla ei ole juuri mitään tietoa.

Voin auttaa, jos haluat