Mun pitäis löytää likalle ratsastussaappaat mutta mistä mä tiedän minkälaiset ois hyvät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HippuTAR

Vieras
Niin ja mun pitäis ne tilata jostain koska ne pitäis olla jo 23. päivä mutta rahaa mulla tulee vasta huhtikuun alus. Eli pitäis olla sellanen kauppa vielä josta saa klarnalla tilattua.
Plääh... kun ny edes tietäis minkälaiset ois sitte hyvät mutta helkkaristako mä sitä voin tietää?

Minkä ikäiselle? Minkä kokoiset? Mitä materiaalia (nahkasaappaat( kumisaappaat)? Uudet vai käytetyt?

Hööks, Horze esim. myyvät nettisivuillaan saappaita. Hevostalli.netissä markkinapalstalta voi löytää hyviä käytettyjä (esim. oma osti liki 400e erinomaisessa kunnossa olevat käytetyt nahkasaappaat 100 eurolla)

No ainakaan en ostais niitä perinteisiä ratsastussaappaita ellei ihan erikseen ole pakko. Omalle hankin sellaiset ja varpaathan niissä on ollut umpijäässä koko talven..
Eli nyt hankkisin sellaiset n.s ratsastuskengät mihin mahtuis vähän sukkaakin tms.

Ja joo, olen ehdottanut tytölle että menis talvikengissään ratsastamaan vaikka niissä ei ole korkoa, sellainen syvennys vaan mutta ei kun ei...

Ratsastuskengissä on tärkeää nimenomaan olla jonkinlainen korko, ettei hätätilanteessa vaan pääse menemään jalka jalustimen läpi, ja jää sitten siihen roikkumaan.

• Tykkää
Reactions: Pinki
Kannattaa valita ratsastuskengät saappaiden sijaan. Meillä oli ekana saappaat, mutta vaihtuivat nopeasti kenkiin. Ovat lämpimämmät talvella kun sisään mahtuu sukkaa (nauhoilla säädetään) ja kesällä taas viileämmät kuin pitkävartiset saappaat. Lisäksi ovat huomattavasti helpommat laittaa jalkaan ja ottaa pois. Horze on ollut hyvä ja edullinen kauppa, olen sieltä paljon tilannut. Mutta tuotteet tulee muistaakseni Alankomaista, ettei välttämättä ehdi ajoissa.

Horzen ratsastusnilkkurit on itselläni, numeroa liian isot, jotta saan kunnolla sukkaa niihin. Käytän ihan lenkityskenkinä koirilla, kun en (tällähetkellä) ratsasta. Eivät ole kovin kalliitkaan.

Ja omani ostin ihan lähikaupungin maatalousmarketista alennuskorista... Toppaiset, eli talvikäyttöön. Kesäksi kannattaisi mielestäni katsoa esim. käytettyjä kumisia ratsastussaappaita. Tytärkin myi joku vuosi sitten omansa kympillä pois.Nyt on hommattu nuo nahkaiset, kalliimmat, kun jalka ei kasva enää ja kisoissa ym. niitä tarvitsee.

Koko pitäis olla 42, käytettyjä näkyi olevan huonosti ton kokosia. Pitää olla saappaat, noita kenkiä me eka kattottiinkin mutta likka saa (ilmaisen!) yksityisen ratsastuksenopettajan ja se käski hommata saappaat.

Maneesissa ratsastavat. Oiskohan tollaset kumiset sitten hyvät? Mitähän ne mahtaa maksaa, jos oiskin varaa hakea ne suoraan kaupasta? Mitään monensadan kenkiä mulla ei joka tapauksessa oo varaa ostaa n. 100€ on maksimi mutta aina parempi jos saa halvemmalla.

Vaikeeta kun pitää yrittää ettiä jotain mistä ei mitään tiedä. Likka on aiemmin ratsastanu vaan jollakin nilkkureilla, nyt on ollu pari vuotta taukoa. Se ei itte osaa kans sanoa tohon saapasasiaan mitään, siis millaset ne pitäis olla.

En sitte tiedä minkälaista ratsastus ton tulevan opettajan kans on kun se sanoi että ilman saappaita on jalat verillä :O .

mulla oo ikinä ollu jalat verillä vaikka nilkkureissa/puolivartisissa oon ratsastanu O.o
käviskö ekalle kerralle normi kumpparit ja sitten käyt esim. agrimarketista kattoo onko siellä viel heppajutut -50%.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;25870967:
mulla oo ikinä ollu jalat verillä vaikka nilkkureissa/puolivartisissa oon ratsastanu O.o
käviskö ekalle kerralle normi kumpparit ja sitten käyt esim. agrimarketista kattoo onko siellä viel heppajutut -50%.

Ei tolla oo kumppareita. Pitääpä käydä tuola agris jos sieltä kerran saa varusteita ja jos ne ois vielä tarjoukses. Jonku 50 voisin heti maksaa, tiedä sitte saako sillä mitään.

50€ saat jo ihan hyvät normi saappaatkin ja ne kelpaavat siinä missä ratsastussaappatkin. Kunhan on se sentin korko, ihan turvallisuuden takia.
Agrimarketissa saattaa olla ratsastussaapaita, ellet satu asumaan jonkin ratsastustarvikeliikkeen lähettyvillä? Myös robin hood- ja tarjoustalosta löytyy. Samoin kärkkäiseltä. :)

JA vielä...
Ratsastussaappaissa on pohjeleveyksiä erilaisia, pitää melkein pohje mitata paksuimmasta kohdasta, ettei purista/hölsky. Kumiset mielestäni ovat parhaimmat ihan harraste käyttöön, kestävät kevään kurat ja lällät tallin pihalla paremmin. Nahkaisia harkitsisin omalle likalleni sitten, jos alkaa treenaamaan ja kisailemaan.
Lisäksi kumiset ovat halvemmat.

Viimeksi muokattu:
Hyvät saappaat on pohkeesta napakat, mutta ei saa puristaa. Ja varren pituus on myös tärkeä, eli varret ei saa olla liian pitkät, muuten ne painaa ikävästi polvitaipeeseen ratsastaessa

• Tykkää
Reactions: Pinki

Yhteistyössä