Mun pitäisi pikkuhiljaa alkaa miettiä mihin koulutuksiin haen keväällä...

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Haen eri koulutuksiin ihan siltä varalta ettei ole pidempiaikaisia töitä valmistumisen jälkeen.

Pitäisi vain tietää minkä koulutuksen laitan toisella asteella ekaksi. Kun vaihtoehtoina on ravintolakokki, leipuri-kondiittori ja lähihoitaja. Sitten olisi tietysti laitoshuoltajan koulutus joka kestää ainakin tällä hetkellä sitä käyvillä 10kk.

Amk-puolella haen restonomi-koulutukseen.

Mutta jos töitä saan niin taitaa opiskelut jäädä ainakin joksikin aikaa. :D

susta tulis hyvä lähihoitaja, ja töitä sillä saralla on:) Mulla soi puhelin jatkuvasti jo opiskeluaikana työkeikoista. Ja vieläkin eri paikat pyytävät töihin vaikka oon jo töissä:)

Alkuperäinen kirjoittaja musta:
susta tulis hyvä lähihoitaja, ja töitä sillä saralla on:) Mulla soi puhelin jatkuvasti jo opiskeluaikana työkeikoista. Ja vieläkin eri paikat pyytävät töihin vaikka oon jo töissä:)

Ja opinnothan sulla kestäs vaan 2,5v jos sulla jo aikaisempi toisenasteen tutkinto tai oot ylioppilas.

Ööö, mistäs sä tiedät mitään mun soveltumisesta hoitoalalle? :whistle:

Mun kaveri on pari vuotta sitten valmistunut lähihoitajaksi, hänen piti valmistumisen jälkeen olla muutama kuukausi töissä, mutta työt jatkuu edelleen samassa paikassa...Sama homma monella hänen luokkakaverillaan.

Mä oon kans alanvaihtoo miettiny, ajattelin tuota oppisopimuskoulutusta.. Ja tietokoneala kiinnostais, ekaks vaikka datanomiksi :D

Sisko opiskelee kans lähihoitajaksi ja sillä tuntuu kans olevan kovasti kysyntää.

Ja opinnothan sulla kestäs vaan 2,5v jos sulla jo aikaisempi toisenasteen tutkinto tai oot ylioppilas.

Mä olen ylioppilas ja keväällä sitten on toisen asteen tutkinto.

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Mä haluisin opiskella kätilöks =)

Mut kauhulla mietin että kun mulla kestäis sit opinnot jotain 4,5 vuotta, et miten me pärjätään se aika.

Miullakin alkaa nyt sairaanhyvähoitsu koulu. 3,5v ja kauhulla ootan et miten pärjätään! Kait se on vaan pakko! |O
Tuo kätilö homma ois minuukin kiinnostanu, mut eipä tullu ajoissa otettuu selvää, et missä pystys opiskelemaan ja mitä vaadittais...

Alkuperäinen kirjoittaja minni:
Hae sosionomiksi, sairaanhoitajaksi tai terkkariksi.

Amk-puolelle haen ainakin restonomi-koulutukseen, mutta voisi sinne muitakin vaihtoehtoja laittaa. Mutta en tiedä haluanko kuitenkaan sairaanhoitajaksi, on kuitenkin eri asia kuin lähihoitaja.

Yhteistyössä