Mun pitäisi saada 300/kk asp tilille. Onko järkeä nostaa opintolainaa ja siirtää se asp-tilille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "opiskelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"opiskelija"

Vieras
Eli mulla on säästösuunnitelmana saada 3 vuoden aikana 10 tuhatta säästöön. Jotta pääsen tavoitteeseen, joka kuu pitäisi laittaa 300e. Opintolainaa saa kuussa 300e. Opintolainaa on kertynyt ennestään 8 tuhatta. Kanattaako mun nostaa laina säästötilille, vai olla säästämättä ollenkaan ja jättää laina nostamatta?

No halpaa ja halpaa... Pois sen joutuu kuitenkin maksamaan. Jos sulla jo ennestään 8000 opintolainaa, niin en kyllä enempää nostaisi. Ellet sitten opiskele lääkäriksi (varma työ, hyvä palkka).

[QUOTE="opiskelija";28892719]Eli mulla on säästösuunnitelmana saada 3 vuoden aikana 10 tuhatta säästöön. Jotta pääsen tavoitteeseen, joka kuu pitäisi laittaa 300e. Opintolainaa saa kuussa 300e. Opintolainaa on kertynyt ennestään 8 tuhatta. Kanattaako mun nostaa laina säästötilille, vai olla säästämättä ollenkaan ja jättää laina nostamatta?[/QUOTE]

No just...loistava suunnitelma...susi jo syntyessään :)

Itse laittaisin pieniä summia aina silloin kun on rahaa saanut säästettyä. Ja sitte esim. kesätyörahoista isompia summia könttänä.

En usko että tuo opintolainan käyttäminen ois kovinkaan järkevää, vaikka täytyy myöntää että itsellänikin tuo kävi aikoinaan mielessä :D

10000€ säästäminen opiskelijana on kyllä ehkä aika hankalaa, täytyy myöntää.

Yhteistyössä