Mun suku otti aika hyvin vauvauutiset.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Kerroin tässä pari päivää sitten. Mun äitipuoli (joka jo jätkän syntyessä sanoi että "hyvä, nyt teillä on sitten molemmat ja perhe koossa" ) sanoi ensimmäiseksi olevansa järkyttynyt (ihan suoraan päin naamaa) ja sen jälkeen että "Maija, tajuatko sä että se on yhteensä kolme lasta??? ikään kuin mä olisin sen lisäksi että olen raskaana myöskin tyhmä tai kyvytön tekemään yksinkertaista laskutoimitusta. Ja lopuksi vielä, että kai nämä nyt sitten on tässä, vai montako lastaa te oikein olette suunnitelleet?? :whistle:

Ja mun mummu: "Kyllä sun kannattas edes harkita jos antaisit nyt tämän viimeisen sitten Niinalle (mun serkku, lapseton, ikää päälle kolmekymmentä ) kun sille ei vielä ole niitä lapsia siunaantunut."

Ei onnitteluja, ei mitään. Onneksi äiti ja isä otti asian hyvin, vaikka koiranpennun kohdalla äiti alkoi pidellä päätään ja otti särkylääkettä... :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Kerroin tässä pari päivää sitten. Mun äitipuoli (joka jo jätkän syntyessä sanoi että "hyvä, nyt teillä on sitten molemmat ja perhe koossa" ) sanoi ensimmäiseksi olevansa järkyttynyt (ihan suoraan päin naamaa) ja sen jälkeen että "Maija, tajuatko sä että se on yhteensä kolme lasta??? ikään kuin mä olisin sen lisäksi että olen raskaana myöskin tyhmä tai kyvytön tekemään yksinkertaista laskutoimitusta. Ja lopuksi vielä, että kai nämä nyt sitten on tässä, vai montako lastaa te oikein olette suunnitelleet?? :whistle:

Ja mun mummu: "Kyllä sun kannattas edes harkita jos antaisit nyt tämän viimeisen sitten Niinalle (mun serkku, lapseton, ikää päälle kolmekymmentä ) kun sille ei vielä ole niitä lapsia siunaantunut."

Ei onnitteluja, ei mitään. Onneksi äiti ja isä otti asian hyvin, vaikka koiranpennun kohdalla äiti alkoi pidellä päätään ja otti särkylääkettä... :xmas:

:o :o :o voi pyhä sylvi. Niin että jaetaan lapset kun toinen tulee helpommin raskaaksi... Voi elämä! Synnyttäny ihminen vielä puhumas

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

:o :o :o voi pyhä sylvi. Niin että jaetaan lapset kun toinen tulee helpommin raskaaksi... Voi elämä! Synnyttäny ihminen vielä puhumas
Joo, no toisaalta se on vanhan kansan ihminen: sillon lapsia on vaan tullut, vaikkei niitä välttämättä olisi toivottu. Eli tavallaan saattaa olla että mummu ei ehkä käsitä mun haluavan useampia lapsia, vielä näin nuorena, vaan pitää kaikki kahden jälkeen luonnollisesti vahinkoina tai sattumuksina tai mitä nyt sitten olisivatkaan...

Mutt mun äitipuoli. Mä kyll tiesin ettei se ihan päätä tule silittämään, mutta se oli oikeasti ihan shokissa. Oltiin sillon autossa ja koko matkan se toisteli voi hyvä isä, kolme, tajuatko että niissä on aika paljon työtä, koska kouluun, päivätyö, sihteeriksi (se ei käsitä että äiti voi olla töissä baarissa). Siis sille tää on ihan kriisi, tai vähintään sen alku. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai että oikein vois ylimääräiset serkulle lahjoittaa! :D

Tää on mauton vitsi mutta mulle tuli mielleyhtymä serkusta synnärillä... "ai tässä tää mun vauva nyt on". "joo, ole hyvä". "kiitos". heippa! ja elämä jatkuu :laugh: :saint:

MInä kanssa mielenkiinnolla odotan, että minkälainen on vastaanotto vauvauutisella, jos meille vielä yksi lapsi siunaantuu :D

Kuopuksesta jo pyöriteltiin silmiä ja katsottiin altakulmain. Ihan rupeaa jänskättää :heart: :)

Ei hyvää päivää... :|

Vaihdetaanko sukuja? Mun sukulaiset vaatii koko ajan mua tekemään kolmannen lapsen ja on kovin järkyttyneitä kun ilmoitan että kyllä nämä kaksi riittää meille. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Ei hyvää päivää... :|

Vaihdetaanko sukuja? Mun sukulaiset vaatii koko ajan mua tekemään kolmannen lapsen ja on kovin järkyttyneitä kun ilmoitan että kyllä nämä kaksi riittää meille. :D

Onneksi mua varotettiin tästä: mun yksi ystävä sano että kato vaan niin ne ehdottaa ensimmäisenä itsemurhaa. Ei nyt ihan, mutta sinnepäin.
Kaikista pettynein mä olen mun siskoon: se totesi että Nonnih. Koska se syntyy? Ei siis varsinaisesti tuominnut, mutta ei onnitellutkaan, ja mä tiedän että ovat miehensä kanssa päivitelleet kilpaa kuinka ajattelematon mä olen enkä ikinä mieti nenääni pidemmälle jne... :whistle:

Tuli tästä mieleen... Kun mun äiti odotti mun pikkuveljeä, mun mummu eli äidin äiti ihan tosissaan ehdotti että äiti antaisi toisen lapsensa siskolleen joka ei voi biologisia lapsia saada. Kun äiti tyrmistyneenä kieltäytyi, mummu kuulemma ripitti että "sitten et ainakaan puhu sanaakaan raskaudestasi *****lle ettet käännä veistä haavassa, minä jo sille puhuin että sinä voisit antaa vauvasi sille mutta itsekäs ihminen on itsekäs vaikka voissa paistais..."

Joo, mulla on aika sairas suku äiteen puolelta :$

Kamalaa - oikeesti! Mutta minulta onnittelut raskaudesta! Itsekin olen kuullut selvää hämmästelyä, kun kuulivat mun odottavan kolmatta (ei sukulaisilta vaan ihan muilta tutuilta) mutta mitään noin törkeetä ei sanottu ainakaan päin naamaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:

Tuli tästä mieleen... Kun mun äiti odotti mun pikkuveljeä, mun mummu eli äidin äiti ihan tosissaan ehdotti että äiti antaisi toisen lapsensa siskolleen joka ei voi biologisia lapsia saada. Kun äiti tyrmistyneenä kieltäytyi, mummu kuulemma ripitti että "sitten et ainakaan puhu sanaakaan raskaudestasi *****lle ettet käännä veistä haavassa, minä jo sille puhuin että sinä voisit antaa vauvasi sille mutta itsekäs ihminen on itsekäs vaikka voissa paistais..."

Joo, mulla on aika sairas suku äiteen puolelta :$

:o Mut tosiaan kuten ap-kin mainitsi, ennen niitä lapsia vaan tupsahteli. Ja "liiat" annettiin sukulaisille kasvatettavaksi. Eikö ihmiset tajua että nykyään ei tarvitse elää niin raadollista elämää..

Muhun kiinnitti huomiota se miten hyvin itse tunnut asian ottavan! Mä oisin ainakin ihan rikki. Tai itse asiassa olinkin, paljon lievemmästä vastaanotosta. Äiti: No, mitä tohon nyt sanois..

Alkuperäinen kirjoittaja Eewok:
Muhun kiinnitti huomiota se miten hyvin itse tunnut asian ottavan! Mä oisin ainakin ihan rikki. Tai itse asiassa olinkin, paljon lievemmästä vastaanotosta. Äiti: No, mitä tohon nyt sanois..

Niin joo, mä olen ollut 17 kun olen ilmoittanut suvulle ekat vauvauutiset, joten mä olen jo tottunut olemaan mustalammas: ei tarvitse katsos kun avata suu, niin suku odottaa jo että mä olen taas "tehnyt tyhmyyksiä"... ;)

Onneks se on loppujen lopuksi ihan oman perheen asia, jos perheenlisäystä tulee.
Luulen kyllä kanssa että kun pienokainen tähän maailmaan ilmestyy, sukulaisetkin heltyy.
Mun äitillä on kanssa ennakkoon monesti joihinkin asioihin ton tyylinen asenne, jonka tuo selkeästi esille.
Mut sitten lopulta asia saattaa muuttua ihan päinvastaiseksi.
Voit kertoa sukulaisillesi, että täällä meillä päin on ihan tavallista, että perheissä on 8, jopa 15 lasta! :)

Vastaavia kokemuksia löytyy =) Sekä oma äiti että miehen äitipuoli kysyivät ensiksi: "Oliko SE vahinko? Etkö vieläkään mene töihin? Ainiin ja onneks olkoon nyt sitten, mutta entäs....." Appiukko muistutteli koko raskausajan kuinka vaikeaa meille tulee ja kuinka suuri muutos elämässä se on (kolmas lapsi). Kumpikaan siskoista ei onnitellut. Toinen kysyi kun kerroin positiivisesta testistä "Ootko varma? Ei se välttämättä ole siltikään" Tein toisen testin ja kerroin että sekin oli positiivinen. "Aijaa" oli vastaus. Sentään ei kukaan ehdottanut että alkaisin jakamaan lapsiani serkuille tai siskoille :o

Alkuperäinen kirjoittaja :
Onneks se on loppujen lopuksi ihan oman perheen asia, jos perheenlisäystä tulee.
Luulen kyllä kanssa että kun pienokainen tähän maailmaan ilmestyy, sukulaisetkin heltyy.
Mun äitillä on kanssa ennakkoon monesti joihinkin asioihin ton tyylinen asenne, jonka tuo selkeästi esille.
Mut sitten lopulta asia saattaa muuttua ihan päinvastaiseksi.
Voit kertoa sukulaisillesi, että täällä meillä päin on ihan tavallista, että perheissä on 8, jopa 15 lasta! :)

Joo: meitä on mun lisäksi 5, äidillä sisaruksia itsensä lisäksi kolme ja isällä varmaan 13... Ett ei tän ihan uusi juttu pitäisi olla täälläkään. Mutta se johtuu lopulta musta, eikä lapsiluvusta: niiden mielestä mä teen aina kaiken väärin. Ihan sama mitä teen, teen väärin.

Yhteistyössä