Mun täytyy tehdä tunnustus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Kävin tänään kaupassa. Ennen sinne lähtöäni siirsin rahaa säästötililtä käyttötililille. Ruokaostokset teki 150?, annoin Visa electronin ja kassa vetäisi sen koneesta. Näytölle tuli kuitenkin tieto: "ei myyntilupaa". Mä jankutin että kyllä pitäis olla rahaa tilillä kun kerran tänään siirsin ja molemmat tilit samassa pankissa. Kassa kokeili uudelleen...:" ei myyntilupaa".

Mä sitten jo vähän hätäännyin: tavaraa niin maan hemmetisti, mutta ei rahaa. Mietin että pitääkö mun soittaa anopille ja pyytää hänen siirtämään mun tilille rahaa. Mies kun oli tontilla hommissa, hänestä ei ollut hyötyä.

Hetken pähkäiltyäni ja jonon takanani kasvaessa muistin yhtäkkiä että mulla on luotollinen Ykkösbonuskortti (siinä siis Master card). Mä olen jo aikoja sitten, siis useampi vuosi, lopettanut käyttämästä sitä. Aina saksinut kortin palasiksi kun semmoinen on postista tullut. Selitettäköön vielä että koitin puhelimitse lopettaa tuon kortin, mutta pankista vaadittiin käymään henkilökohtaisesti. En sitten ole saanut aikaiseksi. Nyt sitten varmaan 3 kk sitten tuommoinen kortti tuli taas ja tällä kertaa sujautinkin sen varmuuden vuoksi rahapussiin.

Onnekseni muistin tuon kortin olemassaolon, kaivoin sen rahapussin kätköstä ja sain maksetuksi ostokseni.

Mutta:

a) Mä olen vannonut täällä suureen ääneen etten käytä enkä suostu käyttämään luottokorttia. Olen kovaan ääneen mainostanut sen olevan täysin turha kapistus ja liputtanut Visa electronin puolesta.

b) ihan jokin aika sitten täällä oli ketju siitä miten ei saisi lapselle antaa jo ennen maksamista esim. pillimehua. Siinä joku mulle (joka näin olen joskus tehnyt) kommentoi että mitä jos ei olekaan rahaa kassalla. Että jos huomaakin ettei pystykään maksamaan sitä jo avattua pakkausta. Mä naureskelin silloin mielessäni että heh heh, ihan kuin joku menis kauppaan ilman rahaa. No joo... en naura enää.

c) mä en jumaliste näemmä osaa käyttää edes nettipankkia kun en osaa rahasiirtoa kommelluksitta tehdä :ashamed:

Että juu, kannattaa toki suureen ääneen mainostaa periaatteitaan ja sitten syödä sanansa :snotty:

Ei kai kyse ollut kuitenkin siitä, että summa oli suurempi kuin se päivittäinen ostokatto? Siis Electronissa? Mulle ainakin on käynyt joskus niin, että vaikka kuinka tietää tilillä olevan rahaa, kassalla herjaa, että ei myyntilupaa. Electronissahan on se joku tietty summa, millä voi päivässä ostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keke:
Katoitko, onko pankkikorttisi vanhentunut.

Tätä en muuten katsonut, kiitos vinkistä :). Enkä kyllä ole vielä tarkastanut edes että mahdoinko sittenkään tehdä sitä rahasiirtoa. Jos vaikka jätin homman puolitiehen ja kirjauduin sitten nettipankista ulos. Hyvin mahdollista meikäläiseltä :D.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:

Tätä en muuten katsonut, kiitos vinkistä :). Enkä kyllä ole vielä tarkastanut edes että mahdoinko sittenkään tehdä sitä rahasiirtoa. Jos vaikka jätin homman puolitiehen ja kirjauduin sitten nettipankista ulos. Hyvin mahdollista meikäläiseltä :D.

No meidän kassajärjestelmä kyllä sanoo jotain muuta, kuin "ei myyntilupaa", jos kortti on vanhentunut. En nyt vain muista mitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Ei kai kyse ollut kuitenkin siitä, että summa oli suurempi kuin se päivittäinen ostokatto? Siis Electronissa? Mulle ainakin on käynyt joskus niin, että vaikka kuinka tietää tilillä olevan rahaa, kassalla herjaa, että ei myyntilupaa. Electronissahan on se joku tietty summa, millä voi päivässä ostaa.

Mä en tiedä mikä mulla siinä on kattona, mutta tuskin sentään noin pieni summa. Varsinkin kun hätäpäissäni tarjosin ensin vielä käteistä 50? ja pyysin sitten höyläämään uudelleen. Eikä siltikään myyntilupaa.

Ja siirsin siis mukamas tililleni 200, eli katetta olis pitänyt kyllä olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ne kortit vaa ei aina toimi, ärsyttää, jos tietää, että tilillä on rahaa ja joutuu ostamaan luotolle sen takia. :/

No tämän tapauksen jälkeen mun on kai pakko tunnustaa että tommonen luottokortti on kuitenkin ehkä ihan hyvä hätävara :D .

Mutta mikä sattuma etten tällä kertaa saksinut sitä heti palasiksi kun tosiaan olen ollut kovasti noita vastaan. Ja vielä suurempi sattuma että muistin kortin olevan rahapussissa. Kun en todellakaan ole sitä käyttänyt, korkkaamaton oli kortti :)

No tuohan oli semmonen hätätilanne, annettakoon anteeksi :D. Mä myös aina vannonut että visalla en koskaan osta mitään, mutta mulla kuitenkin on olemassa visa, ihan hätävarana vaan (ja koska se on ainoa millä mies saa tilattua tyhjiä levyjä jostain). No, tässä vähän aikaa sitten kävi niin että kun auto tuli huollosta ja summa oli niin järkyttävä ettei meillä sellasia rahoja tilillä ollut, niin pakko oli visaa vinguttaa. Nyt mulla on niin stressi siitä, että lasken päiviä miehen kesälomarahoihin että päästää siitä visa laskusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:

Mä en tiedä mikä mulla siinä on kattona, mutta tuskin sentään noin pieni summa. Varsinkin kun hätäpäissäni tarjosin ensin vielä käteistä 50? ja pyysin sitten höyläämään uudelleen. Eikä siltikään myyntilupaa.

Ja siirsin siis mukamas tililleni 200, eli katetta olis pitänyt kyllä olla.

Voi se kuule hyvinkin olla noin pieni - mulla oli muistaakseni ennen just joku 120 - 150 ?, pankissa kävin sitten fiksailemassa niitä rajoja, kun mitään vähänkään kalliimpaa ei saanut ostettua.

Ne kortit vaa ei aina toimi, ärsyttää, jos tietää, että tilillä on rahaa ja joutuu ostamaan luotolle sen takia. :/

No tämän tapauksen jälkeen mun on kai pakko tunnustaa että tommonen luottokortti on kuitenkin ehkä ihan hyvä hätävara :D .

Mutta mikä sattuma etten tällä kertaa saksinut sitä heti palasiksi kun tosiaan olen ollut kovasti noita vastaan. Ja vielä suurempi sattuma että muistin kortin olevan rahapussissa. Kun en todellakaan ole sitä käyttänyt, korkkaamaton oli kortti :)

Mutta onko sen pakko olla luottokortti? Miksei toisen pankin tai tilin pankkikortti?

Alkuperäinen kirjoittaja Eeeva:
Saat synninpäästön jos HETI kun kotiin pääsit niin maksoit sen luottokortin nollille :D

Pakko odottaa laskua ensin :ashamed: . Mä olen tosiaan viimeksi käyttänyt tuota korttia ehkä joskus 2-3 vuotta sitten, joten eihän mulla ole edes sitä tilinumeroa enää tallella :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No meidän kassajärjestelmä kyllä sanoo jotain muuta, kuin "ei myyntilupaa", jos kortti on vanhentunut. En nyt vain muista mitä.

Ainakin Suomen Lähikauppa oy:ssä (jota ap on todennäköisesti käyttänyt) kone tosiaan sanoo "ei myyntilupaa" jos tilillä ei ole katetta, "päivittäinen nostoraja ylittynyt " jos on ostanut samalle päivälle paljon ja " kortti vanhentunut" jos kortti on mennyt vanhaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mutta onko sen pakko olla luottokortti? Miksei toisen pankin tai tilin pankkikortti?

Mulla ei ole kuin yksi käyttötili. Eikä sen puoleen kahteen tiliin edes tuloja tällä hetkellä kun rahaa tulee huimat 250? kuussa :D (siis kotihoidontuki). On mulla oma hätävaratili, mutta siihen en ole ottanut korttia. Ja sitten on tuo yhteinen säästö/käyttötili, joka on myös ilman korttia.

Mä luulen että jatkossa mä vaan pidän huolen että mulla ihan oikeasti on rahaa tilillä kun menen kauppaan :D

Nii-in, monesti ihmiset (tälläkin palstalla huomattu kerran jos toisenkin) ovat kovin kovin mustavalkoisia ja ehdottomia joidenkin asioiden suhteen. Ja heidän ymmärryksensä ei kykene siihen, että toiset lajitoverit tekevät asiat toisin...ei ennen kuin itse joutuvat silmätysten asian kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Nii-in, monesti ihmiset (tälläkin palstalla huomattu kerran jos toisenkin) ovat kovin kovin mustavalkoisia ja ehdottomia joidenkin asioiden suhteen. Ja heidän ymmärryksensä ei kykene siihen, että toiset lajitoverit tekevät asiat toisin...ei ennen kuin itse joutuvat silmätysten asian kanssa.

Tätä mä olen pyrkinyt itse välttämään just sen takia että aina yleensä saan silloin nenilleni (eli huomaan itse olevani vastaavassa tilanteessa ja toimivani tuomitsemallani tavalla).

Ja jälleen kerran sain nenilleni :D

Pakko nostaa tämä ja kertoa :D. Mä nimittäin kävin tänään tarkastamassa nettipankista ja enhän mä sitten ollut sitä siirtoa tehnyt :snotty: . Eli varmaan olin unohtanut painaa "hyväksy" ja jättänyt leikin huolimattomuuksissani puolitiehen.

Voihan nolous :ashamed:

Pakko nostaa tämä ja kertoa :D. Mä nimittäin kävin tänään tarkastamassa nettipankista ja enhän mä sitten ollut sitä siirtoa tehnyt :snotty: . Eli varmaan olin unohtanut painaa "hyväksy" ja jättänyt leikin huolimattomuuksissani puolitiehen.

Voihan nolous :ashamed:

Tekevälle sattuu =) :hug:

Yhteistyössä