Muna esperttejä paikalla? Ois kysymys...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mistä johtuu erot kananmunissa? En yleensä osta Lidlin kananmunia. Nyt ostin, ja eron kyllä huomaa. Kuoret on paljon hatarampia kuin yleensä ja sisältökin on selvästi juoksevampi. Halkaistessa kuori hajoaa usein hallitsemattomasti ja pannulle kaataessa sisältö leviää helposti eikä jää "hyytelömäiseksi". Tällä on sekä hyviä että huonoja puolia.

Kyse on ihan tavallisista "vapaan kanan munista". Saman kaltaisia kuin olen aiemminkin ostanut muista kaupoista. Olen joskus kokeillut kalliimpia luomu munia, mutta en havainnut niissä mitään eroa, joten palasin käyttämään näitä.

Vanha kananmuna on just tommonen.

Ei Lidlillä ole omia kanoja, ne tulee samoilta tiloilta kuin muutkin munat. Eli ei eroa.
En odottanutkaan että Lidlillä omat kanalat oisivat. Jotain eroa munissa kuitenkin on.

Vanha kananmuna on just tommonen.
Eikö vanhojen munien pitäisi haista pahalle? Nämä eivät haise.

Ehkä muniin, kuoriin jne vaikuttaa se mitä kanoille syötetään, ainakin näin maalaisjärjellä pohtien.
Jotain tällaista epäilisin. Pitääpä katsoa mitä munia nämä ovat.

Laitilan kanatarhan munia. Päiväyskin on kunnossa. Vielä kaksi viikkoa aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija post: 34014519:
Mistä johtuu erot kananmunissa? En yleensä osta Lidlin kananmunia. Nyt ostin, ja eron kyllä huomaa. Kuoret on paljon hatarampia kuin yleensä ja sisältökin on selvästi juoksevampi. Halkaistessa kuori hajoaa usein hallitsemattomasti ja pannulle kaataessa sisältö leviää helposti eikä jää "hyytelömäiseksi". Tällä on sekä hyviä että huonoja puolia.

Kyse on ihan tavallisista "vapaan kanan munista". Saman kaltaisia kuin olen aiemminkin ostanut muista kaupoista. Olen joskus kokeillut kalliimpia luomu munia, mutta en havainnut niissä mitään eroa, joten palasin käyttämään näitä.
En koskaan osta muita kuin luomua, joten en voi tietää.
ei vapaita kanoja ole olemassa. Muutenhan ne hautoisivat munansa itse tipusiksi.

En koskaan osta muita kuin luomua, joten en voi tietää.
ei vapaita kanoja ole olemassa. Muutenhan ne hautoisivat munansa itse tipusiksi.
Jos ei kanalan varustukseen kuulu kukkoa, on ihan yks ja sama, jos hautovat.
Kyllähän ne haudotut munat nopeammin pilaantuvat, mutta ei niistä ilman kukkoa poikasia saa vaikka kuinka hautoisi.
Mutta tämä munan kuoren paksuus ja itse munan rakenne voivat johtua kanan iästä, ruokinnasta tai vuorokausirytmin taajuudesta.
On siihen kai joitakin muitakin seikkoja, mutta nämä nyt ensin.

En odottanutkaan että Lidlillä omat kanalat oisivat. Jotain eroa munissa kuitenkin on.

Eikö vanhojen munien pitäisi haista pahalle? Nämä eivät haise.

Jotain tällaista epäilisin. Pitääpä katsoa mitä munia nämä ovat.

Laitilan kanatarhan munia. Päiväyskin on kunnossa. Vielä kaksi viikkoa aikaa.
No Laitilalta näyttää tulevan myös lähi k kauppani munat, eli usko nyt, ne on ihan samaa kamaa ne Lidlin munat kuin muissakin kaupoissa.

Yhteistyössä