E
ella 20v
Vieras
hei. minulla on todettu munasarjakysta 2005 vuonna jo asialle ei olla tehty mitään ennemmin, mutta nyt vihdoinkin olen ollut leikkausjonossa 4kk ja nyt tänään olin tarkistuksessa leikkausta varten kysta oli kasvanut reilusta 6cm halkaisijasta 7.5-8 centtiin ja seon tehnyt jäätävää alavatsa kipua eniten kuukautisten aikaan myös kuukautisvuodon ulkopuolella. olen nuori vielä ikää n.20v. ei raskauksia eikä keskenmenoja takana päin. kysta leikataan nyt perjantaina eli ylihuomenna tähystys leikkauksella. leikkaus sinänsä ei jännitä mutta se mikä on tuonut pelkoja tulevaisuudesta. munasarjassa missä kysta on siellä todelttiin myös jotain poikkeavaa kasvustoa/ruhokkoa. voi olla syöpä tai jotain muuta vielä ei tiedä. eli pelkkä kystan poisto munasarjasta ei tule riittämään, pitää poistaa koko munasarja munatorvineen. eli nyt haluaisin kuulla kuinka moni on miten toipunut tollaisesta?? onko raskaudet kuitenkin kaikesta huolimatta onnistuneet. meillä kun mun miehen kans sellainen pikkuinen lapsi olis kovin toivittu onj jo ollut hankinnankin alla jonkun aikaa. eli siis onko millaisia ,mahdollisuuksia tulla raskaaksi jos toinen munasarja munatorvineen on poistettu?? vai onko se vaikuttanut raskaaksi tuloa tai aiheuttanut lapsettomuutta. nytt kokemuksia tai jos on jonkinlaista tietoa asista auttaa. kiitos todella paljon jo etukäteen !!!!! hyvää loppu kesää kaikille vastaajille ja myös lukijoille!!