I
iida-liisa
Vieras
Terve! Olen 22 vuotias nuori nainen ja olemme "yrittäneet" mieheni kanssa lasta pian 2 vuotta. Viime vuonna minulla ei ollut kuin muutamat kuukautiset joten varmasti yksi syy on siinä ettei ole voinutkaan tärpätä. Minulta löydettiin viime kesänä kysta oikeasta munasarjasta ja koko munasarja poistettiin joulun aikoihin. Sen jälkeen kuukautiset ovat tulleet aina "oikeaan" aikaan. Ennen kun munasarja poistettiin niin tunsin välillä aika kovaakin vihlontaa alavatsassa ja nyt vaikka munasarja on poistettu niin tunnen silti välillä tai lähespäivittäin tuntuu pientä vihlontaa ja välillä vihlonta tuntuu todella selvästi ja melkein jopa sattuu. Itselläni on lievä pco ja tahtoisin kysyä tietääkö kukaan voiko pco aiheuttaa tuota vihlomista vai mistä mahtaa johtua? Nyt kun minun pari viikkoa sitten piti ovulaatio laskureiden mukaan ovuloida niin pari päivää sen jälkeen minulta alkoi tulla ruskeaa vuotoa. Vuotoa ei tullut paljon mutta kuitenkin sitä tuli 5 päivää. Olen lukenut netistä että tälläinen ruskea vuoto saattaisi johtua kohdunlimakalvon liian aikaisesta poistumisesta joten alkion olisi mahdotonta edes kiinnittyä. Kaipaisin nyt tietoa onko muilla tullut vuotoja ja onko kokemusta tuosta vihlomisesta? Muistelisin että ruskeaa vuotoa on tullut välillä ennenkin mutta yleensä jos en väärin muista niin sitä on tullut päivän pari ennen kuukautisten alkua ja tai pari päivää menkkojen lopuksi. Kokemuksia? Olisi myös mukava kuulla pco laisista jotka ovat tulleet raskaaksi hormonien avulla.