Munasolujen luovutuksesta, kokemuksia kuulisin mielelläni!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nannannaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nannannaa

Aktiivinen jäsen
13.12.2007
3 378
0
36
Eli jos lopetan imetyksen tässä pikkuhiljaa, lähtisin mielelläni luovuttamaan. Ongelma on, ettei kotipaikkakunnallani taida olla mahdollista luovuttaa, pitäisi mennä lähimpään kaupunkiin (200km matkaa), kuinka monta käyntiä tulis? Ja pitääkö itse pistää ne piikit - tosin sisko on lh eli vois varmaan avustaa.. Ei ole piikkikammoa, mutta itse en haluais pistellä.

Kaikenlaisista kokemuksista olis kiva kuulla :flower: :flower:

Odotetaan menkkoja. Sinun ja luovutuksen vastaanottajan kuukautiset täytyy tahdistaa, että menette täsmälleen samassa kierronvaiheessa ja sitä varten saat lääkekuurin.

Minä peesaan edellistä, hienoa, jos lähdet luovuttamaan :flower: Aika hommahan siinä on, mut luovuttajista on pientä pulaa ja rohkaisenkin sinua lähtemään mukaan auttamaan jotain lapsetonta! Pienen korvauksen saat vaivoistasi ja mikä parasta: hyvän mielen :saint:

Multa voit kysellä lisää, jos haluat yv:llä. Olen laittanut sulle muuten yv:tä koskien muuta asiaa! Onkohan tullut perille?

Itse sain luovutuksen jälkeen hyperstimulaation eli munasarjat jatkoivat kasvuaa jotain pesäpallon kokoisiksi. Vatsa oli tosi turvoksissa mutta ei varsinaisia kipuja. Menin kuitenkin varmuuden vuoksi päivystykseen ja mut otettiin heti sisälle tiputukseen. Sairaalassa olin sitten neljä päivää. Koska ei ollut kipua, vain hieman tukala olo, en tajunnut tilanteen vakavuutta. Tämä ihan vain varoituksena, minulle sanottiin että jos tulee vatsa kipeäksi niin sitten heti lääkäriin. Ei ollut kipuja, mutta vakava tilanne silti!!! Sairaalassa sanottiin että kyllä näitä ihan viikoittain tulee, kun kysyin hyperstimulaation yleisyydestä. Olin siinä uskossa että on tosi harvinaista.

Olen kolme kertaa luovuttanut ja luulen, että ne menkat pitäisi olla alkanut. Mutta en ole varma.
Minulle jokainen kerta oli ihan hyvä kokemus ja vaikka pelkäsinkin kovasti noita hormoni-juttuja, niin mitään ihmeelllisiä mielialamuutoksi tms. ei ollut. Ainoastaan viimeisinä päivänä vatsa vähän pinkeä ja luovutuksen jälkeen päivän pari herkkänäm, mutta ihan kipulääkeillä pärjäsin.
Meillä tosin tällä pienehköllä paikkakunnalla yksityinen klinikka ja siellä kävin. Tosin kun sinulle tulee matkakuluja, niin vastaanottava pariskunta maksaa niistä sinulle korvauksen.

Kannattaa kuitenkin ottaa selvää ja tarvitsevia on paljon.
Käsittääkseni sen myös saisi tietää, että onko niillä onnistuttu saamaan aikaan "uutta" elämää, mutta en ole tullut kysyneeksi vaikka viimeisestä luovutuksesta aikaa jo yli vuosi. 3 kertaa saa siis enintään luovuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ponterosa:
Nannannaa: sulla on postilaatikko täysi!!!

Tyhjensin!

Taidan alkaa pikkuhiljaa soittelemaan klinikalle, Väestöliitolla varmaan luovutan.. Jospa ne osaisivat vastailla kysymyksiin siellä =)

Pikkuisen kyllä jännittää ne hormonit.. kun mulle ei pilleritkään sovi hormonien vuoksi. Toivottavasti pääsisi mahdollisimman pian luovuttamaan, kaipa se hyvin menee.

Yhteistyössä