Munasolun luovutuksesta muutama kyssäri - etenkin niille jotka ovat luovuttaneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietteliäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietteliäs

Vieras
Mietin tuota luovutusasiaa mutta mietityttää se että miten mahdollisesti suhtaudun siihen jos lapsi joskus ottaa yhteyttä minuun sekä sisariin sillä hänellä tulisi olemaan kolmesisarpuolta.

Itse toimeenpiteestä, onkohan kivulias ja miten toipuu ??
Henkisesti ??

En tiiä onko minun heiniäni moinen asia mutta toisaalta autan niitä jotka ei voi saada perinteisellä keinolla lapsia mutta silti mietityttää se että tulevaisuudessa lapsi saa tietoni jos haluaa.

Saako luovuttamisesta jotain korvausta ?

Alkuperäinen kirjoittaja Mietteliäs:
Mietin tuota luovutusasiaa mutta mietityttää se että miten mahdollisesti suhtaudun siihen jos lapsi joskus ottaa yhteyttä minuun sekä sisariin sillä hänellä tulisi olemaan kolmesisarpuolta.

Henkisesti ??

En tiiä onko minun heiniäni moinen asia mutta toisaalta autan niitä jotka ei voi saada perinteisellä keinolla lapsia mutta silti mietityttää se että tulevaisuudessa lapsi saa tietoni jos haluaa.

Mä en ainakaan nähnyt, että omat lapseni olisivat kyseisen lapsen sisarruksia.

Alkuperäinen kirjoittaja jj:
Alkuperäinen kirjoittaja Mietteliäs:

Henkisesti ??

Mä en ainakaan nähnyt, että omat lapseni olisivat kyseisen lapsen sisarruksia.

Näit tai et mutta niin se on.
Mä en ymmärrä miksi lapsia alennutaan tekemään tuollasin keinoin. kohta ei kukaan tiedä kuka on kenenkin äiti, synnyttäjä, luovuttaja, isä jne.. typerää ja ennenkaikkea ajattelematonta niiden lasten kannalta.

Mä olen luovuttanut neljästi.

Mun on täysin mahdoton tietää, miten kukin asiaan suhtautuu henkisesti. Siellä on kyllä psykologin haastattelu, missä henkistä ja eettistä puolta pohditaan. Itselläni ei oo minkäänlaisia tunnesiteitä sukusoluihini, enkä ole uhrannut oikeastaan puoltakaan ajatusta sille, mitä teen jos saan joskus yhteydenoton sukusoluistani syntyneeltä lapselta.

Mun lapset eivät todellakaan ole sisar/velipuolia hoidoista syntyvälle lapselle.

Korvauksen saa.

Yhteistyössä