(muoks) marmatusta koulun lomakkeiden palautusaikataulusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja metsänpeitto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
No ei mun pointti ollut oikeastaan se, että mikä se rokotuspäätös kenelläkin on. Vaan se, että on koululta uskomattoman huonoa organisointikykyä, jos lappu lähetetään torstaina ja palautus perjantaina, ja kysymys jostain noin oleellisesta asiasta.
Mutta me emme tiedä johtuuko tämä koulusta vai onko joltain muulta taholta tullut viime hetken viesti että rokotteet pitää tilata HETI.
Uskoisin että koulu myös huomioi poissaolijat ja tilausmäärään lisätään pieni varmuusvara heitä varten.

Meillä sama homma, eilen tuli lappu ja tänään pitää palauttaa. Mä annan luvan rokotukseen, pitkän ja vaikean pohdinnan tuloksena.

En uskaltas ottaa rokotetta lapsille, mutta toisaalta en uskalla olla ottamattakaan. Ja järkevästi ajateltuna uskon, että rokotteen sivuvaikutukset on pienempi paha kuin se, että sairaus vie lapset mahdollisesti sairaalaan taistelemaan hengestään.

Oli siinä lapussa palautuspäivämäärä, ja jakopäivämääräkin. Eli ei ollut edes kyse siitä, että lappu olis lojunut lapsen pulpetissa sen viikon. Meidän lapsen kohdalla sekin nimittäin olisi ihan mahdollista :D

Okei. Meillä siinä ei ollut mitään päivämäärää. Palautetaan se heti ensi viikon alussa. Lapsi itse sanoi, että pitää palauttaa huomenna (eli tänään) ja me ei miehen kanssa olla vielä varmoja kumpaan suuntaan kallistutaan.

Meillä oli samantyyppinen juttu toi lapun vieminen kouluun. Heti seuraavana päivänä piti olla lappu mukana koulussa , vaikka rokotukset tulee n kuukauden päästä. ja lappu piti palauttaa jo pari viikkoa sitten. Luulisin, että yrittävät saada ihmiset laittamaan enemmän rastia ruutuun rokottamisen puolesta kun ei anneta enempää miettimisaikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Meillä sama homma, eilen tuli lappu ja tänään pitää palauttaa. Mä annan luvan rokotukseen, pitkän ja vaikean pohdinnan tuloksena.

En uskaltas ottaa rokotetta lapsille, mutta toisaalta en uskalla olla ottamattakaan. Ja järkevästi ajateltuna uskon, että rokotteen sivuvaikutukset on pienempi paha kuin se, että sairaus vie lapset mahdollisesti sairaalaan taistelemaan hengestään.

Tiedätkö onko täällä päin jo tartuntoja?

Alkuperäinen kirjoittaja ä4:
Meillä oli samantyyppinen juttu toi lapun vieminen kouluun. Heti seuraavana päivänä piti olla lappu mukana koulussa , vaikka rokotukset tulee n kuukauden päästä. ja lappu piti palauttaa jo pari viikkoa sitten. Luulisin, että yrittävät saada ihmiset laittamaan enemmän rastia ruutuun rokottamisen puolesta kun ei anneta enempää miettimisaikaa.
Eikö ihmiset oikeasti mieti tällaista asiaa ennen kuin se lappu tulee?
Niillä rokotteilla on varmasti jonkinlainen toimitusaika joten siksi on tärkeää saada vastaukset heti.

Mun oli pakko laittaa siihen lappuun, että haluan ensin keskustella riskiryhmään kuuluvan lapsen lääkärien kanssa. Jos lappu olisi tullut aikaisemmin, olisin voinut hoitaa asian puhelimitse. Mutta koska sen sain vasta eilen iltapäivällä, niin ei onnistunut. Meillä on ensi viikolla osastojakso jolloin mun on asiasta pitänyt keskustella niiden lääkärien kanssa, ja siihen aikatauluun ollaan itse sen päätöksen kanssa varauduttu.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Eikö ihmiset oikeasti mieti tällaista asiaa ennen kuin se lappu tulee? Niillä rokotteilla on varmasti jonkinlainen toimitusaika joten siksi on tärkeää saada vastaukset heti.

Mutta kyllähän koululaitoksenkin pitäisi miettiä asiaa pikkuisen enemmän, heillä se tieto siitä aikataulusta on kuitenkin ennemmin kuin vanhemmilla.

Asut siis Tampereella?
Tällä suunnalla, missä me asutaan, ei kuulemma terveyskeskukseen ole sikapotilaita ainakaan tullut,eikä koulussakaan kuulemani mukaan ole. Eikä käsittääkseni Tampereella missään suunnalla se ainakaan vielä kovin pahana riehu.

Ei ole koko terveydenhuoltphenkilöstöäkään rokotettu vielä, kun on rokote loppu. Tehot siitä rokotteesta tulevat noin kahdessa viikossa, että ei taida ensimmäiseen aaltoon rokotteet keritä.

Asut siis Tampereella?
Tällä suunnalla, missä me asutaan, ei kuulemma terveyskeskukseen ole sikapotilaita ainakaan tullut,eikä koulussakaan kuulemani mukaan ole. Eikä käsittääkseni Tampereella missään suunnalla se ainakaan vielä kovin pahana riehu.

Asun, samalla suunnalla.

Meidän eskarilainen toi eilen lapun, ja viimeistään maanantaina pitää palauttaa. LAitoin KYLLÄ- rastiin ja vei jo tänään kouluun. Täällä suunnalla kun se riehuu jo! Pohjois-Pohjanmaa.. En tiiä kerkiääkö saamaa koulussa sen rokotteen vai tuleeko tauti sitä ennen?

Asut siis Tampereella?

Ei kai kun tk:t ei ota vastaan sikalunssatapauksia!!Mä tunnen ainakin pari perhettä Tampereelta joilla sikalunssa,eikä ole otettu vastaan tk:ssa saatikka tutkittu tarkasti eli summasummarum:kunnei oteta vastaan potilaita niin tautia ei ole!!Hohhoijaa!!

Yhteistyössä