Musliminaisen kertomaa: ”Me afganistanilaiset naiset joudumme kokemaan väkivaltaa syntymästä kuolemaan saakka”

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Todella haitalliset asiat pitää kieltää. Jonkun verran haitallissista ihmisiä pitää ohjailla pois. Se mikä on haitallista on näkökulmakysymys, mutta ihan turha pistää kaikkea inhottavaa kieltelyä jonkun mystisen "vihervasemmiston" piikkiin. Kysymyshän on vaan siitä, että minkä näkee positiiviseksi ja minkä negatiiviseksi.

Murhaaminenkin on kielletty - melkoisia estoja. Autojen hiukkaspäästöt aiheuttavat myös kuolemia, kai se on ihan oikeutettua pohtia, miten näitä päästöjä saadaan alemmaksi.

Ei liity aiheeseen, mutta toisaalta tämä avaus onkin pelkköö kettuilua.

– Me afganistanilaiset naiset joudumme syntymästä kuolemaan saakka alistumaan väkivaltaan. Ensin isän ja veljien, ja avioliiton jälkeen aviomiehen ja aviomiehen suvun. Ja nyt Talebanin.

Joskus varsinkin eilen olin kateellinen hunnutetuille naisille. Vaatekerta antaa suojan mauttomille kommenteille ulkonäöstä.
Seurakuntani lehden uusimmassa numerossa on juttu entisestä kirkkoherrastamme, joka työskenteli sotilaspappina Afganistanissa tällä vuosituhannella. Hä kertoi katsoneensa helikopterista taloja, joiden ympärillä on aidat. Naiset eivät pääse kodeistaan vapaasti liikkumaan ulkomaailmaan.
Meillä länsimaalaisilla naisilla minä lukien ovat henkiset aidat esteinä.
Kaikki on mahdollista, mutta teemme itse itsellemme asiat mahdottomiksi.
Sitten käy kuin minulle. Juutun nettiruuudun taakse ja seuraan maailmanmenoa.
Uutisissa näin Helsingin kaduilla mielenosoituksen. Nuori nainen kertoi ystävästään, joka lähetti viime viikolla viimeisen viestinsä.
Suomi on tehnyt valtavan paljon ulkomaanapua. Työ jatkuu ja ei valu hukkaan.
Sauli Niinistö sanoi, että Suomessa moni asia on hyvin.
Olen samaa mieltä. Olisinpa minäkin ollut nuorena yhtä rohkea kuin nykyajan nuoret.
Harmittaa vietävästi etten hakeutunut ulkomaanaputehtäviin. Olen sellainen tyyppi, että Talepan pitäisi minua kuin kukkaa kämmenellä. Saisin melko nopeasti asiat kuntoon ja naiset saisivat elää maassa miten tahtoisivat. Kehitettäisiin ensin kahvit ja teet ja juteltaisiin mukavia. Toisin tietenkin vielä tuliaisina Fazerin suklaata sinistä hetkeä varten.

• Haha
Reactions: Lispetti
Jos nyt pitää noin älyttömästi jakaa taas oikeistoon ja vasemmistoon, niin

Yhtä lailla voidaan sanoa, että 3-4 pakollista liharuokapäivää on esto. Yhtälailla voidaan sanoa, että alueiden pyhittäminen autoille on esto muille. Yhtä lailla voidaan sanoa, että polttomoottoriautot ovat esto puhtaalle ilmalle. Se että saa sanoa mitä vaan saattaa aiheuttaa sen, että nämä "sanonmitälystään" estävät muiden puhumisen. Ei nämä asiat ole noin yksioikoisia, sinä vaan otat tietyn näkökulman.

Onhan meillä kieltoja liittyen tupakkaan, alkoholiin saatikka huumeisiin. Ikävää kun "oikeisto" päättänyt kieltää huumeet. Aikoinaan kielsi alkoholinkin, mutta se otettiin sitten takaisin...
Suomessa ei missään ole pakollisia liharuokapäiviä. Suomessa ainoastaan moottoritiet ja moottoriliikennetiet on pyhitetty autoille ja sille on erittäin pätevät turvallisuuteen liittyvät syyt eikä minkäänlaista ideologista taustaa. Ei voida sanoa, että polttomoottoriautot ovat esto puhtaalle ilmalle. Tuo on vain huonoa argumentointia.

Ylipäätänsä koko vekkuli esityksesi vain alleviivaa sitä oleellista eroa: vihervasemmisto rajoittaa ja estää, mutta oikeisto on lähtökohtaisesti enemmän vapauksia kunnioittavaa.

Todella haitalliset asiat pitää kieltää. Jonkun verran haitallissista ihmisiä pitää ohjailla pois. Se mikä on haitallista on näkökulmakysymys, mutta ihan turha pistää kaikkea inhottavaa kieltelyä jonkun mystisen "vihervasemmiston" piikkiin. Kysymyshän on vaan siitä, että minkä näkee positiiviseksi ja minkä negatiiviseksi.
Ei vaan kyse on ideologisesta erosta. Yövartijavaltio vs. holhousvaltio. Kaikki poliittiset liikkeet sijoittuvat tuolle vaihteluvälille ja oikeistolaiset ovat enemmän yövartijapuolella ja vihervasemmisto on siellä holhousvaltion puolella. Holhousmentaliteettiin nimenomaan kuuluu se, että ihmisten vapauksia pitää rajoittaa koska nämä eivät osaa käyttää vapauttaan oikein. Sieltä se tulee se liberalismin vastainen politiikka.

Olen sellainen tyyppi, että Talepan pitäisi minua kuin kukkaa kämmenellä. Saisin melko nopeasti asiat kuntoon ja naiset saisivat elää maassa miten tahtoisivat. Kehitettäisiin ensin kahvit ja teet ja juteltaisiin mukavia. Toisin tietenkin vielä tuliaisina Fazerin suklaata sinistä hetkeä varten.
Muista pulla sekä villasukat ja jos tulee ongelmia niin helisytä avaimia.

– Me afganistanilaiset naiset joudumme syntymästä kuolemaan saakka alistumaan väkivaltaan. Ensin isän ja veljien, ja avioliiton jälkeen aviomiehen ja aviomiehen suvun. Ja nyt Talebanin.

Joskus varsinkin eilen olin kateellinen hunnutetuille naisille. Vaatekerta antaa suojan mauttomille kommenteille ulkonäöstä.
Seurakuntani lehden uusimmassa numerossa on juttu entisestä kirkkoherrastamme, joka työskenteli sotilaspappina Afganistanissa tällä vuosituhannella. Hä kertoi katsoneensa helikopterista taloja, joiden ympärillä on aidat. Naiset eivät pääse kodeistaan vapaasti liikkumaan ulkomaailmaan.
Uutisissa näin Helsingin kaduilla mielenosoituksen. Nuori nainen kertoi ystävästään, joka lähetti viime viikolla viimeisen viestinsä.
Olen samaa mieltä. Olisinpa minäkin ollut nuorena yhtä rohkea kuin nykyajan nuoret.
Harmittaa vietävästi etten hakeutunut ulkomaanaputehtäviin. Olen sellainen tyyppi, että Taleban pitäisi minua kuin kukkaa kämmenellä. Saisin melko nopeasti asiat kuntoon ja naiset saisivat elää maassa miten tahtoisivat. Keittäisimme ensin kahvit ja teet ja juteltaisiin mukavia. Toisin tietenkin vielä tuliaisina Fazerin suklaata sinistä hetkeä varten.
Korjasin kirjoitusvirheeni.
Selasin palstan viestejä ja en löytänyt hakemaani. Moderaattori on ehkä käynyt poistamassa viestejä.
Villasukat tosiaan ovat jo tarpeen.
Pullasta ei niin väliä.

Niin. Jostainhan sekin kertoo, että kristinuskoa on helppo kritisoida, mutta sama porukka ei useinkaan sano poikkipuolista sanaa islamista. Ei se siitä ehkä suosikkia tee, mutta selvästi enemmän suosikin kuin kristinusko.
Yksi maailman suvaitsevaisimmista uskonnoista, meidän evlut, on jatkuvasti vihervasemmiston hampaissa, mut islamista eivät sano mitään negatiivista.

Harmittaa vietävästi etten hakeutunut ulkomaanaputehtäviin. Olen sellainen tyyppi, että Talepan pitäisi minua kuin kukkaa kämmenellä. Saisin melko nopeasti asiat kuntoon ja naiset saisivat elää maassa miten tahtoisivat. Kehitettäisiin ensin kahvit ja teet ja juteltaisiin mukavia. Toisin tietenkin vielä tuliaisina Fazerin suklaata sinistä hetkeä varten.
”Päätä päiväsi Costa Ricalla”? :D

Islam on vihervasemmiston suosikkiuskonto...
Tässä toinen musliminaisen tarina.

Niin. Jostainhan sekin kertoo, että kristinuskoa on helppo kritisoida, mutta sama porukka ei useinkaan sano poikkipuolista sanaa islamista. Ei se siitä ehkä suosikkia tee, mutta selvästi enemmän suosikin kuin kristinusko.
Eipä ole kuulunut islamista poikkipuolista sanaa muualta kuin persujen rivistä ja niistä sanoista on joutunut hyvin herkästi käräjille.

• Tykkää
Reactions: Palstapesu

Islam on vihervasemmiston suosikkiuskonto...

Toisaaltaan, voimmeko me syyttää heitä heidän hyväuskoisuudestaan ja naiviudestaan?

”Päätä päiväsi Costa Ricalla”?
Olen juonut ko. kahvimerkkiä kauan sitten lapsuuskodissani.
Lähimmäisen rakkaus ei tunne rajoja. Olen perehtynyt maailman uskontoihin ja
niissä on kyse hyvyydestä. Persujen ilkeily on asia, johon suhtaudun säälien.
Eipä ihme, että tämä palsta on tärviöllä. Syysfiilistelijät ketju on myös teidän valtaama.

• Haha
Reactions: Lispetti
Olen juonut ko. kahvimerkkiä kauan sitten lapsuuskodissani.
Lähimmäisen rakkaus ei tunne rajoja. Olen perehtynyt maailman uskontoihin ja
niissä on kyse hyvyydestä. Persujen ilkeily on asia, johon suhtaudun säälien.
Eipä ihme, että tämä palsta on tärviöllä. Syysfiilistelijät ketju on myös teidän valtaama.
Oletin että muistat tuon mainoksen kun olet ilmeisesti vähän vanhempaa kaliiberia kuin minä…

media]

Oletin että muistat tuon mainoksen kun olet ilmeisesti vähän vanhempaa kaliiberia kuin minä…
Telkkariimme hajosi nollaluvun alkuvuosina. Näen mainoksia ainoastaan MTV-sivulta, jolta katson vain uutiset ja yhtä saippuasarjaa.
Olen aina ihaillut Etelä- ja Väli-Aamerikkaa.
Tykkäsin uudesta Hämäläinen-leipämainoksesta. Mainoksesta tulee kesämökkiajat mieleen
Hämeessä.

Yhteistyössä