Musta kakka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rytmimuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rytmimuna

Vieras
Lueskelin aikaisempia kirjoituksia vauvan mustasta kakasta mutta en löytänyt vastauksia joten kysynpä täältä. Pojalla on ikää kolme kuukautta ja tänä aamuna kakka oli aivan mustaa. Ei olla aloitettu vielä kiinteitä joten johtuu jostain mitä minä olen syönyt. Voisiko olla kananmuna? Olen syönyt muutaman viime päivän aikana sitä normaalia enemmän. En oikein jaksa uskoa että johtuisi muusta, en ole syönyt mitään erikoisempaa lähipäivinä. Kokemuksia?

tämä nyt ei kyllä koske vauvaa... tyttärelläni oli pitkän aikaa kakka mustaa.. tossa vuosi sitten, tytär oli silloin jo viisivuotias. mutta syytä siihen ei meidän lapselle löydetty, otettiin kyllä veri ym. tutkimukset. ei tämä kyllä vastaus kysymyksiisi ole mutta kerroin kuitenkin :) jos huolissasi olet soita vaikka lekurin vastaanotolle.

Ulosteen seassa oleva veri voi värjätä ulosteen mustaksi. Silloin tarvii kyllä lähteä lääkäriin. Jos lapsi itse olisi syönyt esim. rautalääkitystä tai mustikkaa niin uloste olisi normaalia tummempaa. Sitä en osaa sanoa voiko sun syömiset vaikuttaa ulosteen väriin...Ei kananmuna tietääkseni vaikuta joka tapauksessa.

joo. veri muuttuu tummaksi vanhetessa ja jos vuoto on mahan tai ylhäällä suolistossa se värjää kakan mustaksi. se kyl haiseekin erilaiselle, sellaiselle imelälle vähän. peräaukon ja paksunsuolen vuodot on sitten kirkasta verta. t: sairaanhoitaja

En ole itse syönyt mustikkaa muutamaan päivään, muistaakseni perjantaina viimeksi. Ihmettelenkin miten pitkällä viiveellä se vaikuttaa poikaan jos minä syön jotakin...? Mistäs se verenvuoto johtuu? Minun syömisistä? Minua on synnytyksen jälkeen vaivannut aikamoiset pukamat ja olenkin yrittänyt kovasti syödä marjoja ja kuitupitoista leipää, leseitä, pellavansiemeniä yms. Aamuyöllä poika piti aikanoista ähinää ja paukutteli kovasti mutta ei onneksi itke vatsaansa.

Yhteistyössä