"Musta lista" huonoista tavaroista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ekologelli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ekologelli

Vieras
Sen verran ärsyttää kaikki käyttökelvoton ja hutelo kama mitä tuolla kaupoissa kaupataan, että ajattelin sekä ärsytyksen että varsinkin ekologisen pointin takia laittaa pystyyn tällaisen listan, johon kaikki voivat lisätä TODELLISET hutiostoksensa. En siis tarkoita omasta arvostelukyvyn puutteesta johtuvia huteja vaan todella luokattoman huonoja tuotteita, joilla ei tee mitään tai jotka eivät todellakaan ole hintansa väärtejä. Viesti siis: ÄLÄ OSTA TÄTÄ.

Aloitan itse:

Pikku Piia vauvan kynsisakset.
Ei voi leikata vauvan kynsiä. Ei voi leikata itse asiassa mitään. ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ OSTAKO.

niistäjä (semmoinen jota puristetaan toisesta päästä ja imu kärki on pitkä, ohut ja terävä ) joka raapii nenää.
en tuolla saanut mitään tukkoisesta nenästä. Se missä itse toisesta päästä imetään on paljon parempi ja saa räätkin pois.

Meillä taas niistäjä toimi loistavasti.:)
Pikku Piian sitteri taas oli erittäin huonosti tehty. Ekassa pesussa (käsinpesuohjelma) siitä ratkesi useampi sauma. Huono. Taas todiste, että ei ne aasialaiset lapset osaa ommella...

Tää ei liity vauvoihin,eikä oo tavara. Mutta ärsyttää kun Atrian karjalanpaistilihat ovat niin hiton läskisiä ja kalvosia,yökyök. Snelmannin karjalanpaistilihat ovat taas parhaita.Ei läskiä,euikä kalvoja. suosittelen!

Niistäjä hyödytön kapistus, Nenäfriida olisi parempi mutta eipä tyttö anna sitä enää käyttää enkä väkisin henno. Sen sijaan tiukan paikan tullen imaisen itse omalla sulla nenän tyhjäksi. Ällöä mutta tyttö ei sitä vastustele niin voimallisesti ja on hellä nenälle. Mutta ällöä se silti on, ja kai epähygieenistäkin mutta luulen että meidän bakteerit ja virukset on muutenkin aikalailla samat. Ja toimii meillä.

Niistäjän lisäksi muita huonoja tavaroita ei ole tullut ostettua.

Nenän niistämisestä, hätä keinot keksii! Itse muistan kun olin jo toisella kymmenellä ja yöllä sain jotenkin hiekanjyvän silmääni, niin äitini imaisi sen pois. Kyllä se vähän kummastutti silloin, mutta auttoi ja kipeä roska saatiin silmästä pois.

Omilla lapsillani on ollut se 'Niistäjän' mainitsema niistäjä. Esikoisen kohdalla emme osanneet sitä vielä käyttää, mutta kuopuksen kohdalla osasimme. Kärki pitää laittaa riittävän syvälle ja nenää 'kääntää' sen verran, että kärki ei raavi nenän limakalvoja, vaan todellakin menee suoraan nenäkäytävää pitkin. Myös pumppaustekniikka kehittyi ja todellakin saimme kuopuksen kohdalla isoja klönttejä pois ja esikoisen kohdalla ei mitään.

Itse olen vähän kyllästynyt joihinkin halpahallivaatteisiin: saumat purkautuvat, leikkaus on huono (saumat vetää kieroon), mitoitus on surkea (esim. t-paidassa hihat kiristävät).

joo, mullakin on huonoja kokemuksia. Ostin unihaalarin, josta vetoketju oli rikki. Sain veihdettua haalarin uuteen ja uudessa sama homma. Kerran ehdittiin vetää se kiinni ja sen tarina oli siinä. Ei kiitois enää uutta.

Myös hupulliset vaatteet oon kokenut huonoiksi pienellä vauvalla. Siis merkistä tai liikkeestä viis, ei käytännöllisiä ollenkaan. huppu aina tiellä.

Babyboom-merkkiset vauvanvaatteet aivan käsittämättömiä! Varsinkin bodeissa ei ole vaipalle tilaa ollenkaan..

Niistäjä oli meillä hyvä ensimmäisen 2kk ajan, kun vauvan sieraimet oli niin pikkuruiset ettei fridalla saanut imettyä mitään. Kuivat kokkareet varsinkin lähti hyvin niistäjällä. Nyt jo vanhemmalla frida on ihan ehdoton!

Alkuperäinen kirjoittaja vaihtovaunut:
Haberkorn-merkkiset. Susikappaleita kahdet peräkkäin, vinkuroita loputkin myymälässä olleet. Rahoja ei saa takaisin, kun ostaa paskatuotteen. MOT.

SAMAA MIELTÄ! Hajoaavat ja takuu ei korvaa kun kaikki selitykset käytetään miksei.
RAHAT MENI HUKKAAN TOTAALISESTI!!!

Mistä ostit, mi? Missähän noin huonosti on asiat?

Me sentään saatiin kolmannella kerralla toiset, siis eri merkkisetkin vaunut tilalle, mutta todella kovan vänkäämisen se vaati. Eikä nämä nykyisetkään vaunut ole lähellekään se, mitä haettiin, mutta paremmat sentään. Harmi, kun ei ole kunnolla valinnan mahdollisuutta.

Myyjä kehui kaupassa ensin, että laatutuote. Lopulta sanoi itsekin, että ei halvalla saa hyvää. me silti haluttiin yhdistelmävaunut vain rattaiksi (heittoaisan takia ym.). 300 e rattaista ei sitten taas ollut mitenkään ihan vähän...

Sellainen ainun "kaatumaton" nokkamuki. Muuten olisi tosi kiva muki, mutta pari kertaa pudonnut lattialle ja kansi lähtenyt heti irti! Eli maidot meni pitki lattioita.:( En tiedä lähteekö niissä kaikissa kannet sitten noin helposti paikaltaan, ehkä meillä oli vain joku maanantai-kappale.

Sellaiset kierrettäväkantiset mukit on paljon parempia, kun pysyvät paikallaan ja helpommat sulkeakin. Ja miinusta siitäkin, että tuota ainu-mukia ei saa edes laittaa mikroon.

Totesin saman kuin edellinen, mutta tytön kasvaessa kaivoin mukin uudelleen esille. Ja kas, nyt ilman nokkamuki kantta muki toimii loistavasti itsenäisen mukista juomisen opettelussa!!

Ainakin meillä kaiken maailman tuttipullon ja nokkamukin välimallit, eli pehmeät nokkamukit ovat olleet ihan rahan tuhlaamista. Meidän pullovauva on tykännyt kaikkein eniten ihan perinteisestä kovasta nokasta ilman mitään venttiilejä. Oliskohan ollut viides muki, kun hoksasin vasta ostaa ortexin perusnokkiksen ja johan kelpas. Itse luulin, että tuttipullosta mukiin siirtymiseen noi välimallit olis tarpeellisia. No, eipä ainakaan meidän vauva näitä kelpuuttanut. Luulin alkuun ettei vaan vielä osaa juoda nokkiksesta, mutta vika olikin mukissa ei vauvan "kypsyydessä"..

PikkuPiian harsot toimivat kestovaippoina vain hetken. Ne löystyivät lopulta pesussa niin, että taittelu on vaikeaa. Kangas myös harveni niin, että imu heikkeni. Ruskovillan harsot on edelleen jämäköitä ja helppo taitella pesun jälkeen ja imevät hyvin. Innostuin aluksi Pikku piian harsoista ja ostin pari pakettia. Nyt toimivat vain puklurätteinä.

Tutta potkuhousuissa harmittaa, että koko on paljon isompi kuin mitä lapussa lukee. Meillä on potkuhousupula, kun ostimme parit Tutan potkarit muka oikeaa kokoa, mutta pyörivätkin jaloissa.

Marimekon raitahaalarit ovat valtavan leveitä. Sellaiset pussit eivät lämmitä, kun kangas ei ole ollenkaan ihoa vasten. Yöpukuna menevät ruttuun vauvan alle, kun vauva liikkuu. Olemme saaneet parit lahjaksi, mutta itse en tämän kokemuksen jälkeen ostaisi.

Meillä on Emman hyppykiikku, jonka sisäpuoli on tosi nihkeää puuvillakangasta. Tuska ja työ saada lapsi sinne ja sieltä pois, kun koko keinu seuraa mukana. Tää on saatu käytettynä, joten en tiedä onko uusissa malleissa älykkäästi jo vuorikangas liukkaampaa materiaalia, kuten selvä järki sanois...

niin ja pirkka rintasuojat (ja rainbow vähän myös) jää rintohin kiinni. varokaa :)) ainu suojat ei jää niin pahasti mutta niissä taas imukyky on huonompi jos kovasti tihkuu

meidän huteja: videokuvaitkuhälyytin. Kenelläkään ei ole niin isoja vaunuja et saisi lapsen näkymään kuvassa. Siis jos nukuttaa pihalla.

Graco jalustallinen turvakaukalo (jalustan kulmaa ei pysty säätämään): vauva jäi tosi pystyyn, vaikka auton penkki tasainen ja vielä pyyhe alla. Kahvan asennon vaihtaminen hankalaa, eikä ollenkaan kunnollista päätukea vastasyntyneelle..Piti yrittää virittää kaiken maailman harsopäätukia...

Ihanan soma mamas et papas-nallesitteri.Istuin kulmaa ei saa säädettyä, ja selkänoja pysty ja kova. Ei käy ollenkaan pienelle vauvalle ja isompi ei enää suostunut istumaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Sitteri:
Meillä taas niistäjä toimi loistavasti.:)
Pikku Piian sitteri taas oli erittäin huonosti tehty. Ekassa pesussa (käsinpesuohjelma) siitä ratkesi useampi sauma. Huono. Taas todiste, että ei ne aasialaiset lapset osaa ommella...

Meillä toiminut hyvin ja ollut kestävä. Onkohan Teillä maanantaikappale?

Yhteistyössä