Musta on kuulema tullut ikävystyttävä ihminen joka ei puhu mistään muusta kuin vauvasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiutau
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiutau

Vieras
... siis miehen mielestä. Kuulema mun pitäisi harkita takaisin töihin menemistä.

En mä nyt niin tylsä ole. Luen ja olen kiinnostunut ajankohtaisista aiheista. Ja puhunkin niistä. Mutta joo. Kun mies tulee töistä minä kerron vauvasta ja se kertoo työstään.

Vauva on kolme kuukautta. Mies väittää että pitää harkita haluaako enää lisää jos se on tällaista.

Ja päivähoitoon vuoden ikäisenä. Muuten se tylsistyy täysin mun seurassani kotona.

Kuulema :(

Ja juu, minä tajuan että aika monessa kodissa mietitään tällaisia. Mies ei usko.

No sun miehesi on vähän hölmö. :whistle: Ihan yhtä ikävystyttävää se mun mielestäni nyt on vain jostain työstä puhua. Jokainen luonnollisesti puhuu siitä, mitä on päivän mittaan tehnyt ja missä päivän mittaan ollut. Mä ennemminkin sanoisin miehelle tuossa tilanteessa, että jos hän on jo ikävystynyt vasta 3kk:n ikäisen lapsensa kuulumisiin, niin pitää hänen miettiä, josko enää haluaa enempää lapsia. Ja minä en ainakaan veisi lasta sen takia hoitoon että mies ei vaan pääsisi ikävystymään. :o Enkä kyllä siksikään että miehen mielestä se LAPSI ikävystyy. :/

Ok, se ON pidemmän päälle tylsää jos joku ei muusta puhu kuin siitä vauvasta, mutta kuten sanoit, sinä et sellainen tunnu olevan.

Ehkä sillä miehellä nyt vaan on joku kriisi. Voi olla :/

Kyllä mä nyt olen lypsänyt siltä ehdotuksia että miten me voitais tehdä elämästä mielenkiintoisempaa.

Ja miehen veljen 1,5-vuotias on päivähoidossa ja kuulema tylsistyy kotona, sille on vaikea löytää kotona tekemistä... kuulema...

Miehelläsi on isyyskriisi ja vaikeuksia kasvaa muuttuneen elämäntilanteen mukana. Anna hänelle aikaa ja yritä antaa hänen puheiden vaan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja koppis:
Sun miehellä lienee joku kriisi. Sinä vaikutat normaalilta. Mikä muu nyt olisi tärkeämpi keskustelunaihe kuin teidän oma vauvanne??

Ensimmäinen lapsi? Ja vasta 3 kk vanha. Luulisi olevan miehenkin mielestä tosi kiinnostava! (Vaikka onkin sekä tärkeää että virkistävää seurata maailman menoa muutenkin, kuten sanoit tekeväsi).

kuulostaa ihan normaalilta =) miehellasikin menossa sopeutumisvaihe ja ne ei aina tajua kuinkja valtava muutos naisen elamaan on vauvan tulo. miehet palaa parin viikon isyysloman jalkeen tyoelamaan ja normaali elama jatkuu mutta nainen on vauvan kanssa 100% koko ajan, ihmeko tuo jos ei muusta juuri jaksa puhua. jata miehen valitukset omaan arvoonsa

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Miehelläsi on isyyskriisi ja vaikeuksia kasvaa muuttuneen elämäntilanteen mukana. Anna hänelle aikaa ja yritä antaa hänen puheiden vaan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Niih. No, tässä jo pyydellään anteeksi puolin ja toisin. Ehkä tämä tästä.

Ja juu, voitaishan me tehdäkin jotain mielenkiintoista aina silloin tällöin.

Voikohan pienen vauvan kanssa lähteä luontopolulle iltapäiväksi? Miten metsässä vaihdetaan vaippa...? :D

Ymmärrän miestäsi. Puhut varmaan koko ajan vauvasta etkä mistään muusta, itse sitä ei välttämättä huomaa kun koko maailma pyörii vain kodin ympärillä.

Lähtekää miehen kanssa romanttisille treffeille ja puhukaa muustakin ympäröivästä maailmasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Voikohan pienen vauvan kanssa lähteä luontopolulle iltapäiväksi? Miten metsässä vaihdetaan vaippa...? :D

No voi toki. =) Me ollaan oltu useinkin, vauva kantoliinaan tai -reppuun tai jos on sopiva metsäpolku ja tukevat rattaat, niin rattaissakin. Metsässä vaihdetään vaippa vaan nopeasti ja niin että heitätte jonkun suojan maahan ja vaihdatte siinä. Tai sitten sylissäkin se voi onnistua. :) Ei kun menoksi vaan!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Lähtekää miehen kanssa kahdestaan johonkin, jolloin mieskin saa huomiota.

Noi jutut, että 1 v lapsi pitkästyisi kotona, on ihan kukkua. Siinä iässä lapsi vain alkaa olla vaativampi ja vaatii viihdytystä. Jotkut vanhemmat eivät sitä jaksa, ja lykkäävät vauvaikäisensä muiden hoitoon, eli muiden viihdytettäväksi.

Rahasyistä joidenkin on laitettava lapsi noinkin pienenä hoitoon, ja se on siinä tapauksessa usein ainoa vaihtoehto. On kuitenkin aivan valheellista uskotella, että noin pieni lapsi laitettaisiin hoitoon lapsen parasta ajatelle, tai että lapsi tarvitsisi sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja viksi:
Noi jutut, että 1 v lapsi pitkästyisi kotona, on ihan kukkua. Siinä iässä lapsi vain alkaa olla vaativampi ja vaatii viihdytystä. Jotkut vanhemmat eivät sitä jaksa, ja lykkäävät vauvaikäisensä muiden hoitoon, eli muiden viihdytettäväksi.

Rahasyistä joidenkin on laitettava lapsi noinkin pienenä hoitoon, ja se on siinä tapauksessa usein ainoa vaihtoehto. On kuitenkin aivan valheellista uskotella, että noin pieni lapsi laitettaisiin hoitoon lapsen parasta ajatelle, tai että lapsi tarvitsisi sitä.

Eikö äidin onnellisuus tai perheen taloudellinen toimeentulo ole myös lapsen parasta?

Mulla on yks kaveri joka ei vauvan syntymän jälkeen puhu MISTÄÄN muusta kuin vauvastaan. kaikki facebook-päivityksetkin liittyvät vain ja ainoastaan vauvaan ja vauvantarvikkeisiin,samoin keskustelut puhelimessa. tottakai olen kiinnostunut myös hänen vauvastaan ja ihana mukelo onkin,mutta välillä ois ihan kiva jutella ystäväni kanssa muustakin. Kun kysyn että mitä kuuluu,niin saan infoa vauvan kakan väristä ja unien pituudesta,välillä tekisi mieli sanoa että joo,mutta mitä SULLE kuuluu? Itselläni myös lapsia :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja viksi:

Eikö äidin onnellisuus tai perheen taloudellinen toimeentulo ole myös lapsen parasta?

Tavallaan, mutta on silti aika kaukaa haettua perustella 1 vuotiaan päiväkotiin laittoa sanomalla, että lapsen parhaaksihan tämän teemme, että on sitten perheessä enemmän rahaa jolla ostella tavaraa ja hienompaa ´ruokaa. -Jos siis kyse ei ole oikeasti siitä, että muuten perheen talous kaatuisi oikeasti.
Olisi rehellisempää vain tunnustaa, ettei vanhempien pää enää kestä kotona oloa (ei äidin eikä isän), tai että töissä on kivempaa kuin lapsen kanssa kotona, ja äiti haluaa valita sen helpomman vaihtoehdon, tai että ei olla valmiita vähntämään perheen kulutusta, ja siksi mielummin valitaan lapsen laittaminen päiväkotin ja äidin meno töihin.

Peräänkuulutan rehellisyyttä! Inhottaa tollanen "meidän 1,5 v tyttö on jo niin kehittynyt, ettei vanhemman seura enää riitä, vaan tarvitsee ohjattua päiväkotitoimintaa ja muita ikäisiään, oli ihan pakko laittaa päiväkotiin." Kuitenkin kaikki lapsipsykologinen tutkimus tänä päivänä vahvistaa, että reippaasti alle 3 vuotias lapsi ei hyödy päivähoidosta eikä tarvitse ympärilleen suurta joukoa muita ihmisiä tai lapsia kuin omat tutut pysyvät läheisensä.

Raha excuse:
Usein kuitenkin vauvavuodet voidaan perheessä sumpila rahojen suhteen esim. pankin kanssa lainan lyhennysten pienentämisestä sopimalla (kuten me teimme, maksamme vain lainan korkoja kotihoidon tuen ajan, eli siihen asti että tuplamme ovat 3 v.)

Yhteistyössä