Musta tulee maailman paras äiti lapselleni - näistä seikoista huolimatta:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
- Olen 20-vuotias, ehdin täyttää 21v ennen lapseni syntymää
- Olen opiskelija, lukio suoritettuna eli ei ammattia, ja opiskelen lisäksi alaa, jolla en halua tulevaisuudessa työskennellä; en päässyt siihen kouluun, mihin halusin ja tämä oli varavaihtoehtona, koska en ihan tyhjänpanttinakaan suostu olemaan!!
- En ole tehnyt töitä (en oo saanu) muuta kuin kerhonohjaajana ja puutarha-apulaisena
- Mulla ja miehellä ollut tapahtumarikas ja vaikea suhde, nyt kuitenkin siis kaikki hyvin ja toivottavasti tulee olemaankin

Mutta mä tiedän selviäväni! Haluan antaa tälle lapselle äärettömän rakkaudentäyteisen elämän, omistautua äitiydelle. Mulla on mies tukena, samoin oma perheeni ja sukuni. Itse asiassa asiat eivät voisi olla enää paremmin! (Okei, toki olisi mahtavaa kun olisi jo ammatti ja työpaikka, mutta sen pystyn jo sanomaan, että lapselta ei tule puuttumaan mitään eli hänen hyvinvointinsa ei tule kärsimään.)

Suht sama tilanne oli mulla esikoista odottaessa, ikäkin täsmää ja koulutus. Ihan kohtalainen äiti kai olen ollut, ei tuo ainakaan ole valittanut. Jaksamisia äitiyteen.

Huh, jutustasi päätellen vaikutat paljon nuoremmalta ku 20 vuotiaalta! Itse sain esikoisen 19 vuotiaana enkä korostanut ikääni koska se ei ollut/ole ongelma, kenellekään.

Ihanaa, että kuulut tähän joukkoon. Näitä maailman parhaita, tulevia äitejä on täällä ollut paljon kirjoittelemassa. Parin vuoden päästä ne kahden lapsen yh-äiteinä aloittelevat otsikolla "ärsyttää..." ja kertoat kuinka ex-mies on sellainen mottipäinen patukka ja haukkuvat ex-anopin ja naapurin tyhmän ämmän ja kakarat. Sitten vielä kiukutellaan, kun kukaan ei ota meidän maailman parhaan äidin kahta ihanaa lasta yökylään viikonloppuna.l Ei varsinkaan exä.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
"Lapselta ei tule puuttumaan mitään" <---- sossuko maksaa? Ei siinä tietenkään mitään pahaa, että onnea :flower:

Miksi sossun pitäisi maksaa? :o
Ei se maksa nytkään elämistäni. Mieheni käy töissä. Ja saanhan minäkin äitiyspäivärahaa - vaikkei se järin suuri kohdallani olekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin sen menee:
Ihanaa, että kuulut tähän joukkoon. Näitä maailman parhaita, tulevia äitejä on täällä ollut paljon kirjoittelemassa. Parin vuoden päästä ne kahden lapsen yh-äiteinä aloittelevat otsikolla "ärsyttää..." ja kertoat kuinka ex-mies on sellainen mottipäinen patukka ja haukkuvat ex-anopin ja naapurin tyhmän ämmän ja kakarat. Sitten vielä kiukutellaan, kun kukaan ei ota meidän maailman parhaan äidin kahta ihanaa lasta yökylään viikonloppuna.l Ei varsinkaan exä.

Elämästä ei voi koskaan tietää, mitä se eteen tuo.
Olen minä siltikin maailman paras äiti lapselleni, vaikka olisin yksinhuoltaja tai vaikka onnettomuudessa vammautunut, tai ihan mitä tahansa. Ei se rakkaus ja huolenpito lopu.

Onnittelut :) Lupaavalta kuulostaa! Terv. vuoden sua vanhempi ja ehkä hiukan pidemmälle opiskellut ja työskennellyt mutta muuten sama tilanne. :) Muoks. Pidä pääsi noista ikä- ja yh-kommenteista huolimatta ;)

Yleensä oma äiti on lapsella se paras äiti. En nyt puhu äideistä, joilla niin pahoja ongelmia, että lapsen kehitys tai turvallisuus vaarantuu. Kivahan se, että joku on välillä positiivinen, mutta sekin näyttää täällä äsyttävän.

Alkuperäinen kirjoittaja Casper:
Yleensä oma äiti on lapsella se paras äiti. En nyt puhu äideistä, joilla niin pahoja ongelmia, että lapsen kehitys tai turvallisuus vaarantuu. Kivahan se, että joku on välillä positiivinen, mutta sekin näyttää täällä äsyttävän.

Sitä mä hainkin tällä aloituksella takaa; en varmasti olosuhteisiin nähden ole mikään maailmankaikkeuden ihanneäiti, mutta se ei poissulje mahdollisuutta olla paras äiti omalle pirpanalle. :)

ap hyvä, mitä tarkoitat tällä????

Olen minä siltikin maailman paras äiti lapselleni, vaikka olisin yksinhuoltaja tai vaikka onnettomuudessa vammautunut, tai ihan mitä tahansa. Ei se rakkaus ja huolenpito lopu.[/quote]

Meinaatko että yh:t ja vammautuneet ovat jokin ääripää hyvän äitiyden listalla?
Minä olen vammautunut kolmen lapsen äiti, yhden miehen vaimo ja saat olla aivan varma siitä että osaan todellakin arvostaa ja rakastaa terveitä perheenjäseniäni ehkä hieman enemmänkin kuin monet "terveet" ihmiset!!!

Alkuperäinen kirjoittaja äö 2 ???:

Olen minä siltikin maailman paras äiti lapselleni, vaikka olisin yksinhuoltaja tai vaikka onnettomuudessa vammautunut, tai ihan mitä tahansa. Ei se rakkaus ja huolenpito lopu.

Minä olen vammautunut kolmen lapsen äiti, yhden miehen vaimo ja saat olla aivan varma siitä että osaan todellakin arvostaa ja rakastaa terveitä perheenjäseniäni ehkä hieman enemmänkin kuin monet "terveet" ihmiset!!!

[/quote]

äö? mikäs se on? ;)

Mulla oli ihan sama lähtökohta ekaa odottaessa. Tällä hetkellä olen töissä, mulla on ammatti (ja koulutuskin siihen tietty), kolme lasta ja se vanhin nyt lukiossa. Että kyllä sä pärjäät, tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja äö 2 ???:

[/quote]

Viittasin jonkun kommenttiin, jossa povattiin, että minäkin tulen ruikuttamaan muutaman vuoden kuluttua kurjaa yh-elämääni. Vammautumisesta kirjoitin havainnollistaessani sitä, ettei elämästä koskaan todella voi tietää, en tarkoittanut loukata sillä ketään, mutta että kaikkea odottamatonta voi sattua! Eli että on turhaa spekuloida tulevaa.

Yhteistyössä