Musta tuntuu että lapseni vihaa mua välillä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mä en jaksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mä en jaksa

Vieras
Tänään taas aamusta asti pelkkää kiukuttelua, itkua ja kitinää.
Minä en jaksa ja osaa keksiä tolle 1v4kk lapselle tekemistä että se jaksaisi olla innostunut. Isänsä kanssa ei oo näin paljon tuota kiukkuamista tai silloin kun ollaan kaikki koolla.
Hoidossa tai mummolassa on niin ihana ja aurinkoinen ja mun kanssa hankala. Olenko mä niin huono äiti että lapsenikin inhoaa olla mun kanssa ;(

sille tärkeimmällehän ne kaikki tunteet näytetään.Lapsesi ei todellakaan vihaa sinu,sinä olet hänen äiti!SInulle saa kiutella ja kitistä,sinun kanssa varmaan suurimman osan ajasta on joten sinä olet se tärkein kellé nuo tunteet voi näyttää.Ja varmaan pientä uhmaakin alkaa pikkuhiljaa olemaan.

Etkö tosiaan ymmärrä, että lapsi kiukuttelee turvallisimmalle aikuiselle? Älä ota lapsen kiukutteluja itseesi, vaan ole vanhempi ja kestä se, että lapsesi kiukuttelee ja uhmaa sinua. Sitä se vanhemmuus on.

Ja vihakin on ihan sallittu tunne. Tuskin tuonikäinen vielä tietoisesti ketään/mitään vihaa... Mutta kyllä mä ainakin toisinaan omaa äitiäni vihaan. Luonnollista, tervettäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja kasva aikuiseksi:
Etkö tosiaan ymmärrä, että lapsi kiukuttelee turvallisimmalle aikuiselle? Älä ota lapsen kiukutteluja itseesi, vaan ole vanhempi ja kestä se, että lapsesi kiukuttelee ja uhmaa sinua. Sitä se vanhemmuus on.

Kiitos, kylläpä auttoi kun on koko päivän kuunnellut kiukkuavaa lasta ja yrittänyt sairaana parhaansa mukaan ipanaa hoitaa :/
Täytyykin vaan muistaa kasvaa aikuiseksi.

Jos sulla on tollasia itsetunto-ongelmia ni hakeudu hoitoon! Sen verran voit kunnioittaa itteäs, äitiyttäs ja lastas. Tsemppiä terveisin toinen itsetunto-ongelmainen.

Yhteistyössä