Musta tuntuu että mies ei arvosta mua pätkänkään vertaa :(((

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos miehesi on noin rahakeskeinen niin laita sitten hinta sille että hoidat lapsia ja ostat heille vaatteet jne. Jos ei kelpaa niin hoitakoot asiat itse omilla rahoillaan.

Minä en ymmärrä yhtään, että avioliitossa on erilliset rahat ja menot. Minä ainakin sitouduin olemaan vaimoni kanssa yhtä mennessämme naimisiin.

Mielestäni sekään ei ole reilua, että laitetaan esim. 70% tuloista yhteisiin menoihin ja loput jää itselle.
Jos eletään yhdessä, niin molemmilla pitäisi olla saman verran käyttörahaa riippumatta siitä millaista työtä päiväsaikaan tekeekään. Jos tuo taloustili on huomattu perheessä käteväksi, niin molemmat laittaa rahapäivänä rahaa sinne, niin että loppukuuksi jää esim. 100€ omaan käyttöön.
Mun mielestä se on ainakin joissain tapauksissa ihan reilua. Nuorena nimittäin olen kokenut senkin, että toinen ostelee milloin mitäkin nk pientä kuten iltapäivälehtiä, lottoaa, tarjoaa kaljat kavereillekin, käy huoltoasemalla syömässä jne samaan aikaan kun toinen koittaa pitää huolta siitä, että kaikki laskut tulee maksettua ja ottaa itselleen eväät töihin, jotta rahat riittää. Jos sille toiselle voi sanoa, että lottoappas kuule sillä omalla 30%:llasi, niin ei tarvitse kantaa huolta siitä, että laskut tulee maksettua ja jääkaapissa on ruokaa.

No kyllä jossain raja menee yhteisissä rahoissakin. Jos toinen siipeilee, eikä tee mitään ansaitakseen rahaa tai hoida lapsia kotona, niin miksi sille pitäisi tarjota sama elintaso, mikä on perheen työssäkäyvällä?

Yhteistyössä