musta tuntuu että tämä viimeinen imetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mummoutumassa....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mummoutumassa....

Vieras
teki mun hormonitoiminnalle jotain ihmeellistä... imetyksen olen lopettanut jo 6kk. edelleenkin ilmakalvot on todella kuivat ja herkät. Olen usein kiukkuinen ja mieliala heittää häränpyllyä. Kuukautiskierto mulla ollut ennen säännöllinen 30pvä. nyt ne on kaikkea väliltä 28-36pvä. Tuntuu että pms oireita on, niitä ei ole ennen ollut. Jo reilu viikko ennen kuukautisia alkaa pms oireet ja kuuakutisetkin ovat niukentuneet... onko mulla joku estrogeeni puutos vai mitä?? Gynellä kävin ja perus sisätutkimus,ultra + papa otettiin, kaikki ok. neuvoi vaan ceridalia kuiville limakalvoille ei muuta...

hei! oletko minkä ikäinen ja minkä ikäinen lapsi oli kun lopetit imetyksen? silläkin on merkitystä, kauanko synnytyksestä on aikaa. vaikka ei imettäisi ollenkaan, raskauden ja synnytyksen jälkeen estrogeenitasot ovat henkilökohtaisella vaihtelulla matalalla ja se aiheuttaa kuivuutta. voit kokeilla ceridalin lisäksi myös estrogeenivoidetta/geeliä tai emätinpuikkoja, tämä vaikuttaa paremmin limakalvoille. tietysti sillä edellytyksellä ettet aio enää imettääkään.

Alkuperäinen kirjoittaja kätilö;22538617:
hei! oletko minkä ikäinen ja minkä ikäinen lapsi oli kun lopetit imetyksen? silläkin on merkitystä, kauanko synnytyksestä on aikaa. vaikka ei imettäisi ollenkaan, raskauden ja synnytyksen jälkeen estrogeenitasot ovat henkilökohtaisella vaihtelulla matalalla ja se aiheuttaa kuivuutta. voit kokeilla ceridalin lisäksi myös estrogeenivoidetta/geeliä tai emätinpuikkoja, tämä vaikuttaa paremmin limakalvoille. tietysti sillä edellytyksellä ettet aio enää imettääkään.

olen 25v. ja lapsi oli 1v7kk kun lopetin imetyksen. Synnytyksestä on aikaa 2v3kk.