Mustasukkainen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Missy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Missy

Vieras
Kumppanini on jopa pelottavan mustasukkainen...Aloitimme seurustelun noin kaksi kuukautta sitten ja alussa ei ollut mielestäni mitään ongelmaa...Osa hänen käyttäytymisestä on mielestäni muuttunut kuukauden aikana...Ei pidä miespuolisista ystävistäni,ei päästä minua baaritiskille yksin ja saattaa haastaa riitaa jonkun miehen kanssa joka luo ohi mennen katseita minuun...Saan vielä onneksi lähteä viettämään tyttöjen iltaa rauhassa kunhan vakuutan että pääsen jonkun ystävän kyydillä kotiin ym. Olen maininnut asiasta,mutta hän sanoo että ei ole muuttunut mitenkään seurustelumme aikana,eli suuttuu ja syyttää minua siitä miksi ylipäätään aloitin seurustelun jos tämmöinen asia minua haittaa...Onko keinoja saada häntä rauhoittumaan?

Pieni mustasukkaisuus joskus on mielestäni ihan tervettä, mutta...minä en jaksaisi tuollaista katsella. Se on varmasti todella tukahduttavaa ja pelkäänpä, että tilanne vain pahenee. Yritä vielä puhua asiasta miehellesi. Mustasukkaisuuteen on yleensä syynä epävarmuus itsestä tms.

Tosiasia on se, että jotkut ovat mustasukkaisempia kuin toiset. Aurinkoista syksyä :).

Enpä kyllä karkuun voi nyt juosta...Mutta jos tästä pahenee niin pakko harkita...Mutta kun tosissaan ollaan vasta 2 kk oltu yhdessä on yhteinen aika jumalaista,sitä alkuhuumaa...Siksi niin harmittaakin...Koitan saada hänet luottamaan minuun ja koitan auttaa häntä kehittämään itsetuntoaan parempaan suuntaan...

Ota vaikka pieni tauko suhteeseen. Tällöin mies ei pidä sinua itsestään selvyytenä. Kyllä se mies siitä saattaa rauhoittua kunhan suhde vähän vanhenee ja hän oppii luottamaan sinuun.

Valitettavasti mustasukkaisuus ei parane vaan pahenee jos se jo tuossa vaiheessa on tuollaista. Tyttöjen iltoja ei vietetä enää vuoden päästä..jätä se mies ennekuin elät neljän seinän sisällä ""vankina"".

""Koitan saada hänet luottamaan minuun ja koitan auttaa häntä kehittämään itsetuntoaan parempaan suuntaan...""

Tuo kuulostaa oikeasti pelottavalta. Ethän käsittääkseni ole antanut miehelle mitään aihetta olla luottamatta, joten koko alkuasetelma on vääristynyt. Mustasukkaisuus on miehen ongelma, ei sinun. Jos jotain yrität tehdä, niin yritä saada mies ymmärtämään se.

Sinä et pysty muuttamaan miestä yhtään miksikään. Tuo ei suhteen vanhetessa muutu paremmaksi vaan pahemmaksi.

Miten on, ovatko tyttökaverisi miehen mielestä huorahtavia ja puuttuuko miehesi pukeutumiseesi ja meikkaamiseesi? Entä vakuuttaako mies ettei voisi koskaan pettää sinua, että kaikki hänen exänsä olivat ""huoria"", että sinä olet hänelle kaikki kaikessa eikä voi elää ilman sinua... Jos näin on, niin juokse karkuun nyt ja lujaa!

Kiitos kommenteista kaikille!Kuulostaa pahalta että monet olette sitä mieltä että suhteesta ei tule mitään...Sen takia kyselenkin,koska ehkä olen vielä liian ihastuksissani nähdäkseni avoimesti...Ei hän puutu ulkomuotooni,olen hyvin itsenäinen ja itsevarma,olenkohan hänen mielestä liikaakin...Hän ei ole puhunut edellisistä suhteista negatiivisesti,mutta toki hän on minua ylistänyt...Mutta ei niinkään verrannut edellisiin naisiinsa...

Minullakin oli mustasukkainen mies ja selvisi, että petti itse, jokaista naista oli piirittämässä, ei tosin minun nähteni. Eli mustasukkaisia ollaan jos luoteta itseensä noissa pettämisasioissa, nainen kahlitaan sisälle ja itse mennään pettämään. Varo!

Miksi et tutustunut mieheen vähän paremmin ennen kuin aloit seurustelemaan? Mikä ihme siinä on että pitää ottaa näitä tunnevammaisia tyyppejä ja sitten aletaan valittamaan. Jätä ukko ja seuraavaa ottaessa ota sen luonteesta ENSIN selvää ennen kuin alat yhdessä olemaan.

Olen häneen kaverin kautta tutustunut,ja ensin oltiin kyllä kaverilinjalla mekin...Ei kaverinikaan osannut sanoa tähän mitään vaikka on tuntenut hänet kauemmin(tai sitten ei halunnut sanoa)...Eikä oloni ole vielä mitenkään kurja,että suoranaisesti valittaisin...Meillä on kyllä varmasti muutama tiukka keskustelu edessä...

Älä nyt ihmeessä tee päätöksiä näiden mielipiteiden pohjalta. Täällä saat aina ""oikeata"" tietoa laidasta laitaan.
Mustasukkaisuus on tiettyyn rajaan asti normaalia, jopa suotavaa. Hänet on voinut tyttöystävänsä pettää, juuri baaritiskillä. Hän pitää reviirinsä puhtaana. Mustasukkaisuus on myös luottamus kysymys, mihin sinäkin voit vaikuttaa. Jos on todella mustasukkainen, niin tyttöjenillat ovat myrkkyä. Eli tuo kohta ei sovi kuvioon.
Olisikohan se jotakin uhoa?
Kyllä minusta jos olet muuten hyvän miehen löytänyt, niin kannattaa koettaa selvittää mistä on kysymys.

Taas väitetään, että mustasukkaisuus on tiettyyn rajaan asti oikeutettua, tervettä, osoitus välittämisestä, normaalia ja ties mitä hyvää. Ihmisen epävarmuus on toki inhimillinen heikkous ja siksi normaalia, mutta ei se kovin ylevää ole.

Eikö rakkauteen kuulu luottamus? Ei epäluulo, elämän rajoittaminen tai omistaminen? Toisekseen oma näppituntumani on, että kaikista mustasukkaisimpia ovat ihmiset, jotka tunnistavat itsessään pettämisen helppouden. Uskovat sitten, että muutkin ovat luonteeltaan yhtä kevytkenkäisiä.

Jos tilanne on kuvailemasi kaltainen jo ensi huuman aikana, millainen se mahtaa olla, kun suhteenne arkipäiväistyy ja tulee kriisejä? Minä suhtautuisin asiaan täysin ymmärtämättömästi, enkä korvaani lotkauttaisi. Jos epäilee, kieltää, suuttuu tai uhkailee, nakkelisin vain niskojani ja tekisin niin kuin olin suunnitellutkin.

Joku on ottanut edellisen johdosta hatkat, enkä ole kyseisiä äidin ja poliisin välimuotoja perään parkunut. Vahinko vaan kiertämään, ties vaikka olisivat löytäneet kyttäävän kohtalotoverin puurokattilaansa jakamaan.

Ja lopuksi kaikille, jotka toivoisivat, että puolisonne olisi teistä edes hieman mustasukkainen: Eikö olisi mukavaa, jos puolisonne näyttäisi rakkautensa positiivisten puheiden ja tekojen kautta, ei negatiivisten?

Moi, mustasukkaisuus ei yleensä parane, vaan pahenee. Vielä saat mennä tyttöjen kanssa, mutta odota vaan, sekin päivä tulee, että ""olette siellä vain yhdessä äijiä iskemässä"" tai sitten, että ""taidatkin olla lesbo."" Sitten alkaa mustelmien ja alusvaatteiden tarkistus -jostain on pakko löytyä jotain mikä selkeästi todistaa uskottomuutesi. Tilanne kääy yhä pakkomielteisemmäksi ja pahenee vaan. Äidlle ehkä vielä saa soittaa, mutta sekin on hänen ajastaan pois. Joten, kuten sisaret edellä sanovat :juokse, kun vielä voit !

Tottakai rakkauteen kuuluu luottamus, mutta kyllä niitäkin tapauksia on että se menee ohi. Oma mieheni oli alussa mustasukkainen ja mietin jo, ettei tästä tule mitään, mutta hän on myöntänyt myöhemmin että ei oikein ollut vielä oppinut luottamaan inuun. Elikkä alussa oleva epävarmuus voi nostaa mustasukkaisuutta ja se, että välittää ja pelkää menettävänsä. Eikä kaikille ole niin helppoa luottaa ihmiseen, siihan voi mennä aikaa. Minulle miehen mustasukkaisuutta jatkui nelisn kuukautta, mutta sitten loppui, ja ollaan jo toista vuotta yhdessä. Eli voi myös mennä ohi. Ei kannata sen vuoksi suoralta kädeltä jättää, mutta omista rajoistaan kannattaa pitää kiinni, eli jos soittelee perään ym. niin kylmästi vaan luuria kiinni kun on sun mielestä liikaa. Itellä nimittäin jäi kaivelemaan että joustin ehkä liikaa, kun tuntui kauhealta ajatuskaan että löisin luurin korvaan. niin että kylmästi vain. :)

Jos olet ollut hänen kanssaan vasta 2 kk niin se on vielä sitä luottamuksen hakemista puolin ja toisin. Ymmärrän jos hän ei pidä siitä että menet tyttöjen iltaa viettämään. Meneekö hän viettämään poikien iltaa? Miltä se sinusta tuntuu? Luotatko?

Minä itse tiedän vain siitä kun mies ei ole yhtään mustasukkainen. Minä sain viettää tyttöjeniltoja 27v, yhdessä emme käyneet juuri missään, emme ainakaan oma-aloitteisesti.

Pieni mustasukkaisuus kuuluu elämään. Luin jostain että on kahdenlaista mustasukkaisuutta. Sairaalloinen tai tai ei ollenkaan. Jos ei ole ollenkaan niin se kertoo että sillä välinpitämättömällä on jotain pielessä, jos ei yhtään välitä toisen tekemisistä. Se on siis yhtä sairasta kuin sairaalloisesti mustasukkaisella.

¨Seurustelun alkuun kuuluu aina mustasukkaisuutta puolin ja toisin. Ennen kuin luottamus toiseen ihmiseen syntyy, tarvitaan aikaa. Jos et anna minkäänlaista aihetta mustasukkaisuuteen, tulet aina kiltisti kotiin, olet rehellinen ja osoitat sen, että olet luottamuksen arvoinen, toinenkin alkaa pikkuhiljaa luottamaan sinuun.
Minun mieheni oli sairaalloisen mustasukkainen aluksi, kesti n. 6kk. Silloin emme asuneet vielä yhdessä. Kävin ulkona ystävieni kanssa edelleen ja tein selväksi, että teen niin jatkossakin. Hän oppi luottamaan eikä tänä päivänä tule mitään sanomista jos lähden bilettämään ystävieni kanssa. Asumme jo yhdessä ja molemmilla on omat menot, ystävät jne. Tosin käymme myös yhdessä bilettämässä.
Miehelläni oli aikaisemmassa suhteessa ollut toiselta osapuolelta pettämistä, jota oli kestänyt yli vuoden. Hänellä oli tosi vaikeaa luottaa kehenkään.
Älä missään nimessä lopeta suhdetta!
Anna aikaa, olette olleet vasta 2kk. yhdessä. Se on lyhyt aika. Jos tyyppi muuten on ok, mustasukkaisuus on tässävaiheessa pikkujuttu ja asiaankuuluvaa.

Olen seurannut sivusta mustasukkaisen miehen käytöstä avovaimoaan kohtaan. Tilanne vain paheni vuosien varrella. Avovaimo vihdoin lähti, mutta itsetunto oli nakerrettu murusiksi eikä hän vieläkään uskalla edes jutella kenenkään kanssa ilman, että vilkuilee hermostuneesti sivulle ettei vain ""kukaan näe"" saatika että uskaltaisi kavereiden kanssa ulos. Samalla kylällä kun asuvat edelleen ex:än kanssa.
Lähde siis ennenkuin on liian myöhäistä.

Ensinnäkin, Jos olette seurustelleet kaksi kuukautta on suhteenne edelleen täysin alkuvaiheessa, joten jo suhteenne alussa on ongelmia. Sinänsä hyvä että mies tuo oikean luonteensa esille näin alussa sillä sinulla on vielä loistava mahdollisuus paeta suhteesta. Ja se sinun todellakin kannattaisi tehdä. Tuollainen käytös tai mustasukkaisuus ei ajan myötä parane vaan pahenee vaan. Poistu vielä kun pystyt. Tai jos haluat vielä yrittää, tee miehelle selväksi ettet siedä kertaakaan riidan haastamista tai että menet baaritiskille yksin ja silloin kuin haluat. Jos mies ei kykene näitä asioita sulattamaan niin nosta kytkintä.

Kerropa viisaampana miten on mahdollista tutustua kenenkään ""seurusteluminään"" jos on liikkeellä vain kaveripohjalta? Toisen voi tuntea melkoisen hyvinkin, mutta joka päiväiseen elämään ei silti pääse kurkistamaan kuin seurustellessa. Esimerkiksi, niin hyvin kuin parhaat ystäväni tunnenkin, ei minulla ole mitään aavistusta millaisia he ovat kumppaneina. Ovatko mustasukkaisia tai epävarmoja, pompottavia vai oikeita unelma naisia.

Tokihan jos ex on pettänyt juuri baaritiskillä niin painolasti siirretään seuraavaan suhteeseen ja toisen naisen niskaan. Mitäs jos tuo ei kuitenkaan ole oikea ratkaisu´? Kyseessä on nyt uusi nainen joka ei ole millään tavalla sama kuin vanha niin että vahtiminen vanhan toimien perusteella on KYSEENALAISTA!