Mustasukkaisuudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Huolestunut"

Vieras
Okei. Mä en ole koskaan ollut erityisen mustasukkainen ihminen. Exät + muut entiset ei ole kiinnostanut pahemmin minua tai niistä tarvinnut kysellä mitään = ne on kumminkin historiaa..

Miehen kanssa tavatessa, tunsin hänen yhden exän ja se oli ihan ok. Ei siinä mitään. Tapasin hänen toisen exänsä (heillä on samat ystävät) ja muutin jopa heidän entiseen yhteiseen kotiin (erosta jo melkein kolme vuotta). Ei mitään. Ei haitannut ollenkaan ja jopa pyysin että hän hakee miehen entisiä huonekaluja omaan asuntoonsa.

No nyt kaikki on muuttunut. Minusta on tullut vainoharhainen. En kestä ollenkaan ajatusta että miehellä on ollut entisiä naisia. Haluan yhtäkkiä tietää kaikesta kaiken ja epäilen jokaisesta naisesta "niillä on varmaan ollut jotain".

En usko että mieheni on halunnut minut minun takia, vaan sattumalta olen vain joku toinen vaihtoehto. "Ei hän oikeasti munua halunnut, vaan joutui kanssani.."

Joka päivä saan kuulla sitä että olen kaunis ja maailman parhain vaimo eikä parempaa olisi voinut edes toivoa. Hän haluaa minua ja haluaa viettää vapaa-aikansa minun kanssa. Minulla ei ole MITÄÄN syytä olla mustasukkainen jostain hiton EXISTÄ, joista en ole ennenkään välittänyt yhtään mitään.

Miksi nyt? Miksi nyt olen se neuroottinen vaimo joka epäilee miehensä tunteita. "Ehkä hänen pitäisi olla sen kanssa enemmin kuin minun" "Miksi ne erosivat"

AAAAARGH!

Tää tuhoaa meidän suhteen. Eikä mies edes sitä tiedä!

Ei ne yleensä aiheettomia ole nuo epäilykset, varmasti on jotakin kipinää entisiä kohtaan ja mistä sitä tietää mitä ne tekee kun ovat kahdestaan. Pieni juttu se olisi harrastaa seksiä entisen kanssa kun tuttuja ovat entuudestaan, ei tarvi alkaa pokkuroimaan ja iskemään uudelleen.

[QUOTE="vieras";26731754]Ei ne yleensä aiheettomia ole nuo epäilykset, varmasti on jotakin kipinää entisiä kohtaan ja mistä sitä tietää mitä ne tekee kun ovat kahdestaan. Pieni juttu se olisi harrastaa seksiä entisen kanssa kun tuttuja ovat entuudestaan, ei tarvi alkaa pokkuroimaan ja iskemään uudelleen.[/QUOTE]

Juu mekin mun eksän kanssa nussitaan ku kanit aina kun ollaan kahdestaan vaikka baarissa tai iltaa istumassa. Tai ei tarvii olla ees kahdestaan, heti kun nykysillä silmä välttää ni käydään vessassa pikaisilla. Tai sit ei...

Kyllä ne eksät on eksiä ihan syystä.

Juu mekin mun eksän kanssa nussitaan ku kanit aina kun ollaan kahdestaan vaikka baarissa tai iltaa istumassa. Tai ei tarvii olla ees kahdestaan, heti kun nykysillä silmä välttää ni käydään vessassa pikaisilla. Tai sit ei...

Kyllä ne eksät on eksiä ihan syystä.

Ei aina, tiedät itsekin että on aivan täysin mahdollista harrastaa seksiä exän kanssa ilman sitoutumista.

[QUOTE="vieras";26731772]Ei aina, tiedät itsekin että on aivan täysin mahdollista harrastaa seksiä exän kanssa ilman sitoutumista.[/QUOTE]

On on, mutta ei silloin jos on sitoutunut uuteen suhteeseen ja uudessa suhteessa kaikki on kunnossa kuten ap:n tapauksessa kävi ilmi. Eikä ap edes sanonut, että hänen puoliskonsa viettäisi eksänsä kanssa kahdenkeskistä aikaa niin että pettäminen olisi edes teoriassa mahdollista...

On on, mutta ei silloin jos on sitoutunut uuteen suhteeseen ja uudessa suhteessa kaikki on kunnossa kuten ap:n tapauksessa kävi ilmi. Eikä ap edes sanonut, että hänen puoliskonsa viettäisi eksänsä kanssa kahdenkeskistä aikaa niin että pettäminen olisi edes teoriassa mahdollista...

Joo ei ne vietä kyllä kahdestaan. Lukiosta asti tunteneet joten samoja kavereita on paljon ja yhteiset piirit, mutta eivät törmää baareissa toisiinsa kyllä.. En mä epäile että se menee pettämään ollenkaan! Siitä ei ole kyse :)

Tuo kuulostaa nyt ihan todella SINUN ongelmaltasi. Jostain syystä olet mustasukkainen, ja olisi ihan hyvä selvittää että miksi? Itse kun olin vain kotona pienten lasten kanssa, alkoi mun päässäni pyöriä mitä typerämpiä epäilyksiä miehestäni. Epäilin jopa välistä hänen pettävän minua jokaisen kauniin naisen kanssa. SE oli kyllä kuluttavaa itsellekin ja koko parisuhteellemme.

Nyt tarvitset jotain muuta ajateltavaa. Oletko töissä? Voisitko aloittaa jonkin ihan uuden ja mielenkiintoisen harrastuksen? Kohota nyt hyvä nainen sitä itsetuntoasi jotenkin! Oikeasti!

Minulla itselläni ei ollut sitä kuuluisaa "omaa-aikaa" ja se vaikutti mielialaani ja itsetuntooni. Kun aloitin opiskelut ja kuntosalin uudestaan, alkoi se vaikuttaa positiivisesti myös mielialaani. Ei tullut niitä mustasukkaisuuskohtauksia niin usein, ja lopulta ne jäivät jopa pois. Ehkä koin itseni paremman näköiseksi ja sain myös kodin ulkopuolisia ihmisuhteita lisää. Uusi opiskelu sai minut tuntemaan itseni myös hyödylliseksi.

On vaikea sanoa milloin toisella katkeaa se kestäminen mustasukkaisuuden sietämisessä. Ja sitä ei kyllä kannata turhaan koetella. Muista että luottamus on suhteen yksi perusta. Jatkuva mustasukkaisuus ei ole luottamista toiseen. Joskus on vain pakko luottaa "sokeasti"...

Tuo kuulostaa nyt ihan todella SINUN ongelmaltasi. Jostain syystä olet mustasukkainen, ja olisi ihan hyvä selvittää että miksi? Itse kun olin vain kotona pienten lasten kanssa, alkoi mun päässäni pyöriä mitä typerämpiä epäilyksiä miehestäni. Epäilin jopa välistä hänen pettävän minua jokaisen kauniin naisen kanssa. SE oli kyllä kuluttavaa itsellekin ja koko parisuhteellemme.

Nyt tarvitset jotain muuta ajateltavaa. Oletko töissä? Voisitko aloittaa jonkin ihan uuden ja mielenkiintoisen harrastuksen? Kohota nyt hyvä nainen sitä itsetuntoasi jotenkin! Oikeasti!

Minulla itselläni ei ollut sitä kuuluisaa "omaa-aikaa" ja se vaikutti mielialaani ja itsetuntooni. Kun aloitin opiskelut ja kuntosalin uudestaan, alkoi se vaikuttaa positiivisesti myös mielialaani. Ei tullut niitä mustasukkaisuuskohtauksia niin usein, ja lopulta ne jäivät jopa pois. Ehkä koin itseni paremman näköiseksi ja sain myös kodin ulkopuolisia ihmisuhteita lisää. Uusi opiskelu sai minut tuntemaan itseni myös hyödylliseksi.

On vaikea sanoa milloin toisella katkeaa se kestäminen mustasukkaisuuden sietämisessä. Ja sitä ei kyllä kannata turhaan koetella. Muista että luottamus on suhteen yksi perusta. Jatkuva mustasukkaisuus ei ole luottamista toiseen. Joskus on vain pakko luottaa "sokeasti"...

Siinähän se on että tää on MUN ongelma joka on tullut ihan yhtäkkiä ilman mitään kunnollista syytä. Joo olen kotona lapsen kanssa ja opiskelen sekä minulla on uusi harrastus. Itsetunto ei ole nollassa, mutta kiitos neuvoista :)

Yhteistyössä