Mustasukkaisuudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joo-o
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joo-o

Vieras
Olemme jo kauan olleet naimisissa, lähes kakskymmentä vuotta. Pari kuukautta sitten mieheni jäi kiinni toiselle naiselle viestittelystä, muuta ei ole tunnustanut joten en tiedä onko jutussa ollut muutakin.

Koskaan en ole ollut mustasukkainen, pikemminkin mieheni on aina ollut. Nyt sitten tuon episodin jälkeen huomaan olevani todella mustasukkainen. En vain kerta kaikkiaan pysty enää luottamaan. Aina vaan luulen kun hänen puhelimensa soi tai hän lähtee johonkin niin ajattelen hänen puhuvan tuon naisen kanssa.

Olen tosiaan vainoharhainen, myönnän sen itsekin. Mutta onko se ihme tuollaisen jälkeen? Mies sanoo ettei tämä ole enää tervettä mutta miten muutenkaan? Kun ei vain voi luottaa. Haaluaisin erota mutta mies ei suostu. Ei ole paljon tehtävissä.

Miten ihmeessä voisi saada elämänsä tasapainoon?

Sinun miehesikö määrää oman elämänsä lisäksi myös sinun elämästäsi? Itselläni oli samanlainen suhde, mutta onneksi jo ohi. Eksä oli viestitellyt jollekin naiselle ja kun itse lähdin käymään viikonloppureissulla kotonani niin oli kutsunut tämän MEIDÄN KÄMPPÄÄMME VIINILASILLISELLE!!! Ei olisi kertonut tuosta minulle mitään, muttakun tulinkin ennnen aikojani viikonloppureissustani.

Hyi helkatti, että minua ällötti oma läpimätä ukkoni ja ällöttää vieläkin. Erosta nyt 5 vuotta ja uskon, että seuraavaa suhdetta ei enää tule. En vain jaksa sitä hirmuista säätämistä ja sählinkiä enää. Paljon helpompi olla yksinään kuin ottaa se riski, että romuttaa itsensä kokonaan.

Ole sinä sentään vahvempi kuin minä, äläkä jää odottamaan miehesi seuraavaa askelta. Tiedätkös, kun miehellä on kiinnostus vehreämpään herännyt niin ennemmin tai myöhemmin hän tilaisuuden tullen tekee jotain sellaista, mikä rikkoo sinut jos edes koskaan saat tietää siitä. Tiedä vaikka olisi jo naiskennellut jonku kanssa. Onhan tuo viestittely sentään merkki siitä, että miehesi pitää tätä toista naista seksuaalisesti viehättävänä ja varmaan teidän seksin aikanakin miettii tuota toista.

Jos haluat erota, niin eroa. Ei siihen miehen suostumusta tarvita.

Mustasukkaisuutesi tuossa tilanteessa on ihan normaalia. Luottamuksen menetys on paha juttu suhteen kannalta. Ehkä se ero oikeasti antaisi sulle mielenrauhan.

Sama tilanne, aikaa mennyt 6v ja edelleen yritän oppia luottamaan uudestaan. Ja tiedän.. typerää. Itselleni armollista olisi erota, mutta tässä joutuu miettimään asiaa myös lasten kannalta. En tiiä kyllä mitä tulevaisuus tuo meille tämän asian suhteen, mutta toivottavasti pääset helpommalla asian kans.

Yhteistyössä