Mustasukkaisuuteni pilasi eilisen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mustis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mustis"

Vieras
Olimme mieheni kanssa viettämässä uuttavuotta hänen ystäväpariskuntansa luona. Miehen ystävän nainen on jumalaisen kaunis ja hänellä luonnollisestikin on parempi kroppa kuin minulla. Hän oli pukeutunut vartalonmyötäiseen pikkumustaan ja sitä rataa.

Me teimme ruokaa kaikki neljä yhdessä ja jotenkin se minuun vain iski, MUSTASUKKAISUUS! En tietenkään paljastanut sitä kenellekään mutta alkoi niin keittää kun mieheni oli sille naiselle niin mielinkielin että voi hellanlettas sentään. Enkä voinut olla hoksaamatta sitäkään, että hän kiinnitti monessa otteessa huomionsa tämän naisen kroppaan.

Mitä teen ja miten saan mustasukkaisuuden karistettua. Tämä ärsyttää minua. Nytkin mieheni on jo päivällä simät vilkkuen puhunut kuinka pitäisi taas suunnitella jotain yhteistä tekemistä heidän kanssaan. Mieheni näki tämän ystävänsä naisen nyt ensimmäistä kertaa (ystäväpariskunnan seurustelu on kestänyt nyt 2 kk)

[QUOTE="vieras";27795565]Mikset sano suoraan ettei sua kiinnosta yhteiset juttu heidän kanssaan, kun äijäni kuolaa niin kovasti sitä ämmää, että sivullisetkin kastuvat kuolaan.[/QUOTE]

Muttakun tämä ei ole ensimmäinen kerta kun tunnen mustasukkaisuutta. Minulla alkaa aina kiehua pääni sisällä kun näen, että mieheni viehättyneenä katsoo jotain naista.

Voisikohan osasyynä olla se, että mieheni ei halua seksiä kanssani? Eikä viehäty minusta, vaikka olisin pukeutunut pikkutuhmiin.

Muttakun tämä ei ole ensimmäinen kerta kun tunnen mustasukkaisuutta. Minulla alkaa aina kiehua pääni sisällä kun näen, että mieheni viehättyneenä katsoo jotain naista.

Voisikohan osasyynä olla se, että mieheni ei halua seksiä kanssani? Eikä viehäty minusta, vaikka olisin pukeutunut pikkutuhmiin.

No jospa nyt mietit paremmin provosi, alkuun kannattaa laittaa paremmin pohjaa. Mutta eipä muuta kuin ukko pihalle kun paneminen ei kerran kiinnosta.

Jotenkin tuntuu, että vaikka mitä kirjoittaa niin aina muka on provo. Ei, tämä ei ole provo. Tämä on kirjoitus mustasukkaisuudestani.

Ja tiedän, että ero voisikin ehkä olla hyvä ratkaisu, mutta jotenkin en siihen ole vielä valmis. Meilläkun muuten menee niin hyvin (paitsi tämä mukaan astunut mustasukkaisuus ärsyttää)

"Ei ole ensimmäinen kerta", estääkö se puhumisen asiasta?

Olen puhunut mieheni kanssa mustasukkaisuudestani, mutta en eilisestä mustasukkaisuuskohtauksestani.

Mieheni ei ota kantaa mustasukkaisuuteeni tai jos kerron siitä hänelle. Hän kohauttaa olkiaan ja sanoo, että anna asian olla tai hanki parempi itsetunto. No nytpä tässä sitten haluaisin tietääkin, että miten kytken mustasukkaisuuden pois päältä on -asennosta.

Ja kyllä, meillä menee hyvin seksiä ja mustasukkaisuuttani lukuunottamatta. Olen vain niin kovin kiinni miehessäni ja yrittänytkin tehdä kaiken mutta ilmeisesti en ole riittävän hyvä kun muita täytyy katsella.

Mutta silloin vielä kun meillä jotain seksielämää vielä olikin, en ollut mustasukkainen. Eikä mieheni täysin kylmäkiskoinen minua kohtaan ole. Kyllä hän joskus suutelee minua, mutta siihen se sitten jääkin.

Mietippä oikein tarkkaan, haluatko todella olla tuollasen miehen kanssa viä 5v päästäkin? Mä nimittäin en pystyis olla tollasessa suhteessa. Toki kannattaa avoimesti ottaa asia esille miehen kanssa ja keskustella. Jos ei menis jakeluun vielä sillonka, niin eroisin.

Miksi sua vaivaa se, että mies huomaa kauniin naisen? Itsekin pistit merkille kyseisen naisen kauneuden ja hänen vartalonsa. Eihän se, että mies toisia naisia katselee, mitenkään tarkoita että hän haluaisi pistää sinut vaihtoon. Minun mieheni ihan avoimesti ihailee muita(kin) naisia, puhuisikin vastaavassa tilanteessa hyvän näköisestä naisesta. ja saattaisi ihan suoraan sanoa, että koskas mennään taas katsomaan sitä Maijaa (nimi keksitty), oli niin kivaa katteltavaa. Ei se minua mitenkään häiritse.

Rehellisesti sanottuna en haluaisi olla moisessa suhteessa viiden vuoden päästä. Erilleen muuttaminen vain kuulostaa niin vaikealta. Tiedän, tuo on vain asennekysymys, mutta ei tämä ongelmamme varmaan ratkea muulla tavalla kuin erolla.

[QUOTE="jaiks";27796247]Miksi sua vaivaa se, että mies huomaa kauniin naisen? Itsekin pistit merkille kyseisen naisen kauneuden ja hänen vartalonsa. Eihän se, että mies toisia naisia katselee, mitenkään tarkoita että hän haluaisi pistää sinut vaihtoon. Minun mieheni ihan avoimesti ihailee muita(kin) naisia, puhuisikin vastaavassa tilanteessa hyvän näköisestä naisesta. ja saattaisi ihan suoraan sanoa, että koskas mennään taas katsomaan sitä Maijaa (nimi keksitty), oli niin kivaa katteltavaa. Ei se minua mitenkään häiritse.[/QUOTE]

Nokun tulen mustasukkaiseksi! :D Siksi se minua haittaa. Ja eritoten pahalta tuntuu se, että hän kiinnittää usein huomionsa kyllä johonki toiseen, mutta annapas kun minä laittaudun; en saa mitään huomiota. Minä kun niin tykkäisin, että mies joskus sanoisi jotain ihanaa kun olen ostanut vaikka uuden nätin yöasun. Kaipaan mieheltä sellasita huomiota jonka hän osoittaa muihin naisiin mutta ei minuun. =)

Usko tai älä, olen mielessäni pyörittänyt tätä mustasukkaisuutta vaikka kuinka mutta siltikään en pääse siitä irti.

No jos oma mies kieli maata viistäen tuijottelisi toista naista, niin kyllä minäkin tuntisin mustasukkaisuutta huolimatta siitä, että mies kehuu minua kauniiksi ja haluaa minua. Enkä ole niin naiivi, että kuvittelisin, että mieheni ei kauniita naisia katsoisi tai koskaan pitäisi puoleensavetävänä. Mutta on se toisten tunteiden huomioonottamista, että ei tuijottele ja kuolaa muita kumppanin läsnäollessa.

Mutta mustasukkaisuutesi taustalla on se, että koet että miehesi ei halua sinua, mutta muita kylläkin. Tunteesi on ihan ymmärrettävä. En sitten tiedä, mitä sinun sen seurauksena tarvitisisi tehdä. Miehen kanssa puhumallahan tuo asia ratkeaisi puoleen tai toiseen.

[QUOTE="vieras";27796246]Mitä sä nyt oikeastaan kysyt, mikä pointti?[/QUOTE]

En kysy tässä mitään. Lähinnä vain tuon ilmi, että mustasukkaisuuteni alkoi siitä, kun huomasin että en kiinnosta miestäni niin paljon kuin muut naiset häntä kiinnostavat.

No jos oma mies kieli maata viistäen tuijottelisi toista naista, niin kyllä minäkin tuntisin mustasukkaisuutta huolimatta siitä, että mies kehuu minua kauniiksi ja haluaa minua. Enkä ole niin naiivi, että kuvittelisin, että mieheni ei kauniita naisia katsoisi tai koskaan pitäisi puoleensavetävänä. Mutta on se toisten tunteiden huomioonottamista, että ei tuijottele ja kuolaa muita kumppanin läsnäollessa.

Mutta mustasukkaisuutesi taustalla on se, että koet että miehesi ei halua sinua, mutta muita kylläkin. Tunteesi on ihan ymmärrettävä. En sitten tiedä, mitä sinun sen seurauksena tarvitisisi tehdä. Miehen kanssa puhumallahan tuo asia ratkeaisi puoleen tai toiseen.

Puhuin aikani mieheni kanssa koko ajan tästä mustasukkaisuudestani ja siitäkin, että haluaisin olla hänen silmissään viehättävä. Mieheni totesi että hän ei voi tehdä asialle mitään. Sittemmin hän ei enää reagoinut vaikka itkeskelinkin yksinäni tätä asiaa.

Sitten päätin, että en halua myrkyttää suhdettamme mustasukkaisuudellani joten en ole asiasta mitään enää maininnut. Mieheni ei ota koskaan puheeksi suhdekiekuroitamme joten ne kaikki on lakaistu maton alle.

Mutta täytyy sanoa, että sinä osasit kyllä hypätä saappaisiini hyvin. Tiesit ongelman ytimen! =)

Joskus asiat ratkeaa kun yksinkertaistaa ne. Mitä vaihtoehtoja sinulla tuossa on? Oletko jutellut miehellesi? Jos olet, niin mitä on itse mieltä? Voiko hän muuttaa itseään? Haluta sinua enemmän? Sinä olet yrittänyt omalta osaltasi, et varmaan seksikkäämäksi voi muuttua (kai en tiedä) eli jäljelle jää, joko hyväksyt miehen muiden kuolaamisen ja hyväksyt omat tunteesi, jossain vaiheessa ne laimenee, koska kukaan ei jaksa kitua loputtomiin. Tai eroat. Eli vielä yksinkertaisemmin: luovuta ja anna miehesi kuolata tai eroa hänestä. Häntä et voi muuttaa, itseäsi voit.

Voih, mulla on ihan samoja tuntemuksia ja MINUN MIES EI EDES katso. Vaihtaa kanavaakin jos siellä on vähäpukeisia naisia kun tietää että miltä se minusta tuntuu. Enkä ikinä ole sanonut mitään, mies on sen vain aistinut.

Ja edelleen katson aina, että katsooko mies :( Menneisyydestä varmaan kumpuaa tämä. Vähän päässyt jo yli kolmessa vuodessa mitä ollaan oltu yhdessä.

[QUOTE="vieras";27796413]Joskus asiat ratkeaa kun yksinkertaistaa ne. Mitä vaihtoehtoja sinulla tuossa on? Oletko jutellut miehellesi? Jos olet, niin mitä on itse mieltä? Voiko hän muuttaa itseään? Haluta sinua enemmän? Sinä olet yrittänyt omalta osaltasi, et varmaan seksikkäämäksi voi muuttua (kai en tiedä) eli jäljelle jää, joko hyväksyt miehen muiden kuolaamisen ja hyväksyt omat tunteesi, jossain vaiheessa ne laimenee, koska kukaan ei jaksa kitua loputtomiin. Tai eroat. Eli vielä yksinkertaisemmin: luovuta ja anna miehesi kuolata tai eroa hänestä. Häntä et voi muuttaa, itseäsi voit.[/QUOTE]

Hyvin sanottu.

Rehellisesti sanottuna uskon, että en voi muuttaa itseäni enää seksikkäämpään suuntaan. Mieheni on sanonut että haluaisi kyllä tuntea minua kohtaan viehätyksen voimaa, mutta sivulauseessa jo toteaa, että ei voi tehdä asialle mitään. Itse olen nyt vielä hehkeämpi mitä silloin alkuaikoina (jolloin minä kiinnostin häntä vielä). Enää en usko, että voisin ulkoisesti paremmaksi itseäni enää edes virittää.

Puhuin aikani mieheni kanssa koko ajan tästä mustasukkaisuudestani ja siitäkin, että haluaisin olla hänen silmissään viehättävä. Mieheni totesi että hän ei voi tehdä asialle mitään. Sittemmin hän ei enää reagoinut vaikka itkeskelinkin yksinäni tätä asiaa.

Sitten päätin, että en halua myrkyttää suhdettamme mustasukkaisuudellani joten en ole asiasta mitään enää maininnut. Mieheni ei ota koskaan puheeksi suhdekiekuroitamme joten ne kaikki on lakaistu maton alle.

Mutta täytyy sanoa, että sinä osasit kyllä hypätä saappaisiini hyvin. Tiesit ongelman ytimen! =)

Mieheltäsi on todella kylmäkiskoista todeta, ettei voi asialle mitään, jos sinä haluat olla viehättävä hänen silmissään. Totta kai sitä haluaa olla oman kumppaninsa silmissä haluttava! Ja miehesi on ainoa ihminen, joka voi kertoa siitä, mitä hän toivoisi ja mistä hän pitää. Mutta hän panttaa tätä tietoa, ja jättää sinut yksin itkemään. Tuollaisesta voi tulla kierre: miehesi pitää sinua epäviehättävänä, mikä saa sinut tuntemaan epävarmuutta, mikä tunnetusti ei ole viehättävintä kumppanissa.

Ei sinun mustasukkaisuutesi teidän suhdettanne myrkytä. Puhumattomuus myrkyttää ja se, että asiat lakaistaan maton alle. Nyt tuntuu, että otat syyn tilanteesta kokonaan niskoillesi. Sinulla on kuitenkin oikeus tulla nähdyksi ja kuulluksi ja kohdelluksi huomaavaisesti. Se, että miehesi väittää, ettet olisi viehättävä ei tarkoita sitä, että todellisuudessa et olisi haluttava nainen.

Voih, mulla on ihan samoja tuntemuksia ja MINUN MIES EI EDES katso. Vaihtaa kanavaakin jos siellä on vähäpukeisia naisia kun tietää että miltä se minusta tuntuu. Enkä ikinä ole sanonut mitään, mies on sen vain aistinut.

Ja edelleen katson aina, että katsooko mies :( Menneisyydestä varmaan kumpuaa tämä. Vähän päässyt jo yli kolmessa vuodessa mitä ollaan oltu yhdessä.

Tosi kurja juttu. Et ole kuitenkaan ainut joka tällaista asiaa joutuu märehtimään. Olenhan minäkin samassa tilanteessa enkä kyllä tasan omasta vapaasta tahdostani :)

Ymmärsinkö oikein, että sinun miestäsi ei kiinnosta myöskään muut naiset ? Vai menikö juttu niin, että hän ei vain katsele muita naisia sinun aikana?

Minä olen miehelleni sanonut juurikin sitä, että ymmärtäisin häntä ja tilannettamme paremmin jos muutkaan naiset eivät herättäisi hänessä seksuaalisia tuntemuksia. Sittenhän me marssisimme tietysti lääkäriin. Mutta nyt emme voi marssia lääkäriinkään, koska miestäni kyllä himottaa muut naiset, mutta MINÄ en.

Yhteistyössä